Hoe gebruik jij jouw 7-Zitter?

Discussie in 'De lounge' gestart door julia80, 11 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Wij hebben op dit moment een Station wagon en overwegen om een zeven Zitter aan te schaffen, omdat het krap is op de achterbank als we met z’n vijven weg gaan (we hebben een maxi-Cosi, groep een stoel en groep twee stoel). Ook lijkt het ons handig om voor de twee kleuters beiden een vriendje uit school mee te kunnen nemen. Maar hoe gebruik je nou het beste een 7-Zitter als je maar met z’n vijven meestal bent? Als ik alleen ben met de kinderen gaat op dit moment de maxi Cosi voor en de twee kleuters achterin en dat is natuurlijk helemaal prima.
    Kun je nog veel in de achterbak kwijt wanneer je de derde bank omhoog hebt? We Gaan namelijk wel eens naar familie toe ver weg en hebben dan best wat bagage. Als je dan de derde bank omlaag zou klappen om alles mee te kunnen nemen, dan heb je nog niet zo heel veel aan zo’n 7-zitter.
    Of klap je die derde bank zo makkelijk omhoog en omlaag dat je dat steeds per situatie aanpast?

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Wij hebben een 7 zitter, op dit moment hebben we 1 stoel in de achterbak omhoog geklapt, omdat ik meestal met meerdere meiden, inclusief eigen kids naar ballet rij. De andere stoel is nog omlaag, dus daar kan ik nog wel boodschappen enzo kwijt. Maar een kinderwagen of veel boodschappen past dan absoluut niet meer, dan moet je echt beide stoelen omlaag geklapt hebben. Wanneer beide stoelen omhoog geklapt staan, past er niks meer bij. Hooguit een paraplu ;)

lies276 vindt dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.289
    17.172
    113
    Met 3 kinderen lagen de achterstoelen plat. Kofferruimte was er dan genoeg en als het nodig was waren die stoelen zo omhoog. Kofferruimte was er dan niet meer echt
    (Peugeot 307)
    Nu een ford s max met 4 kinderen en zitten ze 2 om 2. De kinderwagen past dan nog achterin, of 5 boodschappentassen of 2 weekendtassen naast elkaar

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Wij hebben ook een 7 zitter, en hebben weinig ruimte nog achter de achterste stoelen. De buggy kan er wel in, en twee boodschappen tassen ook, maar een gewone kinderwagen bijvoorbeeld niet. Maar wij hebben ook geen hele grote auto, een peugeot 307, ze verkopen ze ook veel als 5 zitter volgens mij, dan heb je een lekker grote achterbak.
    Ik gebruik de achterste stoelen bijna dagelijks, we rijden om en om naar school met een andere moeder, en dan heb ik 5 kinderen in de auto, en als er vriendjes meegaan regelmatig 6. Maar ook als we langer moeten rijden met ons gezin gaat er altijd 1 achterin. Meestal de oudste, met een hele stapel Donald Ducks, hij is dan uren zoet. Dochter zit dan aan de rechterkant op de middelste rij en jongste links. Zo kunnen ze elkaar niet dwars zitten, niet aan elkaar zitten, niet klieren. Ideaal, alleen daarom zou ik al een 7 zitter aanschaffen :D

lies276 vindt dit leuk.
  5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Wij passen hem steeds aan. Als we met zijn allen weggaan gaat 1 extra stoel omhoog. Soms gaan beide stoelen omhoog als er ook een vriendinnetje meerijdt. De kofferbak van onze auto is zeer ruim, met 1 stoel omhoog blijft daar iets meer dan de helft van over. Beiden stoelen omhoog biedt alleen plaats aan wat bv gevulde shoppers of een buggy over de hele breedte.
    Aanpassen gebeurt in een paar tellen. Wij hebben een peugeot 5008 suv.

lies276 vindt dit leuk.
  6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hier een 7-zitter met ons 6-en..
    hebben beust maar 1 stoel in de kofferbak omhoog zodat we ruimte hebben voor zowel boodschappen als de kinderwagen en extra spullen

7. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Die is niet echt zuinig toch? Of heb je een dure nieuwe

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.289
    17.172
    113
    Volgens mijn man niet echt zuinig nee. Ik weet niet hoe oud de auto is. Gemak gaat bij mij boven zuinig en ik tank gewoon wanneer nodig. Scheelt misschien wel dat ik er niet dagelijks mee weg hoef. Sommige weken alleen naar de supermarkt

9. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Oh ja, met een derde heb ik wel iets groters nodig, maar heb nu ook 2.0 en vriend moet elke dag 45km heen en terug of zo, dus wil liever wel wat zuiniger nu :roflmao:
    Maar zuinig en drie stoelen kwijt kunnen werkt niet goed samen, helaas.

10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Met 3 kinderen zit iedereen op de achterbank. Derde bank neergeklapt ivm de kinderwagen. Maar als er iemand extra meewil is die stoel toch ook zo opgeklapt hoor.

