wanneer gaat baby zitten??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door els1, 13 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn zoon van 28 februari, week verschil dus ;)

Mijn oudste zit en zat op +2, mijn jongste op -1. Zelfde ouders ;) dus soms zegt het niets.
    Hoeveel eet en drinkt hij?
    Heb je al een gewone beker geprobeerd? Meer bv is geen optie? (Heb ik niet veel verstand van)
    De groei is minder dan in het begin he?

Ik kijk meer naar hoe mijn zoon is, vrolijk of niet, dan naar groei. Soms is dat voor mij ook erg lastig, omdat hij een spugertje is. Niet standaard meer, maar er gaat weleens een week voorbij dat hij geen melk binnen houd en dus 1 week enkel ors krijgt.

2. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Je tekst kwam niet afkeurend over hoor! Alleen kan ik soms zo'n onzettende twijfelkont zijn;) Eten doen we in stukken, dus moet ze goed rechtop zitten, maar wel goed ondersteund! En als ze bij mij zit ook goed tegen me aan.. Idd, je moet soms keuzes maken..

3. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Maar ben weer gerust gesteld!:):)

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gelukkig maar.
    Als ze niet onderuit kan zakken in de kinderstoel, dus zit en niet hangt is het niet zo erg. Het gaat om het gehele plaatje :)

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    De mijne kan los zitten. Maar ik leg hem altijd op zijn buik neer zodat hij lekker rond tijgert. Zitten in de tripp trapp gaat ook super. Maar zelf gaan zitten..nee.
    Wel als hij op de bank in mujn arm ligt. Dan trekt hij zichzelf op.
    Zijn oudere nicht kon op zijn leeftijd al perfect zitten. Kon al in de fietsstoel. Tsja....ieder kind zijn of haar tempo.
    Ze gaan het allemaal een keer doen! En denk altijd maar, wat scheelt die 3 maanden nou op een mensenleven.

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja, je maakt soms keuzes. Mijn oudste dochter vond liggen een DRAMA. echt waar. Die heb ik wel neergezet op dr billen. Ze ging inderdaad billen schuiven maar liep wel los met 13 mnd. NIet bepaald laat dus. Ok heeft ze uiteindelijk geleerd zelf te gaan zitten en heeft ze ook nog gekropen (nadat ze al kon lopen, dat dan wel;)).

Mijn jongste, die vind op de buik liggen heerlijk. En is heerlijk bezig zo alles te ontdekken. probeert ook zelf te gaan zitten (lukt nog niet) maar rolt de kamer door en verplaatst zich door zich af te zetten naar achteren (laminaat he:p). Dus die zet ik ook niet neer, die komt er zelf wel en is zo ook tevreden.

Het klopt ook wel dat het beter is om zelf te gaan leren zitten dan om ze neer te zetten maar ja, soms maak je inderdaad keuzes.

Verder, kijk gewoon naar je kind, of deze tevreden is en en vrolijk, dat is het belangrijkste. Mijn jongste is ook duidelijk lichter dan de oudste (die was echt Buddha) maar ze is wel langer. Maar ze eet goed, slaapt goed, is super vrolijk en tevreden. Dat is toch het belangrijkste. Enne, uit een tuitbeker of gewone beker drinkt ze ook nog niet hoor. Komt wel.

7. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Onze mini zit nu (met bijna 9 maanden) cht stevig. Hij zat al wel maar kukelde om of gooide zich achterover.
    Een kindje van dezelfde leeftijd in de familie loopt al. tja...De onze is ontzettend goed met fijne motoriek en 'praat' ;) al veel beter.

Over 2jaar lopen ze gelijk. Laat hm lekker zich ontwikkelen en als je je zorgen maakt bel je een fysio. Kei fijn om met zo iemand te oefenen.

Succes en laat je niet opnaaien door snellopers. Onze fysio zegt dat dit ook niet goed is omdat het lichaampje aan sommige dingen helemaal niet toe is. Denk aan heupjes en ruggetje

8. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    ja, gewone beker ook al geprobeerd, lukt ook niet, ik word er echt moedeloos van...ik heb lang bv gegeven..omdat ik vrij was, nu ga ik per 1 november weer werken, dus ben aan het afbouwen alleen 's-avonds nog een keer, en 's-nachts uurtje of 4/5...maar wil er helemaal vanaf, heb het lang genoeg gedaan..
    Mijn zoon zat in het begin boven gemiddeld, maar zit inmiddels op de -1 lijn...met gewicht en hoofdomtrek, lengte hoor ik as donderdag...
    Hij at in het begin vrij gulzig, nu maar halve potjes en pap ook maar voor de helft...begrijp er niks van, maar goed..

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Toen je begon met bijvoeding, gaf je toen nog BV? Kan namelijk zijn de de KV zwaarder valt en hij daardoor minder eet.
    Verder: over zijn lichte gewicht: was jij of je partner als kind zo? Past het bij jullie huidige bouw? Zoja dan zoekt hij nu gewoon z'n eigen groeilijntje en is het niets zorgelijks, (zolang hij blijft groeien dan).

