Tja, hier ook helaas (heel veel) teleurstellingen met de politie. Ik denk dat je beter af bent door inderdaad eens terug herrie te gaan staan maken of gewoon er zelf op af stapt of een briefje door de bus te doen of het probleem anderzijds op een (geweldloze) manier proberen op te lossen. Ik heb serieus nog nooit in mijn leven meegemaakt dat er daadwerkelijk iets opgelost werd. Ik hoop dat de rest van Nederland dit wel ervaart, maar ik heb er (te) weinig vertrouwen in. Dat de politie haar best doet, dat geloof ik gelijk. Maar het resultaat zie ik eigenlijk niet/nauwelijks. Dat vind ik wel jammer. Maar hee, voorlopig staan er nog geen mensen op de barricades of zijn er protestacties tegenover de politie, dus schijnbaar bevalt het de meeste mensen wel. Probeer het eens zonder hen op te lossen. Dan kan de politie ongetwijfeld in hun ogen iets nuttigers gaan doen en weet jij waar je aan toe bent.
TS. Het is heel vervelend dat zoiets niet opgelost wordt. Heb je al contact gehad met de gemeente of er vergunningen zijn uitgegeven voor het vuurwerk? In dorpen is de capaciteit vaak minder en zaken als vuurwerk zijn toch van een lagere prioriteit. Wellicht dat een gesprek met de wijkagent iets positiefs voor je kan opleveren, al is het maar om inzicht te krijgen hoe de politie zijn werkt doet.
Bellen en zeggen dat er op dat adres een lijk ligt, of een drugslab moet jij eens zien hoe snel ze dan zijn! Hihi Nee zonder gein, als je ze nodig hebt.. zijn ze er niet.
En zo is het!!! Mensen oordelen zo vaak maar kennis hebben hooooo maar. Het is blijkbaar makkelijk om maar te schoppen tegen de politie die er zelf niets aan kunnen doen.
Ho even ik loop niet te zeiken maar ik ben al 3 jaar bezig. En daarbij ik weet dondersgoed hoe het werkt. Met 3 brandweermannen in het gezin waaronder mijn eigen man weet ik wat het allemaal kost. Ik baal er momenteel alleen van dat ik ieder weekend met 2 kinderen wakker zit. Dat mag toch? Het is wel zo dat de politie hier vaker laat afweten. Bij inbraken etc komen ze niet en dan als er eens een brand is ze er met tig man staan en zich gaan bemoeien. Ze zijn laatst zelfs zonder ademlucht zo een pand in gegaan waar een vermoedelijke brand was. Voor het zelfde geld hadden ze net in een flashover gestaan en dan?
Ik denk dat de politie net zoeits is als jeugdzorg. Iedereen heeft er een negatieve mening over en je zult weinig goed over ze horen zodat die mening verandert. De tips die ik kan geven. Hou contact met de politie. Wij hebben vijf jaar lang boven een jongen met psychoses gewoond. Die draaide rustig nachten achter elkaar muziek dat wij de trillingen in onze bed voelde. (En er zit nog een woning tussen. En we konden letterlijk mee zingen. Of ik zelf muziek op had staan) maar door constant contact met de politie en niet alleen wij maar heel de buurt wisten we ook dat zij weinig konde doen. met sommige dingen kunnen ze namelijk niet goed handelen. Tot dat deze man een gevaar werd en hebben ze hem met pijn en moeiten uit zijn eigen huis laten zetten en onder beschermd wonen. Vijf jaar heeft het geduurd en we hebben ook vaak angst gehad omdat die probeerde in te breken en hij is een keer een buurman te lijf gegaan met een hakbijl. Het was echt een mafkees. Nu moet ik wel zeggen dat de politie hier altijd komt als je belt en de meldkamer uitlegt als het druk is maar ze wel komen.
Ik heb een keer oroblemen gehad in me.oude flat met me ex en zn moeder maar de poliie stond binnen 5 minuten voor de deur. Zo even iets positiefs hihu