Ik geef nu ruim een jaar borstvoeding aan mn kleine vent. Het gaat super. Hij is slank (was te verwachten gezien zn ouders), maar hij doet het supergoed. We zouden best nog een kleintje willen, maar ik ben nog niet weer ongesteld geweest. Mn zoontje drinkt 's nachts ook nog meerdere keren bij me. Dat is op zich prima, we zijn goed op elkaar ingespeeld en zijn nauwelijks wakker. Maar (vermoedelijk hierdoor) heb ik nog steeds mijn normale cyclus niet terug. Voor nu is dit geen accuut probleem, maar ik ben nou al een jaar en 9 maanden niet ongesteld geweest... komt dit straks nog wel goed? En hoe lang duurde het bij jullie voor de cyclus weer normaal terug kwam?
Ik geef ook nog borstvoeding en ben 2 weken geleden voor het eerst ongesteld geworden. Met 7 maanden dus. Al had het van mij nog wel even uit mogen blijven. Ik kan nog niet zeggen of mijn cyclus meteen regelmatig is. Daar is het te vroeg voor.
Ik ben voor het eerst weer ongesteld geworden toen mijn zoon 1,5 was. Ben nu net voor de tweede keer ongesteld geweest, dus het is nog niet volledig terug. Het is niet erg schadelijk voor je om nog geen cyclus te hebben, maar ik zat er op een gegeven moment ook wel op te wachten en ik had geen actieve kinderwens meer.
Bij alledrie met precies 6 maanden, alsof het geprogrammeerd was.. Ik zat toen op minimaal 5 voedingen, zoon had nachtvoeding.
Bij mij kwam het terug rond negen maanden, kolfrecht was verlopen, geen idee of het daarmee samenhing maar kolfde alleen nog in mijn lunchpauze dus. Het is heel normaal als je met 1 jaar nog geen cyclus hebt. Mijn cyclus was al snel vrij regelmatig.
He dat is goed om te horen. Eerst weet je nog dat het erbij hoort. Maar het duurt maar en het duurt maar... fijn om deze reacties te lezen.
Hier ook nog niet ongesteld geweest en meerdere nachtvoedigen. Vind het ook wel gek hoor al 1,5 jaar geen menstruatie. Geen kinderwens dus sta er verder niet zo bij stil. Lijkt me wel lastig als je wel graag voor een tweede wil gaan.
Hier na 13 maanden ongeveer weer ongesteld geworden. Was zeer onregelmatig (6x in die korte tijd) \maar toch snel zwanger. Ze schelen 2 jaar en 2 dagen.
Ik werd 2 dagen na de 1e verjaardag van mijn dochter voor het eerst weer ongesteld. Ik maakte me er nog geen zorgen over, alleen wilde ik wel graag weten of mijn lichaam binnenkort weer zover was voor een evt 2e zwangerschap aangezien wij niet te lang tussen de kids willen hebben...
Na 6 maanden was ik weer ongesteld... Ongeveer gelijktijdig met het starten van bijvoeding... 1 jaar en 9 maand is idd erg lang!! Waarom geef je nog nachtvoedingen? Misschien een flesje kv geven voor het slapengaan...
Annekijn, ik geef nog nachtvoedingen omdat mijn zoontje 's nachts wil drinken. Ik heb geen behoefte dit te wijzigen. Niet voor hem en niet voor mij. Het gaat prima zo. Alleen mag ik van mezelf wel weer een keer mn cyclus terugkrijgen en vooral gerustgesteld zijn dat het weer gewoon terug komt, met het oog op een volgend kindje. Mijn zoontje heeft altijd meer 's nachts gedronken dan overdag en zeker vanaf het moment dat hij bewegelijker werd en de wereld om hem heen interessanter werd, heeft hij overdag echt geen tijd om uitgebreid te drinken. Kostbare tijd die je beter kan besteden aan het ontdekken van de wereld! Dus zolang hij het nodig heeft (want dat geeft ie aan), ga ik hem niet tekort doen door het actief te gaan stoppen. Zeker op dagen dat hij naar de opvang is geweest, mer ik dat hij graag 's avonds en 's nachts even de gemiste tijd samen komt inhalen.
Thauma wat schrijf je dat mooi! Precies zoals het hier ook voelt en geen behoefte om dat te willen wijzigen ze hebben het gewoon nog zo nodig de nabijheid van mama en de voeding.
Het komt echt wel weer goed met je cyclus Enneh.. het is niet dat het slecht voor je is dat je een tijd niet ongesteld bent geweest. Sterker nog: het is juist heel gezond! Mensen (vrouwen) zijn er helemaal niet op gemaakt om, zoals tegenwoordig de meesten, zo'n 35x13 keer te menstrueren. Iedere menstruatie is toch een soort beschadiging van je lichaam. En bij beschadiging hoort celvernieuwing, en juist bij die celvernieuwing kan er wat mis gaan (zoals het ontstaan van kanker). Dat gezegd hebbende, snap ik dat het voor een kinderwens wel lastig is. Bij de eerste werd ik ook pas weer ongesteld bij 15 maanden. 5x een hele rare cyclus gehad (langer of korter, geen voelbare eisprong, heel weinig bloedverlies) Maar toen ik stopte met 20 maanden, was ik meteen weer zwanger. Maar het komt echt weer goed hoor. Je lichasm is het niet verleerd ofzo
Hier ook nog bv en pas weer voor de eerste keer ongesteld. Wij willen graag nog een derde kindje, maar wilden niet de voeding afbouwen tbv een kindje in de maak... Overigens schijnt het normaal te zijn om omstreeks een jaar (pas) weer ongesteld te worden. Daarnaast is het zo (theoretisch) dat wanneer je cyclus later op gang komt die vaker ook "normaal" is. Maw dames die snel na de bevalling weer ongesteld worden hebben vaak een korte luteale fase, of bijvoorbeeld een annovulaire bloeding. In ieder geval, ik hoop dat jullie snel jullie wens kunnen vervullen!
Ik zat met hetzelfde "probleem" als jij. En nu net vorige week uit het niets ineens ongesteld geworden. Geen zorgen maken komt vanzelf. Hier ook nog nachtvoedingen al worden die de laatste tijd (gelukkig) wat minder! Misschien dat het daarom ook doorgezet heeft.
Hoeveel voedingen gaven jullie nog toen je weer ongesteld werd dan? Daar ben ik wel benieuwd naar, of hangt het echt samen met de hoeveelheid nachtvoedingen?
Hier alleen 's morgens en 's avonds nog. En 's nachts. De ene nacht maar 1x en de andere nacht wel 3 of 4 keer....
Oh my god, wat een domheid!! Ik heb tot 10 geteld en tot 100 en tot 1000, maar ik MOET echt kwijt dat ik deze post enorm kwalijk vind!!!:x