wanneer gaat baby zitten??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door els1, 13 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    Mijn zoontje is nu 7,5 maanden maar kan absoluut nog niet zitten..hij valt echt om..ik vroeg me af of dit niet aan de late kant is..???

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee hoor :) Gemiddeld volgens mij met 9 maanden, maar kan ook nog rustig veel later komen :)
    Hier twee vroege vogels: met 6 maanden blijven zitten en met 7 maanden ook zelf gaan zitten, maar goed: beide meiden zijn hier vroeg :)

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Rond de 9 maanden idd. Jammer genoeg lees je hier erg vaak onzekere moeders plaatsen of hun kind niet te laat is. Juist omdat er veel mensen schrijven dat hun kind vroeg is. Is goed recht om trots op te zijn hoor, daar niet van, maar 9 maanden is mooi gemiddeld. Hier precies bij de 9 maanden.

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zelf gaan zitten met 10,5 maand, komt echt vanzelf. Hiervoor zat hij ook echt niet heel erg stevig, dat is echt van de laatste weken pas. Komt vanzelf en dan gaat het ineens heel snel, let maar op!

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn zoontje zit ook nog niet. Komt vanzelf wel.

Elk kindje ontwikkeld zich op hun zijn eigen tempo, waar niets mis mee is. En of je kinndje met 6 of met 9 of met 12 maanden gaat zitten, trots ben je toch wel, omdat jouw kindje het doet! ;)

Straks zul je ook merken, het ene kindje praat al zinnen met 3 woorden en de ander zegt pas 10 woordjes. Dat is maar net hoe zijn of haar ontwikkeling is.

6. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    De mijne is bijna 10 maanden en zit ook nog niet. Zet hem wel eens neer, maar.meneer vind het dan veel leuker om zich acherover te gooien. Wij vangen hem dan op, maar dat spel is nog veel te leuk.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn oudste zat met 10 maanden, best laat maar die kon ook al vrij snel zelf gaan zitten. Voordeel van laat zijn, dan leren ze snel achter elkaar.

Mijn jongste kan nu een maandje zitten denk ik, maar zet hem eigenlijk nooit op zn billen neer, is ook niet zo goed. Ik leg hem altujd neer en wacht tot hij zelf gaat zitten..dat kan hij nu nog niet, maar oefent al wel.

8. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    I know hem zelf op zijn billen neerzetten mag niet, maar gelukkig is die van die vijf keer dat ik het gedaan heb, niet doodgegaan.
    Voel ook gelijk dat ik me moet verdedigen....

Ach laat ook maar. Tis het niet waard.

9. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0
    Gewoon nieuwsgierig: waarom is het niet goed om een baby op de billen neer te zetten?

Hier gaat dochterlief vanaf maandag zelf zitten...

10. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    Klopt ik word er best onzeker van..vriendin van mij haar zoontje is een dag jonger zit al en woog veel minder bij de geboorte...weegt nu ruim 10kg..heeft mijn zoontje ingehaald die van mij nog geen 9kg..denk dan gelijk krijgt hij wel genoeg binnen enzo..maar goed eigen gevoel volgen

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een kindje leert vanuit ruglig naar buik te draaien om daarna vanuit buiklig alles te leren.
    Vanuit buiklig leren ze (makkelijker) om zich voort te bewegen, tijgeren en/of kruipen. Vanuit buiklig uiteindelijk zitten, staan etc.

Als je je kind op zijn billen neerzet weet hij/zij niet hoe het tot deze stand moet komen en kan zich slecht voort bewegen.
    Uiteindelijk gaan veel kinderen die veel op hun billen worden neergezet niet kruipen of tijgeren (of beide) maar billen schuiven. Dit zorgt uiteindelijk weer voor later staan en lopen. Daarnaast is billen schuiven een redelijk onnatuurlijke manier van voort bewegen.

Daarnaast gaan fysio's etc er van uit dat als het lichaam van een kind toe is om te kunnen zitten (oftewel dat spieren, botten en gewrichten sterk genoeg zijn om dit te kunnen) ze het zelf gaan doen. Te vroeg op de billen neerzetten kan dus op nu of op latere leeftijd klachten geven.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Niet vergelijken!

