Dames, Ik weet het niet meer hoor! We zitten in een neergaande spiraal en heb echt even hulp/tips nodig. Dochterlief krijgt nog 5 flessen aangeboden en alweer een tijdje begonnen met groenten en fruit maar is nog veels te weinig wat ze eet om 1 fles te laten vervallen. Schema waar ik naar toe wil 6.00/6.30 papfles 180+ 2schepjes bambix fijne granen 9.30/10.00 fruit +90ml opvolgmelk ( nutramigen) 14.00 180ml opvolg 17.00/18.00 groenten 21.00 papfles 180ml +2 schepjes rijstbloem bambix voor de nacht. Helaas drinkt ze per fles maximaal 130/150 ml Fruit vind ze super maar groenten echt niet. Water laat ze uit haar mond lopen en sapjes lust ze wel maar is 100ml per dag de aanbevolen hoeveelheid. Omdat ze overdag zo weinig drinkt komt ze sinds 3 weken weer voor een nachtvoeding rond 2.00 uur of gilt tegen 4.15 alles bij elkaar voor en fles en is dan zo overstuur en wakker dat ze daarna niet meer gaat slapen! Rond 7.00 slaapt ze dan weer maar dan moet ik haar wekken na 3 kwartier om haar grote broer naar school te brengen. Ze komt dan ook echt niet om 8.00 voor haar fles... Ik ben ondertussen zo moe dat ik het echt niet meer weet...
Geef je haar die nachtvoeding of ben je aan het rekken tot het ochtend is? Ik geef bij een nachtvoeding niet meer dan 60cc en als hij wat ouder is dan doe ik daar 1schepje door (nu nog 2 omdat hij net 3maanden is bij mn oudste 2 ook zo gedaan) Als je nachtvoeding geeft hoeveel geef je dan? Hier kan je dus minder voeding in doen zodat ze misschien wel op de gewenste tijd haar pap wil. Verder helaas geen tips. Heel veel succes.
Ik zou zeggen: geef lekker die fles in de nacht, en daarna weer snel verder slapen? Waarom zou je gaan rekken of niet geven? Blijkbaar is het even nodig nu.. Je kindje is pas 5,5 maand, dus hapjes groente of fruit vervangen nog geen fles. Als ze met de nachtfles meegerekend voldoende melk binnen krijgt, dan is dat toch prima?
Als ze voor de nachtvoeding komt bied ik haar 120ml aan maar dit is alles wat ze voor 4 uur in de ochtend komt zeg maar. Na 4 uur gewoon de papfles. Maar zelfs deze is ze na een paar slokken beu. Het lijkt net alsof ze haar ergste dorst stilt en dan houd ze ermee op! Morgen afspraak bij de kinderarts ivm haar allergie en reflux. Poepen is nu ook een ramp voor haar
Misschien heeft ze smorgens geen zin in pap en heeft ze liever melk. Lastig, zeker als ze ook nog allergieën en reflux heeft. Het moeilijke poepen kan ook door de pap komen.
Kan het zijn dat het schema waar jij naar toe wil, voor haar niet werkt? 's Morgens een aantal flessen dicht op elkaar en dan zit er tussen 14.00 en 21.00 een vrij groot gat vind ik. Is het een optie om eens helemaal op verzoek te voeden? In elk geval de flessen zeg maar? Of komt ze voor geen enkele voeding zelf? Verder heb je rond de 6 maanden ook (weer) een sprong, missschien dat ze daarom 's nachts wat onrustiger is? Ik zou overigens 's nachts gewoon voeden hoor, met een beetje geluk slapen jullie dan allebei weer zo verder. Hier gaf ik toen 100+2 omdat hij overdag voldoende melk dronk, dus het was echt alleen voor de dorst en voor hem voldoende. Als je dochtertje overdag minimaal drinkt zou ik gewoon een fles in normale verhouding geven.
Oh ja en pap werkte hier trouwens ook erg verstoppend en gaf veel onrust, dus hier heeft hij bijna geen pap gehad en tot op de dag van vandaag lust hij dat nog steeds niet. Misschien eens proberen de pap weg te laten, zie dat het hierboven ook al genoemd is...
Dat zou ik eens kunnen gaan proberen idd. Juist door de reflux werd/word alles verdikt door jbpm of nu bambix. Nee ze komt uitzichzelf niet voor haar fles alleen in de nacht zegmaar
Onze dochter was iets ouder maar had ook geen zin in haar flessen. Het hielp hier om de pap van de lepel te geven ipv uit de fles.
