Wanneer gaat jullie verlof in? 4 of 6 weken vantevoren?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door , 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Met Fay had ik 4 weken van te voren. Ik had er net een halve week op zitten toen mevrouw bedacht dat het wel stoer was om met 36,5 week geboren te worden :)

Toch denk ik dat ik nu weer ga kiezen voor 4 weken van te voren, ik werk nu toch minder dan toen, maar misschien bedenk ik me nog (nog tijd genoeg)

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik probeer zo lang mogelijk door te werken zodat ik na de bevalling ook langer verlof heb. bij ons (belgie) moet je verplicht 2 weken van te voren stoppen. deze probeer ik ook aan te houden, mocht het nu echt niet meer lukken qua klachten ed dan stop ik wel eerder maar zolang het gaat wil ik graag blijven werken!

3. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik stop 6 (zelfs 7) weken vantevoren en ik heb er ook nog 4 weken vakantie achteraan geplakt. Dus morgen is mijn laatste werkdag en dan hoef ik me pas volgend jaar weer op mijn werk te melden :p .

Het zal wel vreemd zijn om zo lang "vrij" te zijn, maar ik kijk er toch wel naar uit hoor! En vervelen zal ik me ook niet denk ik :) .

4. Deng

Deng Actief lid

19 nov 2007
    175
    0
    0
    ik ook nog 1 weekje werken en dan heb ik vrij.
    ga ook 6 weken van te voren, omdat ik in de recreatie zit heb ik na de tijd heel rustig dus neem ik liever 6 weken. heerlijk,

5. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Ik ga ook met 34 weken met verlof. En daarna aan het eind nog 4 weken vakantie. Dus heb daarna ook ong 14 weken samen met de baby. Dus ook pas met het nieuwe jaar weer werken.

6. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    Ik werk in de kinderopvang, veel tillen en bukken dus!
    ben een paar weekjes geleden al van 35 uur naar 25 uur gegaan (wegens bekkenklachten) en hoef nu na de bouwvak vakantie nog maar 3 weekjes te werken heerlijk!
    dus ook met 34 weekjes met verlof....

groetjes sandy

7. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik ben met 34 weken gestopt, dat kon bijna niet anders, want ik moest twee keer per week naar het ziekenhuis voor controle.
    En aansluitend op mijn zwangerschapsverlof neem ik ouderschapsverlof op, lekker 7 maanden vrij! :D

8. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hoi,

Ik stop waarschijnlijk ook wel vroeg. Ik ben eerste week van maart uitgerekend en in principe zou ik in ieder geval heel februari al thuis zitten.
    Nu maak ik zomers altijd veel overuren waar ik in de winter op kan teren. Meestal heb ik in januari 3 weken vrij.
    En de tvt uren moet ik voor 31 januari van het volgende jaar op maken. Het zal dan wel lekker zijn dat ik na mijn vakantie niet nog voor een weekje terug moet komen. Daar heb ik dan ook geen zin in.

9. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Ik stop met 33 weken dit is incl 3 weken vakantie dus mijn verlof gaat met 36 weken officieel in, dan heb ik ook 12 weken erna ;)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ga 6 weken vooraf: heb een collega tot 36 weken door zien werken en dacht: dat ga ik mezelf niet aandoen.
    Bovendien verschillen we van mening met de echoscopist over de uitgerekende datu"m: vanwege de echo houden ze 17 november aan, maar dat is op basis van een -zeiden ze zelf- mislukte echo. De daaropvolgende echo's kwamen uiteindelijk een week eerder uit, terwijl onze datum nog 1,5 week eerder zit, (en aangezien ik m'n ei getempt heb en echt al zwangerschapsverschijnselen had op het moment dat ik anders volgens de echodatum m'n ei zou hebben gehad, blijven we zelf maar bij onze eigen datum).
    Maar goed, als onze datum klopt, werk ik dus alsnog tot 36 weken door.... Ben benieuwd hoe het tegen die tijd met me is, ;) Ben nu al vaak zo moe!

11. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik ga zelf met 34 weken met verlof. Kan ik laaste 6 weken weken lekker rustig mijn laatste dingetjes doen en genieten van mijn laatste weken met mijn grote buik :) Het is ons eerste kindje, dus ik wil het wat rustiger aan houden.

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ga in week 32 in verlof ( nou ja, eerst 2 weken vakantie, officieel verlof is pas in week 34.) Dat zijn nog 5 weken werken.
    Kan niet wachten!

13. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik ook!
    moet nog 2 weken!
    en heb echt helemaal geen zin meer in werken! :)

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik zou met 36 weken met verlof gaan maar omdat ik nu voor halve dagen in de ziektewet zit omdat ik teveel last van me bekken kreeg moet ik met 34 weken al met verlof maar ja achteraf vind ik het niet zo erg nu kan ik lekker ff bijkomen voordat ik ga bevallen :p

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik ga deze week al stoppen in de winkel, ik werk daar 1,5 dag puur voor de sociale contacten en met mijn lijf is het staan zoiezo al niet erg lekker
    (2 x hernia operatie, half jaar geleden trombose been + scheenbeenvliesonsteking, versleten tussenwervelschijven.)

Dus het staan wordt mij ten zeerste afgeraden, daarom nu al stoppen, heb ik ook helemaal geen probleem alleen maar lekker.

Maar ben thuis ook gastouder en ik denk dat ik dat wel langer laat doorgaan als de normale zwangerschaps verlof , ze zijn 8 en 10 dus kunnen goed zichzelf redden. Ik ben 28 maart uitgerekend den dat ik met 38 weken stop met gastouder en ik wil dan een flexibele afspraak over wanneer ik het weer oppak.

lijkt jullie dit een goed idee? en doenbaar?

Ik heb geen idee hoe ik me voel met 38 week, ik weet als iemand zelf al kinderen heeft krijgt ze natuurlijk geen verlof van die kids, maar jah, het is wel mijn werk, denk dat ik er dus ook anders tegenaan kijk als dat het mijn eigen kids zouden zijn.

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ga 6 weken van te voren met verlof. 4 weken is volgens mij gewoon niet te doen, omdat ik voor mijn werk 2 uur per dag moet reizen met trein en bus. En aangezien ik in december hoogzwanger zal zijn, heb ik echt geen trek om dan ook nog in een regenpak door dat rotweer te moeten gaan. Ik zie daar nu al tegenop :(

Wel plak ik twee weken vakantie aan mijn verlof, zodat ik toch 12 weken verlof heb na mijn bevalling.

17. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Ik wilde heel stoer tot 4 weken voor de datum doorwerken, maar de verloskundige vond dat toch echt geen goed idee. Ze had zo vaak gezien bij vrouwen die dan pas stoppen, met 37 weken bevallen en helemaal niet goed voorbereid en/of uitgerust zijn.
    Nu ik wat verder ben, moet ik heel eerlijk zeggen: blij toe, ik tel de weken af. Gelukkig heb ik ook nog twee weekjes vakantie tussendoor.

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik heb nu afgesproken dat ik tot 4 weken voor de uitgerekende datum door werk. Maar mocht dit om de een of andere reden niet lukken, dan ga ik eerder met verlof.

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik probeer tot 4 weken van te voren door te werken, maar behalve 8 uur werken is het ook nog 3uur reizen per dag! D us even zien hoe dat gaat! ;)

20. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0
    hoi

ik stop met 35 weken.
    4 weken verlof + 1 week vakantie van te voren,
    Als het niet te vroeg wordd geboren,
    en er achteraan nog 2 weken extra vakantie

Deel Deze Pagina