Ik denk dat onze zoontjes ongeveer even oud zijn?
    Mijne draait van rug naar buik en weer terug. Verder nog vrij weinig. Ben hem aan het uitdagen om speeltjes te laten pakken die net buiten bereik liggen als hij op zijn buik ligt, maar veel moeite doet hij nog niet ;)
    Mijn oudste tijgerde op deze leeftijd al de hele kamer door, maar kon ook nog niet zitten! (En die was met de rest wel vrij snel)

Enneh, gisteren gewogen 7,7 kg schoon aan de haak (na avondeten).

Als jouw kindje tevreden is, gaat het goed.

13. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0

Helder! Bedankt!

14. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    mijn zoontje is van 21 februari...ik ben wel een beetje een zorgen moedertje...zal wel mijn aard zijn...alhoewel het minder is dan bij mijn dochter...zij is nu 9, dus het is alweer een tijdje geleden...
    Ik moet as donderdag naar het CB-bureau..daar zal ik het allemaal nog eens navragen...het eten is hier ook een ramp...lang borstvoeding gegeven, daardoor weigert hij de fles of tuitbeker, al verschillende spenen geprobeerd, tijdje niks geven, iemand anders de fles laten geven, niks helpt..nu geef ik hem 's-ochtends pap, en 's-middags een yoghurtpapje..zodat hij toch vocht en melk binnenkrijgt, 's-avonds en 's-nachts nog een keer borstvoeding...
    Hij was de laatste keer maar 200 gram aangekomen in 4 weken tijd, dat leek me niet echt veel...hoofdomtrek is ook nog maar 45cm..komt ook omdat mijn vriend heel groot is, dan verwacht je een grote baby, maar dat hoeft natuurlijk niet

15. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hmm, hier dochtertje die nog niet zelf kan zitten, maar die ik wel twee keer op een dag kwartiertje in de kinderstoel heb zitten (met stoelverkleiner en handoeken) om te eten. En ook op schoot zit ze vaak. Liggen wilt ze niet meer...
    Is dus eigenlijk helemaal niet goed en slecht voor ontwikkeling.. Wordt nu beetje onzeker..:(

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn tekst is niet bedoelt om iemand onzeker te maken of afkeurend te reageren naar iemand.
    Soms moet je keuzes maken.

Ik geef mijn jongste eten in de newbornset van stokke of in de wipstoel, misschien is dat een optie?

Zittend op schoot ondersteun je haar waarschijnlijk? Bij een goede ondersteuning is het niet (of anders minder) erg dan wanneer je een kind bewust los op de billen neerzet (om weg te lopen).

Met afleiding vind mijn jongste het niet zo erg om op buik of rug te liggen. Ik kan hem beter op de vloer leggen dan in de box. In de box is het drama, op de grond niet ;)

17. tuc

tuc Niet meer actief

nou zeg...wordt dat gezegd....teer zieltje hoor. Er zijn mensen die het niet weten. En pas maar op, straks zet je hem op zn billen valt op een speeltje en breekt zn nek...dan gaat tie er dus wel dood aan...pfff

18. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Mijn dochter ging ook 'pas' met 10 maanden zelf zitten;)
    Nooit op dr billen neergezet, wel in de kinderstoel en op schoot, helemaal zelf gedaan en nu ze het kan, gaat ze veel zitten;) komt vanzelf en idd dat vergelijken: niet doen! Kijk naarbje eigen kind en als jij ziet dat hjjzich goed ontwikkelt in zn eigen tempo dan is het goed, ieder ontwikkelt zich op de eiegen manier. Komt vanzelf en denk maar zo: hij kan nog heel zn leven zitten en lopen enz enz;)
    Geeft veel meer rust, al bergijp ik je natuurlijk helemaal, als het om je kind gaat maak je je al snel zorgen, ik ken het;) niks mis mee hoor, lijkt me heel normaal, maar het komt vast goed!

19. tuc

tuc Niet meer actief

In een kinderstoel zoals jij beschrijft kan absoluut geen kwaad. Het gast om baby's die piepen als ze neergelegd worden dus die worden vaak automatisch door veel ouders op de grond neergezet met spelen en dan is het wel slecht. Voor de ontwikkeling is het beter dat kindjes vanuit de buik of rugligging alles leren.

20. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Sorry voor de typefouten, ...tablet pfff;)

Deel Deze Pagina