Ik vind het ook een beetje een bijzonder schema. Een normaal schema als een kindje mee eet is ontbijt, 10 uurtje, 12 uur, 15uurtje, avondeten, evt 20.00 nog. Of 23u nog. Ik zou dus even kijken naar haar behoefte en dan wat gaan schuiven... Je kindje is nog geen half jaar oud, tot een jaar is melk gewoon de hoofd voeding en je kan dus ook gewoon echt tot bijna een jaar 4-5 voedingen blijven geven. Die melkvoedingen worden uiteindelijk natuurlijk kleiner als ze meer eten. Je kan bv doen; 7uur ontbijt 10 uur fruit met melk/thee/sap/water. 12.30 fles en straks broodkorstje. ( En dit was bij ons eerder 11 uur brood en dan op bed ) 15u fles en fruit/soepstengel 18u groenten 19u fles en naar bed. Evt nog een nachtvoeding om 23u of 's nachts.
Je kleintje is nog maar 5,5 maand oud.... En er gebeurd heel veel in het kleine lijfje waardoor ze zelf ook niet weet wat ze moet. Tandjes? Kunnen eetlust vermindering geven en als er druk op het kaakje staat, dan doet het eten en drinken zelfs zeer. Wat ik gaf met 5,5 maand. 7:30 210 water, 7 schepjes en 2,5 schepje rijstebloem. 10:30 fruit hapje (3 eetlepels) 12:30 180 water, 6 schepjes 14:30 Aanbieden: biologische diksap 180ml (verdunt) met rijsttafel 16:30 Rest diksap nog een keer aanbieden. (meestal dan wel leeg). 17:30 Warme hap: vooral zoete groenten toen nog, worteltje met 1 schepje flesvoeding, courgette met schepje flesvoeding, doppertjes gekookt met appeltjes, wortel gekookt met appeltje. En 120 water met 4 schepjes voeding. 22:00 210 water, 7 schepjes en 2,5 schepje rijstebloem. Hij dronk het wisselend op, het belangrijkst is (is mij door CB verteld) als er maar ongeveer 500ml voeding inkomt. Daarom heb ik meerdere kleine porties omdat hier ook niet alles leeg gedronken wordt en aan het einde van de dag heeft hij nu toch alles binnen. Misschien later de laatste fles geven? Flesje geef ik eigenlijk alleen in de babykamer, lekker rustig en geen afleiding, idee? En hier was hartige groente toen ook geen succes, maar met of een schepjes flesvoeding of appeltje mee gekookt, werd het zoet en dus wat lekkerder. (Albert Heijn heeft een leuk kookboek, opperdepot).
5 maanden is nog vroeg om al goede hoeveelheden groenten en fruit te eten. Ik zou het zo proberen: 6u: Fles 180 cc +6 schepjes 10u: Fruithapje 12u: Fles 180 +6 18u: groentehapje 20u: Fles 180+6 + granen En eventueel een droomvoeding rond 23u? Dat deden wij ook. Dan zit je aan 4 voedingen van elk 200cc dus dat is ruim voldoende. Vanaf 6 maanden moet het maar 500 ml per dag zijn dat ze drinken. Je kan dan ook een yoghurt geven. En je geeft opvolgmelk? Mag dat niet pas vanaf 6 maanden? Sinds 6 maanden doen wij het zo: 7u: fles 210 cc + 7 schepjes 10u: yoghurt (125 gr) 12.30u: groentehap 16 - 17u: fruithap 19.30u: Fles 210 cc + 7 schepjes 23.00u: Fles 240 cc + 8 schepjes Onze dochter wou ook eerst absoluut geen groentehapje eten. Ik heb alles geprobeerd, alle soorten smaken, alle soorten manieren. Zelfs gekookt fruit toegevoegd en zo. Ze wou het niet. Uiteindelijk potjesvoeding geprobeerd en dat eet ze wel graag. Nu eet ze alles, Tot over een maand kon ik er enkel 2 lepeltjes in krijgen.
Hoi Mij zoontje is 5 maanden oud en krijgt wel 4 flessen, 08:00 180 + 6 schepjes drinkt hij maar 150 van op. Rond 10:00 half banaantje meer krijg ik er niet in. 13:00 180 + 6 schepjes ( dit is de enige fles die op gaat) 16:30 fles 180 + 6 schepjes drinkt hij 150 van op 18:00 half potje groente van 4 maanden meer wil hij niet Rond 20:30 laatste fles drinkt hij ook maar 150 Hij groeit gewoon goed! Als hij niet meer wil, dan hoeft het ook niet volgens het cb.