Oké ik ben het spoor een beetje bijster.... ik ben vanmiddag bij de dokter geweest omdat ik al 3 weken zo'n last van me rug en rechterkant buik heb (richting mn lies). Vorige week dinsdag ben ik volgens mij ongi geworden al was het niet veel maar wel elke dag wat. De dokter heeft een uitstrijkje gemaakt (ivm eerder uitstrijkje pap 3b)en zag nog wat oud bloed maar tijdens het uitstrijkje ook wat rood bloed. . Ook zei ze dat ik nu in mijn vruchtbare periode zit.. Dit kon ze zien door stand van baarmoeder.. Nu ben ik thuis en heb ik zelf even gevoeld en het voelt heel zacht aan, kan er best makkelijk bij. Ik zit me nu af te vragen, hoe dan?? Kan toch niet nu al in mijn vruchtbare periode zitten als ik net ongi ben geweest?
Tijdens het ontpillen (wat ik opmaak uit eerdere posts van je) is er helaas veel mogelijk.. Maar volgens mij is de stand van je baarmoeder nou niet de aller betrouwbaarste methode om je vruchtbare dagen te bepalen... Omdat je maar 1,5 dag gebloed hebt zou het ook nog kunnen dat het geen ongesteldheid was en je nu dus nog midden in je eerste cyclus na de pil zit. Volgens mij was je ook van plan om te gaan temperaturen, of was jij dat niet? Heb je dat nog gedaan en zo ja, hoe ziet je kaartje er tot nu toe uit?
Kan het niet zijn dat je een cyste hebt? Dat zou je minimale bloedverlies en pijn kunnen verklaren. Als je de echo krijgt en ze zien daar evt een follikel zitten die dominant is vraag dan of ze de E2 waarde willen prikken. Is die laag dan is het dus een cyste en geen follikel....op een gewone echo is het verschil tussen die twee bijna niet te zien. Je lichaam kan daar ook van in de war raken en vaak lost zo'n (functionele) cyste vanzelf weer oo.
Heb uiteindelijk meer dagen een beetje gebloed. Ben idd begonnen met temperaturen maar ik lastig bij mij ivm verschillende tijden opstaan. Maar als ik rond half 9 op sta, zit ik op 36.8 en gisteren op 36.6 . Vandaag om half elf op 37.00 en daar zit ik altijd op als ik rond die tijd op sta. Dus ik vind het lastig daar vanuit te gaan. Ik jan er zo weleens een ovu test tegenaan gooien?
Temperaturen is niet betrouwbaar op deze manier. Ik moest ook op verschille de tijden opstaan maar zette de wekker om 5.45u ieder dag zodat ik iedere dag op die tijd kon tempen. Ook als ik uit kon slapen. Ik sliep dan gewoon weer verder erna
Ja dat ga ik ook maar doen. Net ovu test gedaan en daar was echt geen enkel streepje op zichtbaar. Gisteren overigens wel, nog niet zo donker als teststreepje maar duidelijk zichtbaar. Al pak ik die ook op als een negatieve test.
hmmm, vanmorgen had ik om dezelfde tijd als gister een temp van 36.8 terwijl normaal mn temp 37.00 is op dit tijdstip. Ook heb ik vanaf vandaag rekbare afscheiding.. Alleen mn ovu testen (van kruidvat) gaven 3 dagen negatief aan, al was het streepje dinsdag het beste zichtbaar. Zou het kunnen dat ik mn ei begin deze week al heb gehad? Maar dan kan ik mn temp van vanmorgen niet echt verklaren..
Vruchtbare rekbare afscheiding kun je al vanaf 5 dagen voor de eisprong verliezen. De kans is dus zeer groot dat je in de komende dagen een positieve ovulatietest hebt. (Betrouwbaar temperaturen doe je trouwens elke ochtend op hetzelfde tijdstip direct na het ontwaken en het liefst rectaal. Maar dat doe je vast al allemaal.)
ovulatiebloeding...deze treed meestal iets voor of tijdens de eisprong op ik ben er ook bekend mee! de bloedingen zijn idd vaak wat minder dan je gewend bent bij een menstruatie maar ik snap dat je het ervoor aanziet dat deed ik dus ook