Slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by red88, May 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Mijn dochter is 's avonds meestal wakker. We hebben geprobeerd haar op bed te stoppen, te laten huilen, maar het werkt niet. Meestal ging ze dan rond 22.00u slapen en kwam ze rond half 6/6 uur weer voor een voeding. 's Avonds was ze gewoon wakker en lag ze lekker bij ons te kletsen en af en toe wilde ze even clusteren (ik geef bv).
    Nu sinds 3 dagen slaapt ze ook 's avonds (even afkloppen!) we gaan dan tegen 19.00u naar boven, in bad/wassen, pyjama aan, bij ons op bed voeden en dan valt ze in slaap. Ik laat haar nu nog maar even op ons bed liggen tot dat ik zeker weet dat ze elke avond slaapt. Ik ben bang dat als ik haar dan oppak, ze weer wakker wordt en niet slaapt. En ik vind het wel eens even lekker, een avondje voor mezelf. Over een week ofzo wil ik wel proberen om haar in haar eigen bedje te leggen. Overigens ligt ze in een puckababy dus van ons bed afrollen kan ze niet.

Alleen nu het volgende, ze wordt tussen 2 en 4 uur al wakker, vraag me af of ze dan echt honger heeft, maar goed geen probleem, ik leg haar dan wel aan. Alleen wil mevrouw dan niet meer slapen en is ze erg wakker. Ze ligt dan gezellig te kletsen en te lachen.
    Gisternacht kreeg ik haar niet in bed, dan begon ze te brullen, uiteindelijk is ze na 2,5 uur een keer gaan slapen. Afgelopen nacht heb ik haar nadat ze genoeg had gedronken, toch maar weer in bed gestopt en de deur dichtgedaan en ben zelf wat later in slaap gevallen dus zij waarschijnlijk ook. Om half 7 weer hetzelfde verhaal.
    De nachtjes zijn wel erg kort zo... Herkend iemand dit? 'k Ben bijna geneigd om haar 's avonds wakker te houden maar vindt het ook heerlijk als ze 's avonds slaapt. Maar ik wil ook graag slapen 's nachts. Voeden vind ik geen probleem, als ze lekker drinkt en weer verder gaat slapen ben ik misschien een half uurtje wakker. Maar het begint me nu wel een beetje op te breken. 'k Heb nu even het geluk dat ik niet hoef te werken, maar volgende week moet ik er weer rond 6 uur uit.

2. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Heb je al eens geprobeerd om haar te laten huilen en dan om de 5 a 10 minuutjes ff gaan kijken en een aai over haar bol geven?
    Chloé sliep na ongeveer 6 weken door maar dat ging ook niet zonder slag of stoot, ik denk dat ze op een gegeven moment doorhad dat ze gewoon in bed moest blijven en moest gaan slapen omdat papa en mama dat ook deden en ineens sliep ze door!
    We hebben daar best veel moeite voor moeten doen, elke 5 a 10 min. erheen en zeggen dat ze lekker moet gaan slapen en dat we haar strakkies weer wakker maken en dan samen weer gaan eten!
    Bij ons heeft het gewerkt.

Wens je in ieder geval heel veel succes!

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ja, misschien dat het helpt. Overdag slaapt ze eigenlijk gelijk en nu 's avonds valt ze tijdens het voeden in slaap. Maar 's nachts lijkt ze klaarwakker. Probleem is dat ik 's nachts niet zoveel zin heb in gehuil ;) overdag vind ik 't geen probleem, maar 'k word nu s nachts steeds uit m'n diepe slaap gehaald en dan ben ik zo moe... en wil ik slapen.

Vanavond was ze bij de oppas en ze slaapt nu sinds half 11 dus ben benieuwd hoe 't vannacht gaat.

4. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Dat kan ik me heel goed voorstellen s'nachts wil je gewoon lekker slapen!
    Tja geen kind is hetzelfde en wij hadden gewoon het geluk denk ik.
    Hoeveel slaapt ze overdag, Chloé krijgt nu nog om de 4 uur haar flesje en dan is ze er ongeveer 1.5 tot 2 uur uit en gaat dan weer lekker slapen en s'vonds tussen half 8 en half 11 slaapt ze minder want ze heeft die uurtjes uitgekozen als haar huiluurtjes:D
    Misschien dat ze overdag teveel slaapt waardoor ze s'nachts niet zo moe is?
    Tja het blijft moeilijk maar denk toch wel dat er een moment zal komen dat je ineens sóchtens wakker word en denkt huhhhh het is al morgen;)

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik geef bv op verzoek, meestal slaapt ze tot een uur of 9 en verder 2 slaapjes overdag. Ze is 1,5 uur wakker tussendoor. Dan begint ze echt te jengelen, gaat ze op bed en dan slaapt ze ook. Ze slaapt meestal 2-3 uur, soms wat korter, soms langer. 's Avonds eerst helemaal niet, soms een klein uurtje en dan pas vanaf een uur of 10. Deze week heeft ze dan 3 avonden wel geslapen vanaf half 8 maar dan is ze 's nachts dus wakker.
    Gisteravond sliep ze om goed 10 uur en vannacht kwam ze wel weer om half 3 maar daarna sliep ze wel gelijk weer. En om 6 uur en toen was ze om 7 uur klaar wakker. Om half 9 is ze net weer op bed gegaan.

Kan best zijn dat ze dan teveel slaapt overdag, maar wakker houden is ook niet zo'n optie denk ik. Lijkt me dat ze slaapt omdat ze moe is ;)
    Ik denk dat ze op zo'n 17 á 18 uur komt als ze de avonden slaapt en 's nachts gelijk weer verder zou slapen.
    Ze heeft hier wel nachten gehad dat er 7-8 uur tussen de voedingen zat (en ik op knappen stond ;)) momenteel komt ze weer om de 4 uur, prima dan, gaat ook wel weer over.

6. adi

adi Niet meer actief

Ik zou een baby van 3 maanden niet wakker houden. Op deze termijn is zij nog bezig met het aanleren van een dag- en nachtritme. En als je BV op verzoek geeft werkt dat heel anders dan FV met een strakke schema (hierdoor krijgt een baby sneller door wanneer dag en nacht is)

Om haar duidelijk te maken dat de nacht is om te slapen is het beste om de nachtvoeding zo rustig en donker mogelijk te laten verlopen. Dus: niet verschonen (tenzij gepoept), helemaal niet tegen praten, even in het donker en stilte aanleggen, tegen je aan leggen voor het boertje en dan meteen even wiegen. En dit goed volhouden.
    Dan merkt ze dat er 's nachts niks te beleven valt en dat er rust moet zijn.

7. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Nee ik zou haar zeker niet wakker houden maar das ook een onmogelijke opgave:D

Share This Page