Koorts baby 9 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chebu, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn zoontje van 9 weken heeft vannacht opeens 38.5 gekregen. Zat er dik in aangezien ik zelf ook al 4 dagen met griep op bed lig.
    Ik heb hem al 60 mg paracetamolzetpil gegeven. Hij wil verder wel drinken (water en melk).
    Wat kan ik nog meer doen? En wanneer moet ik een dokter bellen? Als de zetpil is uitgewerkt kan ik hem dan gewoon een nieuwe geven?
    Hoe gevaarlijk is griep voor een baby?
    Sorry voor de vragen want ik ben lichtelijk in paniek.

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Meid, rustig aan. 38,5 valt nog mee qua verhoging. Een zetpil is prima. In de gebruiksaanwijzing staat hoeveel zetpillen hij mag op een dag.
    Zolang hij goed blijft drinken, voldoende plasluiers heeft en alert is als hij wakker is, gaat het goed.
    Niet te warm aankleden en toedekken in bed ivm de koorts. Verder gewoon even kijken hoe het gaat.

3. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Inderdaad rustig aan doen en lekker veel laten slapen. Als de koorts hoger word zou ik toch even de huisartsenpost bellen. Van mijn huisarts heb ik begrepen dan kindjes onder de 3 maanden niet hoger mogen hebben als 39.

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Even rustig aan kijken,

Als de koorts hoger wordt idd bellen.
    Bij kinderen onder de 3 mnd. is het dan wel standaard dat ze in het ziekenhuis worden opgenomen volgens mij.

5. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Toen mijn zoontje 9 weken oud was had hij 40 graden koorts en hebben we 3 dagen met hem in het ziekenhuis gelegen. Hij dronk niet, was aan het kreunen, ijlen en was echt heel ziek.

Hou je kindje goed in de gaten want het begon bij mijn zoontje ook met verhoging toen een zetpilletje gegeven en zijn koorts was gezakt en een paar uur later was het ineens 40 graden.

Naar de huisartsenpost gegaan en zijn direct doorgestuurd naar de kinderarts en daar heeft mijn zoontje een ruggenprik gehad, bloed afgenomen, infuus met antibiotica en vocht. Het bleek gewoon een griepvirus te zijn maar omdat hij jonger dan 3 maanden was hielden ze hem goed in de gaten.

Zolang jouw kindje goed drinkt en alleen verhoging heeft dan hoef je je nog geen zorgen te maken, maar hou het goed in de gaten en anders direct de huisartsenpost bellen mocht je het niet vertrouwen.

6. hoe is het nu?

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bedankt voor de antwoorden. Hij is opgenomen in het ziekenhuis. Ik ben de nacht bij hem geweest en ben nu even thuis. Nu is papa bij hem.
    De koorts steeg naar 39 graden en hij wilde ook niet drinken. Lag alleen te kreunen idd.
    Vanochtend had hij 37.6 en hij heeft alweer z'n flessen op dus het gaat de goede kant op.
    Morgen mag hij weer naar huis.

8. jeetje...

gelukkig gaat het nu weer de goede kant op.

goed dat ze zulke kleintje opnemen!

Beterschap voor je kleintje....

Deel Deze Pagina