Wanneer gaat die buikpijn over?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door amiek, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb sinds het begin van de zwangerschap best last van buikpijn. De eerste week was het te vergelijken met het gevoel als ik ongesteld ga worden en de week erna zaten er ook steekjes tussen. Sinds afgelopen donderdag was de buikpijn vrijwel verdwenen, maar sinds zaterdag weer terug. Sinds vrijdag moet ik 's ochtends overgeven (ben zoooo misselijk), zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Misschien dat de baarmoeder reageert op dat gespuug?

Om een lang verhaal kort te maken, tot welke week hadden jullie last van buikpijn (als je er uberhaupt last van had of hebt) en hebben jullie ook ervaring met het minder worden en daarna weer terugkomen van de pijn?

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik heb ook af en toe wel buikpijn en dan weer niet..
    Vanacht was het vooral heel zeurderige buikpijn..
    Maar heb ook wel eens steken in mijn onderbuik.
    Volgens de verloskundige hoefde ik mij geen zorgen te maken..
    Succes!

Liefs Kiss

3. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Hartstikke bang voor de snelle reactie. Heel fijn om te horen at ik niet de enige ben en dat ik me niet zoveel zorgen hoef te maken!

4. Shirleyke

Shirleyke Actief lid

Hoi Amiek,

Wanneer gaat de buikpijn over?
    Die vraag stelde ik mijn gyn. ook toen ik 12 weken ver was.
    Het antwoord dat ik kreeg was : Sommigen hebben er 9 maanden last van, anderen weer niet...
    Aangezien ik volslank ben, kan het zijn dat de pijn bij mij dus 9 maanden duurt :(

Meid... Bij mij gaat het op en neer, soms is het draaglijk, soms minder.

Sterkte !

5. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Dus het is bij jou ook wel eens een sterkere pijn? In het begin was het bij mij een beetje zeurende pijn op de achtergrond, maar nu zijn het meer steken. Niet de hele tijd, maar regelmatig gedurende de dag. Gisteren zaten ze ook helemaal links en dan weer rechtsonder....heel vreemd!

6. Shirleyke

Shirleyke Actief lid

Bij mij was (is) het steeds in de onderbuik.
    Nu moet ik wel zeggen dat het beter geworden is, maar nu is het die kleine die soms enorm ligt te woelen ;)
    En dat is dan weer een heerlijk gevoel :D

7. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Ja dat lijkt me ook geweldig, maar daar zal ik helaas nog even op moeten wachten :D ! Ben in ieder geval een beetje gerustgesteld dat er meer dames last van pijn in de buik hebben of hebben gehad. Vanochtend had ik bijvoorbeeld nergens last van, maar nu steekt het in mijn onderbuik. Ben toch stiekem wel bang dat er iets mis zal gaan, al ben ik nog wel hartstikke misselijk ;) !

8. Shirleyke

Shirleyke Actief lid

Niet teveel zorgen maken meid, het hoort er nu eenmaal bij ;)
    Heb nog niet veel voordelen ondervonden aan zwanger zijn...
    Kreeg gisteren te horen van de gyn dat onze baby in stuitligging ligt
    Mogelijk kans op keizersnede :cry:

9. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    He getsie meid wat een vervelend nieuws! Bestaat de kans dat de kleine nog gaat draaien of is de kans inderdaad erg groot dat er misschien een keizersnede gaat komen?

10. Shirleyke

Shirleyke Actief lid

De kans bestaat wel, maar ze willen geen risico's lopen omdat ik volslank ben en het dan moeilijker wordt...
    Maar... het kan nog op een natuurlijke bevalling uitlopen (hoop ik).
    De baby heeft nog 10 weken om te draaien, zoniet... wordt het keizersnede :cry:

11. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Ik duim met je mee!

12. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Hallo dames,

Ik heb precies hetzelfde..
    Ik heb ook behoorlijk last van krampen. Soms zijn ze even heel heftig, maar dat duurt gelukkig nooit zo heel lang. Ongeer 10 minuten.
    Verder ook nog wat losse steken in mijn buik.

Ik kan ook heel erg slecht naar de wc en daar zouden die krampen ook door kunnen komen.

Ook ik maak me wel eens zorgen, maar de huisarts zegt dat ik me daar helemaal geen zorgen over hoef te maken zolang de pijn maar niet continu is en zolang ik maar geen bloedverlies en dat heb ik gelukkig helemaal niet.

O ja weet je wat goed helpt. Een warme pittenzak of kruik tegen je buik. Is echt heel fijn!

