hallo dames.. ik heb sinds het weekend heel veel harde buiken.. urine is al gecontroleerd heb geen blaasontsteking! ik heb dit bij mijn dochter ook gehad kreeg het toen alleen nog iets eerder.. heb het advies van de vk gekregen om rustig aan te doen, en tot de 25 weken doen ze niets! dan krijg ik echo's om te kijken als mijn baarmoederhals niet verstrijkt!! voel me zo onzeker! baal zo erg dat ik het weer heb!! had zo gehoopt het deze zwangerschap niet te krijgen! ben zo bang dat er iets met ons kindje gebeurt of dat het veel te vroeg komt! mijn dochter is uiteindelijk met 37 weken geboren, ben toen ingeleid ivm zwangerschapsvergifteging, ik heb toen van 15 weken ook te horen gekregen rustig aan te doen en met 28 weken kreeg ik weeen waarna ik volledige rust voorgeschreven kreeg tot 34 weken.. waar het door komt weet de vk niet, maar krijg van echt kleine inspanningen al een harde buik, als ik nies, als ik opsta en ga lopen, als ik de trap op of af loop, dus eigenlijk bij elke activiteit die ik onderneem. kreeg ook als tip om te proberen mijn buik heel strak in te pakken, maar ja met zo weer laat je dat gauw!! heeft er nog iemand tips?? groetjes muizz
dat klinkt als een hypergevoelige baarmoeder , dan is het logisch dat je het weer hebt nl. want die word gevoeliger bij elke zwangerschap. heb ik ook last van.. Inderdaad heeeeeel rustig aan doen, evt.de oudste als die nog niet naar school gaat 1 a 2 dagen in de week laten opvangen en er het beste van maken. 'Het is trouwens wel zo dat je wel makkelijk voorweeen krijgt bij een 2e maar minder snel premature weeen en dat je baarmoedermond ook minder snel verschrijkt.. dat is wat de ervaringen van vrouwen zeggen. Maar hoe het gaat lopen weet je natuurlijk nooit. Inderdaad tot 25 week mogen/kunnen ze niets doen.. maar hoe rustiger jij je houd hoe meer kans dat je pas echt laat in de zwangerschap volledige rust moet.Dus luister naar je lichaam. Als het een gevoelige baarmoeder is wil jij je buik echt niet strak inpakken.. maar dat voel je wel.. pas aan het eind vond ik het wel lekker (met ruim 36 week) omdat mijn buik toen zo zwaar werd dat mijn banden op hun lazer kregen. daarvoor werd hij er alleen maar kneiter hard van..
Helaas ik met 16,4 weken al harde buiken. Nu moet ik veel bedrust nemen en max 3 dagen werken met extra rustpauzes
Ik heb ook al 3 weken last van harde buiken.. Nu afgelopen week steeds meer.. Had het ook een keer met niezen Moet ook meer rust nemen.. Maar dat is best moeilijk hoor! Werk nog wel gewoon maar sta niet veel meer en doe ook geen zware dingen.. Hoop dat het allemaal goed gaat meis!