Ik zit met het volgende We hebben echt een mega lieve hond. Maar hij verandert met de dag van karakter. Hij is wel heel lief maar heel beschermend en plast door het hele huis wat hij voorheen niet deed. We zijn er al mee naar een dierenarts geweets en die zegt als je hem castreert vaak hinden iets valser worden en aangezien met ons toekomstig kindje lijkt hem dat niet verstandig. Ook wilt hij hele dagen op mijn buik liggen of er tegen accepteert zijn mand niet 's nachts en gaat al overal verstoppen als we hebben gegeten. Als we hem te pakken krijgen dan baft en jankt hij een hele nacht. We hebben een blafband geprobeert maar hij blaft er gewoon door heen. Zodra we hem boven laten komt hij heel dicht tegen me aanliggen en het liefst tegen mijn bui. Herkent iemand dit en wie hebben er eventueel tips????
Een vriendin van me had ook een hond die haar beschermde, of de baby eigenlijk. De hond wist eerder dat ze zwanger was dan zijzelf... Dat gedrag is vanzelf weer opgehouden voor zover ik weet.
toen mijn moeder iedere keer moest bevallen haalde de honden onze wieg leeg bij de 1e vonden ze het raar van dat beets bij de 2e hadden ze wel zoiets van het gaat zo gebeuren de 3e 4e en 5e zei me moeder breng de kids maar weg over een euur ga ik bevallen
wij hebben ook een jackie, en dat kunnen idd hele felle k*lerel**ers zijn, maar als jij de hond goed aanpakt, en vanaf het begin af aan laat weten dat je kleine hoger staat dan hij / zij moet er in principe geen problemen ontstaan. laat je hond rustig wennen, dwing hem / haar niet. alles op zijn tijd, (nooit alleen laten maar dat is logisch met welke andere hond dan ook) de hond zal sneller de kleine gaan verdedigen dan jou, laat het zo, komt (mits het in het karakter zit van de hond zelf) echt wel goed meid... veel succes!!
Ook wij hebben een Jack Russel en ja het kunnen krengen zijn. Die van ons echter lijkt totaal niets in de gaten te hebben maar we zijn al wel in 'training' gegaan, voor ons betekend dat dat we hem steeds iets minder aandacht geven zodat het straks niet zo'n koude overgang wordt. Met kleine kinderen en dan vooral de babytjes doet meneer het volgende (in dit geval de kleine van mijn vriendin) Kind in de kinderwagen, jacky er onder en grauwen naar iedereen die dicht bij de kleine wil komen. Kind op schoot, waag het niet om in de buurt te komen want ook dan krijg je een grauw. Nu de kleine wat groter is (3 jaar) gaat het allemaal wat beter, rondjes rennen met zijn tweeën door de kamer en maar donderjagen, maar geen haar op mijn hoofd die ze alleen laat. Dus ik naar de dierenarts, onze hond grauwt naar ons als er een kleine in huis is. Kreeg ik als commentaar, geef die hond maar een plakje worst want het enige wat hij doet is 'zijn' jong beschermen Wel zei ze dat je gerust de hond even op mag sluiten als het te gek wordt maar dat je ze eerst even bij elkaar moet laten en als de hond over de scheef gaat even appart zetten zodat ze even afstand van elkaar kunnen nemen. Dit hebben wij regelmatig gedaan als mijn vriendin bij ons was en inderdaad het hielp en de hond is nooit jaloers geworden. Van het plassen, janken, slecht willen luisteren en zo, ik denk dat het gewoon aandacht vragen is, ze willen nu eenmaal aandacht en of dat nu positief is of negatief dat maakt ze niet uit. Ik zou er voor kiezen om het negatiefe gedrag te negeren (hoe moeilijk het ook is) en het positieve te belonen. Bij onze hond is het wel zo, rustige omgeving rustige hond, drukke omgeving een drukke hond. Groetjes
Ik heb 2 chihuahua's eentje is gecastreerd en de andere niet. De ene die wel is gecastreerd laat echt alles met hem doen door kinderen(maar zo was hij ook al voor hij geholpen werd),toen mijn nichtje net geboren was wou hij de hele tijd bij haar zitten en haar handjes en voetjes likken. De andere die niet geholpen is is wat banger voor kinderen maar het gaat wel steeds een beetje beter. Wat ik alleen niet had verwacht is dat de ene die niet geholpen is steeds tegen me buik gaat liggen en niet bij me weg wil en die ander die wel geholpen is die heeft geloof ik niks door en doet zulk soort dingen niet terwijl ik het andersom had verwacht omdat die wie geholpen is kinderen heel leuk vind.