Groetjes Sam

13. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    hoihoi
    Ook ik heb in het begin heel veel buikpijn gehad! Krampen, steken noem maar op. Ben er zelfs voor naar de huisarts geweest...
    Het hoort er echt bij! Je baarmoeder groeid, je banden trekken, dat doet ook zeer! Je darmen zijn in het begin erg van slag, ik heb echt extreme darmkrampen gehad!
    Het wordt wel iets minder maar je zult zien dat elke keer als je weer in een groeispurt zit je weer last kan hebben!

Echt het hoort erbij, ik was ook zo onzeker en je denkt bij elk krampje..oo ooo! Maar kijk..33 weken zwanger en niks aan de hand!

suc6 kus miek

14. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Dank je wel voor de fijne reacties allemaal! Heb gelukkig niet de hele dag door een pijnlijk gevoel in mijn buik, maar vond het zo juist gek dat ik de ene dag nergens last van heb en dan weer ineens wel! Ben blij te horen dat er meer dames zijn die hier last van hebben en ik ga lekker proberen te genieten!

15. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Miekie ik heb dus ook die zeer pijnlijke krampen...
    Het duurt altijd maar even hoor, maar het is wel ongelooflijk lastig.

Ik moet dan echt even een warme pittenzak of kruik tegen mijn buik houden en dan gaat het ook wel weer weg.

Het is ook niet elke dag zo erg gelukkig.
    Ik heb wel elke dag wat krampjes, maar die zijn dan niet zo erg.

Ik ga me dan al gelijk zorgen maken dat het geen buitenbaarmoedelijke zwangerschap is had jij dt ook?
    Ik verlies helemaal geen bloed ofzo hoor.

Groetjes Sam

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    sam:
    Ik heb zelfs licht bloedverlies gehad! bij 4,7 en 12 weken! Dacht steeds o nee nu gaat het echt mis, maar nee hoor..

Tis een hele onzekere periode, dat is gewoon moeilijk! Maar echt waar..bijna iedereen heeft buikpijn in het begin! Je moet ook niet vergeten dat je normaal alleen je baarmoeder voelde als je ongesteld was..Nu is je baarmoeder ook aan het werk maar anders..dus nu voel je hem ook! Maar omdat je dat gevoel alleen maar kent van ongesteld zijn geeft het je een verkeerd idee!
    Echt waar..hoort er allemaal bij!

Je weet nooit wat er gaat gebeuren, maar vergeet niet dat het bij de meeste goed gaat! Maar ind. die zekerheid heb je niet, maar je kan wel zo proberen te denken!

kus miek

17. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Toen ik voor de eerste echo ging rond 8 weken had ik vreselijke buikpijn (menstruatie achtige pijn). Op de echo was alles goed, niets geks te zien.
    Het was wel eens een week of twee weg en toen kwam het weer terug. Ik heb het heel vaak gehad tot een week of 20. Daarna werd het wel snel minder maar zelfs nu heb ik het soms. Het lijkt toch echt te komen door het groeien van de baarmoeder.
    De meestemeiden in het mei forum heb ik overigens allemaal ook wel eens over buikpijn gehoord.

Succes met je zwangerschap en genietse

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ik had in het begin ook continu het idee dat ik op het punt stond ongesteld te worden of continu mn buikspieren spande en daar spierpijn van had
    geen idee wanneer het opgehouden is overigens

nu voel ik het enkel nog met vlagen
    vooral als ik zenuwachtig of boos ben trouwens :)

als je op mn buik drukt is hij ook gewoon hard
    althans.. even door het beschermend spekje heenduwen overigens.. maar net alsof je continu je buikspieren spant
    alleen voel ik het nu enkel nog maar als ik er op druk.

19. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Het doet me erg goed om deze verhalen even te lezen..
    Ik zit even te janken!

Vannacht weer 10 minuten erg veel last gehad van krampen. Ik werd helemaal gek.
    Heb daarna ook niet meer geslapen. Het gebeurde om 4 uur. Ik lag er pas om half 2 in omdat we een etentje hadden die me overigens niet zo is bevallen.

Na 10 minuten was het gelukkig weer weg.
    Ik ben nu alleen maar kots misselijk!

Eigenlijk moest ik vandaag om 7 uur alweer werken, maar ik voelde me zo beroerd (emotioneel en moe) dat ik me ziek heb gemeld.

Groetjes Sam

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm er zijn wel wat tips en tricks om het misselijk zijn minder erg te maken hoor

bijv. VOOR je opstaat even wat te eten.
    zegmaar pak biscuit op je nachtkastje
    daar wat van eten als je wakker word.. nog ff blijven liggen
    en dan daarna pas op staan

zelf weinig last van misselijk.. althans wel misselijk maar niet overgeven enzo dus heb het zelf niet geprobeerd
    maar hoor heel veel mensen dat het ideaal werkt end at ze dan wel normaal kunnen opstaan

dus je kan het eens proberen.

Deel Deze Pagina