in het sh en bij de vk hebben ze nooit een advies gegeven, maar ik wist dat het verstandig was om een half jaar tot ene jaar te wachten met zwanger worden na mijn ks. toch hebben we er bewust voor gekozen zo snel mogelijk voor een tweede te gaan. mijn eerste zwangerschap was een hel en mijn herstel nadien verliep traag. ik zag het niet zitten om eerst 2 jaar bezig te zijn weer helemaal fit te worden, om daarna weer zo'n zware periode in te gaan. nu is mijn 2de zwangerschap loeizwaar, mijn man moet heel veel afvangen, maar ik ben er wel sneller 'van af'. klinkt lelijk, maar is wel iets waar ik blij mee ben. maar natuurlijk is het gewoon begonnen emt kriebels voor nog zo'n frummel en de wens om ze lekker dicht op elkaar te hebben. mijn broers schelen ook weinig en dat vind ik zo leuk, die zijn echt onafscheidelijk. moet maar net zo groeien natuurlijk, maar ik kan me echt verheugen op ons drukke gezinnetje straks! als de tgweede geboren wordt is Sven rond de 14 maanden, ik was dus na 5 maanden weer zwanger
ondanks alle hectiek en problematische start moet ik heeeel eerlijk bekennen da het wel weer begint te kriebelen.... beeb is 21 weken.... maar we denken dat als ie een jaar is dat we er weer voor gaan...
Wij dachten na 9 maanden zo langzaam aan aan een tweede. Alleen heb ik een voorgeschiedenis van meerdere miskramen en ben ik al stokoud . We waren dan ook stomverbaasd dat het in 1 keer gelukt is. Als ons nieuwe baby komt is onze dochter zo'n 18 maanden. Twee keer een wonder in ons leven, wij zijn zo blij.
Ik moest na een spoedkeizersnee van Emiel ook een jaar wachten. Na dat jaar zijn we gaan proberen en in november was ik zwanger. Helaas een MA gehad. Gisteren weer ongesteld geworden dus wel gaan nu weer verder.
toen alicia 1 werd zijn we er weer voor gegaan met in ons achterhoofd dat het nog wel 6 maanden zou duren voor het raak zou zijn. dit was zo met mijn miskraam en met alicia . echter nu was het de 1e ronde raak met als effect dat ze straks precies 21 maanden schelen. hierna is het genoeg geweest voor ons en het gezin in in onze ogen compleet. we hadden het fijn gevonden als alicia 2 was geweest zodat ze al wat zelfstandiger was. gelukkig loopt ze al erg goed zelfstandig, loopt zelf trap op en af, pakt de eigen kleertjes en schoentjes en op insoppen na doucht of badderd ze ook al goed zelf (blijf er natuurlijk wel bij) , opzich hebben we dus geluk met onze dochter dat ze al heel wat zelf kan denk dat ik het anders wel erg zwaar had gevonden. daarintegen slaapt ze snachts nog 4 van de 7 nachten niet door en datis wat minder prettig nu. we zijn dus gestopt paar dagen na der verjaardag en dus meteen raak. we moeten er nu nog aan wenne omdat het allemaal te snel is gegaan naar ons idee. we zijn er wel blij mee hoor en denken dat het zeker ook veel positieve kanten heeft dat ze strakjes zo weinig schelen
ik heb altijd gezegd dat ik graag 2 kindjes wil en graag voor ik 30 ben.vraag me niet waarom maar zo heb ik t altijd gevoeld (ben nu 28 en mn vriend bijna 31) maar die kleine is nu volgende week een jaar.en ik ben er nog niet aan toe moet ik zeggen. ik ben met de 1e zwangerschap aardig wat aangekomen weer en wil toch echt graag eerst ook wat gewicht kwijt (was toen ik zwanger raakte ook net 15 kg kwijt). en wat ik nu ga zeggen klinkt misschien erg achterlijk maar... ik ben zo gek op haar (net zoals elke moeder denk ik zo ). en als we er nog een krijgen verdeel je natuurlijk die aandacht. en ik weet niet of ik dat wel wil of is dat wat ze noemen "geniet eerst lekker van deze"? als we dan nog een kleintje krijgen dan krijgt die natuurlijk een poosje net ff wat meer aandacht.ik denk dat ik dat moeilijk vindt...