Ja dat lijkt op dat hij de baby wil bescherming. Ik heb 4 katten en die weten ook al dat er een baby in mijn buik zit, ze willen er steeds opliggen.
@ vales-> ooo chihuaha's geweldig! tegek gaaf! ik heb zelf een bullmastiff van 12 wkn jong! Is een echte bengel en als me riendin er is met de kleine wil ie er mee spelen! hahah maja dat kan niet met een kindje van iets meer als een maand! Mijn advies is een hond niet voor straf op te sluiten in bv zijn of haar bench! dit moet een veilig plekje zijn en blijven. Onze hond {biggens} mag niet naar boven, alleen als ie ziek is dan neem ik hem mee. Dit heeft als reden dat ie dadelijk 70 kg gaat wegen. Ik kan je niet helpen met het beschermen van mijn buik! als enigste tip heb ik wel dat je als de baby er eenmaal isje je hond wel moet gunnen om meteen te ruiken... niks te moederkoeken opeten! {hoor je wel eens!} en ook niet de eerste babypoep! maar geef hem bijvoorbeeld het eerste rompertje ofzo!
Wij krijgen begin augustus een flatcoated retriever pup. Die is dan een maand of 4 bij ons als de kleine geboren wordt. Kan ie meteen wennen aan een kleine in huis. Verheug me er geweldig op, net als op de komst van ons kindje natuurlijk
hoi hoi ik heb ook een hond en wel de "gevreesde amerikaanse stafford" word zo moe van mensen die zo negatief denken over het ras, het is een schat van een beest. wij hebben onze hond ook laten castereren nou ik kan zeggen hij is alleen maar rustiger en liever daardoor geworden...dus bullshit wat de dierenarts zegt. mijn vriendin heeft ook een jackkie en die wist eerder als ik dat ik zwanger was. ze ging naast me zitten en rilde helemaal en kwam ook tegen me buik aan liggen. ik en me vriendin zaten al van wat doet ze raar joh. maarja bleek 2 dagen later dat ik een positieve test had hahaha...dus ja beesten voelen idd dat je zwanger bent. mijn 2 katten en me hond liggen ook vaak tegen me buik aan en vind dat helemaal niet erg, klinkt misschien raar maar ik wil ze met alles betreft de baby in betrekken, zodat ze weten dat er een nieuwe gezinslid er bij komt en deze ook accepteren. en idd geen moederkoek of luier aan je hond geven. het beste is de eerste luier aan je hond laten ruiken zodat hij weet van wie die geur afkomt en ook de kleertjes laten ruiken. je moet je hond ook nooit achter stellen, want dan word het inderdaad jaloers. alles komt heus wel goed hoor!! groetjes semmy
Heb zelf een rottweiler maar die gedraagt zich niet anders .. doet nog steeds het zelfde is nog steeds lief en aanhankelijk bij mijn vriend zijn thuis hebben ze am staffords en daar is er ook 1 bij die steeds zo lief bij me komt liggen en op mijn buik hihi wil er al vriendjes ee worden denk ik ken wel iemand op de hondenschool die ook zwanger is en die haar hond heeft ook kuren alles verstoppen en beertjes van de baby wegnemen enz ..
Hier 2 staffords, een ligt veel met d'r kop op mijn buik de ander totaal niet. ze gedragen zich niet echt anders. wij betrekken ze straks bij alle nieuwe dingen, en verder zal dat wel loslopen
He hoi, Wij hebben een engelse bulldog, ze is 2,5 jaar en echt superlief, ook met kinderen. Toch probeert ze de laatste tijd te testen wie de baas is in huis en dan lijkt ze echt vals te zijn. Ben bang dat als ik haar dan wil pakken dat ze me grijpt. Dit voelt ze natuurlijk supergoed aan en heeft zij dus gewonnen. Vandaar dat wij hebben besloten met haar op cursus te gaan. Tijdens het intake gesprek kwam duidelijk naar voren dat hier heel goed iets aan te doen is, dus lijkt me het proberen waard, ook omdat er natuurlijk een kleine op komst is. (had ik natuurlijk weer de pech dat er vorige week in de krant stond dat een engelse bulldog 2 jongetjes in het gezicht heeft gegrepen, mijn moeder alweer in alle staten !!) Ik ga er maar vanuit dat het met mn Lola helemaal goed gaat komen !
