Absoluut en hoe later ze zijn des te beter dat ze alles begrijpen. Mijn oudste kroop pas toen ze bijna een jaar was en die begreep ook meteen wat allemaal wel en niet mocht. De jongste draak snapt nu met zn 8 maanden nog niet dat hij overal met zn vingertjes uit moet blijven.
joh, de meeste mensen bedoelen er niets mee als ze dat soort dingen vragen. Ik merk dat een hoop mensen die zelf niet meer in de kleine kids zitten ook heel snel vergeten zijn wat ook alweer gemiddeld is qua ontwikkeling. En mensen doen gewoon aan small-talk: gewoon een kletspraatje en dan stel je dus dit soort vragen. Zie het dus alsjeblieft in die context. Wat betreft vroeg lopen en slecht voor de heupen: totale onzin. Zolang een kind het zelf doet, is het er aan toe en is het lichaam er sterk genoeg voor. Dus ga alsjeblieft niet het omgekeerde doen door kinderen die erg vlot zijn in (of hun ouders) in een kwalijk daglicht te zetten door dit soort onzin te roepen
Ons ventje kan ook nog niet zitten, hij is nu bijna 8,5 maand. Wel heeft hij gister voor het eerst gekropen (nouja getijgerd) voor zover je het al een naam mag geven Zo ontzettend trots
Ja je hebt gelijk ik bedoelde het overigens niet rot hoor..had alleen ooit zoiets gelezen dat het niet goed voor de heupen zou zijn..alles zal uiteindelijk op zijn pootjes terecht komen.. Op het cb bureau zeiden ze dat jongens met alles wat later zijn..ik zal het meer met een korrel zout gaan nemen..
Als je als ouders je kind neerzet op de voetjes terwijl ze dat zelf nog niet doen: dat is slecht voor de heupjes. Net zoals alles wat je kindje nog niet zelf kan en dat je dat als ouder wel probeert. Bij alles geldt: je kindje z'n eigen tempo laten volgen en dan doen ze het gewoon als ze er fysiek EN mentaal aan toe zijn
Dit is het aller belangrijkste, vind ik! Gaat een kind zelf zitten? Geen probleem. Gaat en kindje zelf staan? Geen probleem. Hoe oud (of jong) ze dan ook zijn. Zolang ze maar zelfstandig in die stand kunnen komen