Wij zijn voor een tweede kindje gegaan toen Emme 1 jaar was geworden (november 2007). Ik ben in oktober 2008 zwanger geraakt. Er zal straks ruim 2,5 jaar tussen de kids inzitten. Ik vind dat heel prettig. We hoeven niet na te denken over dubbele kinderwagen en kunnen veel zaken doorschuiven. Emme is nu ook al wat zelfstandiger en dat vind ik wel prettig. Pim
Wij willen zo rond mei/juni weer langzaam aan gaan proberen een 2de wondertje te maken. Het kriebelt nu al enorm, maar ik wil eerst even goed ontzwangeren en i.v.m. een (ongeplande) keizersnede is mij geadviseerd er ongeveer 9 maanden tot een jaar tussen te laten. En braaf als wij zijn, doen we dit dus ook
misschien dit jaar of anders volgend jaar dat we voor een tweede gaan Zou er niet aan moeten denken om 2 kindjes vlak na elkaar te hebben. Maar ik heb dan ook een reumatische aandoening en zou voor mij wel heel zwaar worden om 2 hele kleintjes te hebben.
Mijn dochter was net 3 toen mijn zoontje is geboren. Voor mij ideaal. ze begrijpt al een hoop, is erg zelfstandig, hierdoor vind ik het toch minder druk 2 kids. maar het is voor iedereen anders.
Voor mezelf moet ik er echt niet aan denken, voor Lena lijkt het me super, een broertje of zusje. Lijkt me leuk als ze niet heel veel schelen en veel aan elkaar hebben. Scheel vijf jaar met mijn broertje, dat is gewoon te veel vind ik zelf. Maar als er nog eentje komt, is dat meer uit rationele overwegingen dan dat het gevoel er is... Niet dat ik er niet net zo veel van zou houden, het lijkt me geweldig. Maar weer zwanger, weer bevallen, pfff :-s
Wij zullen straks precies 2 jaar leeftijdsverschil er tussen hebben. Zal wel heel druk worden maar voor de 2 jongetjes ook wel super want ze hebben veel aan elkaar en wij zijn sneller uit de kleine kinderen fase.
Bij mij begon het na de eerste ook al snel te kriebelen. Ook wel omdat die erg snel was (stond met 6 maanden). En toen de oudste 9 maanden was, was het gelijk weer raak, dus bij ons schelen ze 18 maanden. In het begin druk, maar nu de jongste ook alweer bijna 8 maanden is, wordt het alweer een stuk makkelijker.
hier zit 15 maanden tussen tygo 25-05-07 en ryan en dion 26-09-08, het is nu wel dat je je handjes vol hebt (zoiezo met 2 baby's haha), maar ik vind het wel fijn zo, tygo weet nog niet wat jaloezie is, tygo was zelf 9 maandjes en sliep nog veel, kon er zelf ook dan af en toe in om te rusten ik zou het niet anders willen
wij zitten er ook over te denken, we willen denk ik na timo's 1e verjaardag weer voor n zwangerschap gaan
toen ik net bevallen wat t/m 1 maandje geleden zij ik ook dat ik pas aan een 2e wilde beginnen als noa 3 zou zijn, en dat we misschien wel helemaal geen 2e wilde...nou dat moet je na de bevalling niet te hard zeggen want nu begint het wel weer te kriebelen...alhoewel ik het er nu nog te vroeg voor vind, denk ik er al wel over na...volgend jaar mei zijn mijn ouders 30 jaar getrouwed en gaan we met zijn alle naar spanje, ik wil dan niet tegen de uitgerekende datum aan gaan zitten i.v.m. vliegen wen met een baby vliegen vind ik ook niks, dus stoppen we eind van het jaar met de pil..dan is noa 1,5 en ruim 2 als er een 2e komt, vind ik wel een mooi leeftijdsverschil..
wij riepen altijd het blijft bij 1 kind. en ik heb ook heel lang zo genoten van ons meissie, dat de behoefte er ook helemaal niet was. En ineens was daar het gevoel! En het is nu compleet, het is een groot leeftijdsverschil, maar voor ons zijn ze allebei op het juiste moment van ons leven geboren.
Kyra is 2 jaar en 4 maanden als de 2e geboren wordt. Ik ben toen Kyra 19 maanden was gestopt met de pil.