Wij hebben ook een Jack russell en toen ik uit het ziekenhuis kwam met de kleine heb ik de maxi cosi op de grond gezet. Zo kond onze hond ff snuffelen en slikken (behalve het gezichtje). En nu kijkt hij er bijna niet meer naar op of om. Maar er moet geen vreemde bij de kleine komen want dan zit hij er gelijk bij van wat moet dat daar. En als ik de fles geef komt hij ook lekker bij ons liggen. Groetjes Ellen
Wij hebben 2 cairn terriers. De ene is gecastreerd. Na de castratie is hij rustiger geworden, en zeker niet vals! Ik moet zeggen dat ik dit ook nog nooit eerder gehoord heb. Ik vraag me af waar de dierenarts dat vandaan heeft. Er zijn ook cursussen om honden te laten wennen aan de komst van een kindje in huis. Misschien is dat een idee?
Hallo, ook ik vraag me af hoe de dierenarts erbij komt. Honden worden er juist rsutiger van. Eigenlijk maak ik me over de dieren geen zorgen. We hebben er een hele hoop (hond, kat, konijn, geiten, pony en kippen). Ik denk dat het vanzelf gaat, ze zijn allemaal goed opgevoed. Maar ja je weet nooit, het is afwachten...
Ook onze dierenarts heeft dit aangegeven, dit gebeurt vooral bij honden die op een wat latere leeftijd gecastereerd worden. Om uit te proberen of dit ook het geval was bij onze hond heeft hij een soort chemische castratie gekregen (paar jaar geleden) dmv een spuit, dit geeft hetzelfde effect als een gewone castratie maar het is maar tijdelijk. In ons geval maakte het geen verschil uit, de hond bleef hetzelfde en ook het zelfde 'niet gewenste' gedrag vertonen (wilde toen totaal niet meer luisteren naar mijn man). Tja en over honden die kinderen bijten, dat is een moeilijke zaak vind ik altijd. Meestal is het zo dat er gezegd wordt dat de hond zomaar beet, want het kind zegt niets gedaan te hebben. Er zullen vast wel gevallen bij zitten waarbij dit inderdaad zo is maar er zullen er ook genoeg zijn waarbij er wel wat gebeurt is. Er zijn nu eenmaal kinderen die het leuk vinden om een hond te sarren vanaf een veilige plek, bij ons b.v zijn er kindjes die het leuk vinden om tegen de schutting aan te trappen, stokjes en steentjes over de schutting te gooien, de hond te roepen of te gaan staan blaffen en dat hoeft niet eens uit kwade wil te zijn maar meer omdat ze het leuk vinden dat de hond op hun reageert. Maar de hond vat dat anders op. Die van ons loopt achter het huis en kan niet uit de tuin of hij moet in 1 keer 1,8 m hoog kunnen springen. Op straat is hij altijd aangelijnd, maar wat als hij toch een keer onverhoopt los komt? Om eerlijk te zijn weet ik dan niet wat hij zal doen. En dan heb je nog de kindjes die heel enthousiast op een hond aflopen om het te aaien en (nog) niet de lichaamstaal van de hond kunnen "lezen" en daardoor gebeten worden. Maar goed dit is dus mijn mening, het hoeft dus niet zo te zijn maar zo denk ik er wel over. Moet dan ook heel eerlijk zeggen dat als blijkt dat onze Jacky niet samen gaat met de kleine wij wel meteen op zoek gaan naar een ander huis voor Jacky. Tja en aangezien opa een boer was is ons altijd geleerd dat als een hond eenmaal gebeten heeft (om welke reden dan ook) hij dit vaker zal doen. In ieder geval hoop ik niet ooit in zo'n situatie te komen waarbij ik moeilijke beslissingen moet gaan maken. Groetjes
Ik zelf heb een kat van 6 jaar en een jack russel van bijna 9 maanden, beide gedragen zich niet echt anders naar ons gevoel. wel is de jack russel heel erg druk als de hond van mijn schoonmoeder er is (we wonen daar nog maar gaan verhuizen) denk ook dat de hond een heel stuk rustiger word als hij alleen is. want als de andere hond uitgelaten word of we onze hond even mee naar boven nemen is hij een stuk rustiger. ben benieuwd hoe het verder gaat... als straks de kleine er is