Lieve allemaal, Ik ben zwanger van ons tweede wonder, maar nu vraag ik mijzelf af wanneer het het beste is om het te vertellen aan onze vrienden. Met mijn eerste hebben we gewacht tot twaalf weken, omdat ik het toen echt niet meer kon verbergen, maar nu ben ik steeds zo ziek als een hond en kan ik het haast niet verbergen. Wat vinden jullie????? Wij krijgen woensdag pas onze eerste echo en horen we of het hartje klopt.......
Ik kon het echt niet stilhouden en dat heb ik dan ook niet gedaan! Het weekend van de positieve test wist iedereen het! Heb ook pas met ruim 12 weken de eerste echo, dus wilde daar echt niet op wachten!
Wij hebben wel gewacht tot de eerste echo. Na de echo hebben we het iedereen dan ook verteld. Ach iedereen is weleens ziek. Zeker met de griepgolf die heerst. Gooi je het toch daarop? Maar als je het echt niet stil kan houden dan moet je het vertellen. Wat je zelf wilt. Zijn geen regels voor.
ik heb toentertijd zo gedacht: ik ga t de mensen vertellen waarmee ik ook een eventuele miskraam zou willen delen. bepaalde vrienden of kennissen dus niet, ik dacht zo: dan wordt t rondverteld, en mocht t mis gaan, moet je die mensen dat ook vertellen. zou t heel vervelend vinden om na 13 weken in een buurtsuper te moeten antwoorden op de vraag hoe t gaat met de zwangerschap dat t helaas niet goed is gegaan.
Wat je zelf wil!! Voorheen vertelde ik het direct, werd toevallig 5 keer een missed abortions. Deze zw gewacht tot na de drie maanden, had goede echos gehad al maar durfde gewoon niets te zeggen. Uiteindelijk iedereen verteld na drie maanden.
Zo persoonlijk! De beide grootouders en een vriendin van mij wisten het al zo rond de 6-8 weken. Anderen hebben we het pas met 18 weken verteld, of weten het nog niet. Zo waren we op een verjaardag en merkten oud dorpsgenoten van ML op "Ik wist niet dat jij al vader was, dat hoorde ik pasgeleden pas!" Waarop ik dus idd zei "Over 20 weken zal je dan nog een verassing horen "
Ik was deze zwangerschap ook zo beroerd dat ik het niet meer kon (en wilde) verbergen na de echo waarop we het hartje zagen (7 weken). Hadden feestje van mijn opa en was zo beroerd en had zoveel last van mijn darmen dat ik constant naar het toilet liep en er ook echt beroerd uitzag. Daarnaast had ik dit keer ook al heel snel een buikje en viel het ook al echt op. Heb altijd gezegd dat ik er niet over ga liegen (ik schaam me er immers niet voor) en mocht het toch niet goed gaan dan is het ook wel fijn om het met je familie te kunnen delen.
Wij hebben het mijn moeder en schoonmoeder verteld. De rest zal het wel vanzelf opmerken als mijn buik gaat groeien hihi. Als ze ernaar vragen ben ik gewoon eerlijk, maar anders vertel ik het pas na 3 of 4 maanden.