inbakeren snug en tug of pacco

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkelies10, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dag dames even een vraag over deze inbakerdoeken,

we moeten onze kleine man inbakeren,ivm ernstige reflux,onrustig,en niet kunnen slapen.

nu lukt gewoon inbakeren niet, omdat hij zo ontzettend sterk is en zo blijft overstrekken dat hij daar zo uit is

nu kregen wij als tips van de fysio om een inbakerzak te kopen,
    nu vraag ik me af welke dan beter zal zijn?
    die van snug en tug of pacco?

hebben jullie ervaring hiermee?

2. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
  3. XsjaninX

XsjaninX Bekend lid

22 jul 2008
    768
    0
    0
    flevoland
    Hoi,

Wij moesten onze kleine man ook inbakeren en dat wilde hij dus echt niet. Wij hebben het lang volgehouden om hem in te bakeren, maar na iedere x ingebakerd te zijn wist hij zich na 10 min. helemaal los te maken. Ik heb toen een puckababy (weet niet precies hoe je het schrijft) gehaald en dit is een zakje die tot de nek helemaal dicht gemaakt kan worden. De armen en benen zitten ook in de zak. Hier heeft onze kleine man veel aangehad en werd er ook erg rustig en sliep toen 4 uur lang door. Hij kon zich dan ook niet helemaal meer overstrekken en dat kon hij wel in die doeken. Je zou het kunnen proberen Daarvoor echt niet wist het ook echt niet meer. De kinderarts vertelde me dit en ja die tip heb ik maar gebruikt en hij vind het heerlijk zo ingepakt te liggen. :) Moet binnenkort al voor die grotere vanaf 3 tot 6 maanden.

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    bedankt voor jullie reacties

jeanine1982 ik las juist op de site van puckebaby dat deze niet geschikt is voor sterke baby's omdat ze nog best veel bewegingsvrijheid hebben? is dat niet zo dan?
    wat zijn jou ervaring hiermee
    was jou zoontje ook zo erg aan maaien en trappen met ze benen?

5. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Wij gebruikten de pacco, echt een ideaal ding!

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ken de snug en tug niet, wel de pacco doeken en deze zijn zeer geschikt voor erg onrustige kindjes! Je kan ze hiermee lekker strak inbakeren en de doeken sluiten met klitteband en zijn handig en makkelijk in gebruik. Mn zoontje sliep heel licht en maaide zich met zn armpjes steeds weer wakker. Hij heeft de pacco doeken vanaf ca 7 weken tot denk ik 17 weken gebruikt. Toen ging hij omrollen en mag je niet meer inbakeren.

7. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Wij hebben de swaddle me doek gebruikt, deze sluit je met klittenband.

8. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hier een pacco fan! Ik denk dat er meer goede methodes zijn maar ik ken deze en hij is erg makkelijk en prettig in gebruik. Tip, ik heb bij you tube filmpjes gekeken over allemaal verschillende baker doeken/methodes en deze leek me voor ons het prettigste, een soort online shoppen maar dan anders ;)

9. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    op deze website staat ook dat hij niet geschikt is voor erg sterke kindjes.
    dus denk dat deze niet echt goed gaat werken
    toch bedankt hoor

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dat kan ik ook wel even gaan doen dank je

11. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Swaddle me vind ik idd helemaal nix, Lisa wurmde zich daar helemaal uit met als gevolg dat het een levens gevaarlijk ding werd :x

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook de paco doel, en ik vond hem ideaal (ook omdat deze was goedgekeurd en odnerzcht door kinderziekenhuis utrecht)
    ik vond het ideaal dat je beide armen kan vastleggen/insluiten, en dan nog een doek erom heen.
    hier lag ze trouwens alleen met rompertje in de doeken vaak daarover weer gewone deken en laken.(winter begin lente)

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier klassiek ingebakerd met zelfgemaakte doeken (de beste manier miz, maar wel bewerkelijk) en met de snug 'n tug. Die is wel heel dun, maar ik had hem in de zomer, misschien had ik trouwens wel een zomervariant. Ik heb de Swaddle me ook geprobeerd, maar heb ook een heel sterk mannetje en daar was hij zo uit!
    Kijk hier eens:
    </title> <meta name="Description" content="" /> <meta name="Keywords" content="" /> <meta name="robots" content="noodp" /> <meta name="slurp" content="noydir" /> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <!DOCTYPE HTM
    Ik had ook een heel onrustige/prikkelbare baby die zich helemaal krom trok en met de armpjes maaide (ernstige darmkrampen). In de snug 'n tug kan dat niet. Die kreeg ik met 7 weken en hij sliep meteen na 5 weken gehuild en slecht geslapen te hebben.
    Ik vind de Puckababy een leuk ding om inbakeren mee af te bouwen, maar vind eigenlijk dat je dat geen inbakeren mag noemen. Met inbakeren liggen ze strak met de armpjes langs het lijfje en kunnen ze vanaf de heupen nog wel bewegen met de beentjes (laat even controleren op het cb of je strak mag inbakeren). In een Puckababy hebben ze volop bewegingsruimte, alleen kunnen de armen niet uit de zak, wat wel weer moet als ze gaan rollen (hier met 4 maanden), dan is het niet meer dan een slaapzakje zonder mouwen.

14. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zelf had ik de inbakerdoek Piccolo van Pacco. Onze meid heeft er 1x ingelegen en hij was perfect voor haar. Kwam er echt niet uit. Alleen bleek ze het inbakeren niet meer nodig te hebben. Maar ben wel tevreden over de doek.

Iemand toevallig interesse in de doek? Hij is voor baby's van 4-7 kg :)

15. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier ook een Pacco fan.
    Ze sliep er prima mee, hij is heel handig in gebruik en ze heeft zich er nog nooit uitgewurmt

16. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    heb je een pb gestuurd.

17. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    bedankt voor jullie ervaringen alvast

18. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi Ikkelies,

Heb je een PB'tje terug gestuurd. Sorry voor de late reactie, ik had hier even last van een PC met kuren :x:)

Groetjes

Deel Deze Pagina