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ben ook best onzeker, niet omdat ze niet kan zitten want dat kan ze wel, maar omdat ze niet 'praat' ze zegt wel mwha, en aaaaa, a,a,a,a, maar verder niets.....op cb zeiden ze dat ze echt MOEST gaan praten, om mee heen hoor ik moeders allemaal zeggen o die van mij zegt al hele reeks woorden....dan krijg ik al buikpijn hier zegt ze niks....ze kruipt, zit, en loopt wel al aan de hand....

Sorry maar ophou topic te reageren maar je geen zorgen (hihi hoor wie het zegt) hier zat ze zelf met precies 9 maanden.

11. raspberry

Joh, Caitlyn is 1 jaar en weegt nu 9 kilo, terwijl ze bij geboorte (39 wk zwangerschap) 3600 woog bij 49 cm. Ze zoeken allemaal hun eigen groeilijntje in dat eerste jaar en zolang een kind verder goed ontwikkelt en alles, loopt het meestal allemaal wel los ;)

12. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Mijn dochter is gaan zitten na haar verjaardag. En ze is met anderhalf jaar nu net 10 kg :)
    Elk kind is anders, maar ik vond dat ook moeilijk om mijzelf voor te houden, vooral omdat mijn dochter zo laat was.

13. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb inmiddels van mijn kids geleerd...tis het een of het ander. Mijn zoontje is nu 8 maanden, kan zitten, kan zich op zn knietjes trekken en probeert zelfs dan 1 voetje plat op de grond te zetten. Hij probeert zelf te gaan zitten en kan tijgerend heel de kamer door. Hij zegt nog geen woord...alleen losse klanken, wat jij dus beschrijft.

Mijn dochter op deze leeftijd kon al heel duidelijk, papa, mama, bal enz....zeker 10 duidelijk herkenbare woorden....................maar zij lag alleen nog maar op haar buik of haar rug in de box en kon zelfs nog niet rollen.

Do yo get my point;):D

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Yo snap hem ;) :)
    Niet druk maken dus :D

15. raspberry

Niet druk maken en niet vergelijken. Je hebt namelijk ook nog kids die alles snel doen, (onze oudste ontwikkelde zowel motorisch als verbaal snel, jongste is wel een duidelijk gevalletje motorisch snel, verbaal minder, (kan het wel, doet het nauwelijks)).
    Maar tegen de tijd dat ze naar de kleuterschool gaan, doen ze allemaal ongeveer hetzelfde :) Dus het komt allemaal wel.
    Er spelen wat dat betreft ook zoveel factoren mee: erfelijk bepaalde dingen wat betreft die ontwikkeling, maar ook karakter, (hier twee meiden die heel graag willen met alles, maar heb 2 neefjes die echt meer zijn van: het zal mijn tijd wel duren. En dus ook langzamer waren met ontwikkelen), wat ze wel of niet af kunnen kijken van oudere kinderen in het gezin, enz enz.
    Elk mens is anders en uniek en dat geldt ook voor elk kind :) Komt allemaal dus wel, dus geniet er vooral van, ipv je druk te maken ;)

16. tuc

tuc Niet meer actief

absoluut niet...het cb vond mijn dochtertje zelfs zorgelijk laat, gelukkig had ik door mijn werk een groot referentiekader en zie ik duidelijk een verschil tussen langzame kinderen en kinderen waarbij echt iets mis is. Zowel in de taalontwikkeling als in de grove en fijne motoriek.

17. raspberry

O, en bedenk dat snel zijn OOK nadelen heeft. Ik kon hier met beide meiden al erg snel voortdurend achter ze aan rennen om ze voor allerlei ongein te behoeden, terwijl m'n zus nog heel lang met haar zoons ze gewoon ergens neer kon leggen en dan kwamen ze niet van hun plek af en had ze er geen omkijken naar... ;)
    Elk nadeel heeft z'n voordeel en andersom :)

18. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Wat een onzin van het CB juffie26!
    Je kleintje is verdorie nog geen 10 maanden oud! Pff snap niet dat ze dit zo kunnen zeggen, dat ze moet praten, ze brabbelt al, begrijp ik van je en dat is e ht prima! Laat je niet gek maken door CB en andere moeders, het ene kindje is het andere niet en sommige overdrijven ook graag;);)

19. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Hmm zie dat mijn reactie een beetje laat is :D

20. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    Dat klopt inderdaad ook sommige overdrijven...ik vind het wel irritant dat er ook mensen zijn van: kan hij dat nog niet?? Daar word ik onzeker van...mijn dochter was met veel dingen laat..zeker met lopen..nu rent ze iedereen eruit..het schijnt ook niet goed te zijn als kinderen heel vroeg gaan lopen ivm de heupen...
    Nou ja ik zal het as donderdag wel weer horen van het cb..ben benieuwd

Deel Deze Pagina