Maar hoezo kan zuinig niet? Wij hebben een Prius wagon. We rijden zuiniger dan onze vorige station hoor.

11. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Wij hebben een 7-zitter, normaal met 1 stoel op de achterste rij zodat we met hele gezin erin kunnen en 1 stoel ingeklapt voor bagageruimte. Als er een persoon extra mee moet of ik voor school een x naar kinderboerderij ofzo rijd, klap ik de extra stoel uit. Dan kan er nog een ingeklapte buggy en een tas achter. De ‘beenruimte’ bij de zitplaats vd jongste gebruik ik ook vaak voor bagage.

lies276 vindt dit leuk.
  12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.094
    113
    De oude smax is niet zuinig nee, maar hier is ie vooral mijn boodschappenwagentje. Ik rijd er doordeweeks mee en dat zijn korte stukjes en niet veel. In het weekend gaan we er met zn allen mee weg. Door de korte stukjes rij ik denk ik 1 op 8. Als ik veel lange stukken rij, doet ie wel 1 op 12, maar dat is bij ons dus niet veel ;)
    Maar wij rijden ongeveer 500-600 km in de maand (1 tank/100 euro) dus dan is het voor ons te doen.
    Ik vind het een fijne auto.

En met 1 stoel opgeklapt kan er nog makkelijk een kinderwagen in. Beide stoelen op, dan is er nog plek voor een buggy en een of 2 boodschappentassen.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.094
    113
    Ja dat doe ik ook, ik heb er nu nog 2 axxis stoelen in staan, dus die beenruimte gebruik ik ook vaak.

14. prjbt

prjbt Niet meer actief

Wij passen hem voortdurend aan aan de situatie. Gaan we met zijn allen weg hebben we alle stoelen in gebruik. De duowagen staat dan bij de baby achter de bijrijdersstoel.

Gaat er een kind of een volwassene niet mee ligt er standaard een stoel plat. Gaan we met 5 of minder liggen de beide stoelen achterin plat.

Met beide stoelen plat of met 1 plat hebben we zeeën van kofferbak ruimte. Met alles overeind helaas niet veel ruimte.

Al is ons een week op vakantie met het hele gezin gelukt zonder dakkoffer.

Wij hebben een citroen c4 Grand Picasso en daar zit verrassend veel ruimte in. Weliswaar moeten je spullen dan wel los maar het kan dus wel!

Zuinig is hij ook best wel. Het is een diesel en we rijden met gemak 1 op 20

15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Wij hebben de maxicosi aan de buitenkant, in het midden een stoelverhoger en aan de andere buitenkant een gewone autostoel. Achterste stoelen vrijwel altijd plat en dan gaat daar de kinderwagen.

16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.797
    9.314
    113
    Gelderland
    Wij gebruiken onze 7 zitter vooral voor de voetbal :p

We hebben een Volkswagen tiguan (denk ik :eek:)
    De stoelen zijn zo opengeklapt dus dat doen we als we ze nodig hebben. Met eventueel drie kinderen past het nog steeds op de achterbank. Het is dan vooral gemakkelijk als er een extra vriendje mee gaat. De kofferbakruimte is echt enorm en er pas:3! makkelijk nog een paar tassen in als alle stoelen in gebruik zijn.

17. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Dat hangt ook af van welke 7 zitter want er zit nogal verschil in kwa ruimte. Een VW Sharan is bijvoorbeeld heel ruim, ook met 7 stoelen.

18. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Wij hebben een Dacia Lodgy, passen hem ook elke keer aan. Met 7 stoelen up, inderdaad niet veel ruimte meer achterin. Maarrr... wel 7 volwaardige zitplaatsen met genoeg beenruimte.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben een Volvo xc90 met 7 zitplekken. Eigenlijk hebben we alle stoelen achterin altijd uitgeklapt tenzij we gaan reizen dan hebben we voor extra bagage ruimte 1 stoel naar beneden. We kunnen zo met gemak 3 grote en 2 kleine koffers kwijt. Boodschappen kunnen prima in de kofferbak als de achterste 2 stoelen uitgeklapt zijn. Genoeg ruimte dus!

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    In principe heb je met een 7zitter op de achterbank 3 volwaardige zelfstandige stoelen. Dus per kind meer ruimte dan op een gewone achterbank.

Bij ons passen met gemak 3 kinderstoelen naast elkaar, in welke format dan ook. Voor ons ook primaire reden om een 7zitter te kopen, achterbank is niet te vergelijken. Dus dat probleem is opgelost.

Wij gebruiken daarom geen 2de rij als we met zn 5en gaan. Hierdoor zeeën van ruimte in de kofferbak.
    Als we andere mensen meenemen en 6de en 7de stoel uitklappen passen nog bij sporttassen en achter de achterste rij.

We rijden nu in 3de model 7zitter en overal hetzelfde ervaring.

lies276 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina