oooooo wat ben ik blij!!!Het is eindelijk zover!!! oudste is 2,5jr en nooit naar een kdv, creche of psz geweest. Altijd maar bij mama of opa en oma en dat is ookpas sinds hij 1,5jr is. Ik zit ziek thuis al lange tijd en kom niet veel buiten waardoor mijn zoontje geisoleerd is geraakt, geen leeftijdgenootjes om mee te spelen en gedrag veranderd hierdoor ook in negatieve zin doordat hij samen met mij achter de geraniums zit bijna 24/7 ooit al een topic over geopend... Nu heb ik de stap gezet en hem ingeschreven in een kdv hier in de buurt en er is plek waardoor hij Feb al kan beginnen en ik krijg bijstand via gemeente... ooooooo ik ben zooooo blij en happy voor me kleine ventje waar nu een hele wereld voor open zal gaan, andere mensen, andere kindjes, andere omgeving, ander speelgoed, knutselen, buiten spelen.. alles wat ie dagelijks thuis tekortkomt. ben zooo benieuwd naar zijn 1ste dag en ervaring, maar vooral zo blij dat ie lekker zijn energie kwijt kan en eindelijk wat te doen heeft. Moest t ff kwijt, kan niet in woorden uitdrukken hoe blij ik voor hem ben!!! yoepieeee mijn zoontje komt t huis uit en dat voor 3x per week hele dagen wilde dit even delen hoor, dit maakt mij zo gelukkig hem te kunnen helpen ontwikkelen in waar hij thuis in achterloopt... Het is een heerlijk slim en ondernemend ventje en wat zal die blij zijn zeg. Hij heeft gister zelfs al een Cars rugzakje gekregen voor zijn reserve kleding en spulletjes voor t kdv en hij noemt t nu al schooltje hihihi ok pppfffff het is eruit, nog maar een keer: ik ben zoooo blij !
Wat leuk zeg! Ik denk dat hij het wel heel leuk gaat hebben met al die kindjes! Ik heb een beetje hetzelfde, ik kan geen werk vinden, en kan door een handicap ook niet al het werk doen wat er wel is. Maar ik merk dat mijn zoontje andere kindjes heel erg leuk vind. Ik ken helaas niet zoveel andere mensen hier in de buurt en hij ziet dus eigenlijk niet zo vaak andere kinderen. We gaan 1x per week zwemmen sochtends en dat is het. Ik voel me vaak ook wel schuldig dat hij nooit is een keer andere mensen ziet en lekker kan spelen met andere kinderen. Hoe heb jij dat gedaan met bijstand dan? Mijn man werkt fulltime, maar zelf kinderopvang uit eigen zak betalen lukt daarvan niet. Het lijkt me voor hem ook enorm leuk om 2 dagen te gaan, puur voor de ervaring en het contact met andere kindjes.
Ooh, wat heerlijk, gefeliciteerd! Je zoontje zal het vast geweldig vinden. Mijn dochter gaat ook 3 dagen per week naar het KDV, en ze vindt het heerlijk! Fijn al die andere kindjes om mee te spelen, en buiten in de zandbak graven, en allemaal speeltjes die ze thuis niet heeft... Nu nog wat meer slapen daar en we zijn helemaal gelukkig
hey meid, ik weet zeker dat dit zo goed zal zijn voor me zoontje, thuis achter de geraniums nu al en hij is nog lang geen 70! Bijzonder bijstand krijg ik via de gemeente ( aangevraagd) , maar ik heb geen partner, althans.. niet samenwonend met de papa van mijn kids dus ben alleenstaande ouder... Dus ik krijg t omdat ik alleenstaand ben, in de ziektewet zit en thuissituatie voor de kleine en mijn fysio etc...moest alles in de aanvraag vermelden en afwachten 6 weken. anders ga je eens googlen wat er voor jou mogelijk is, omdat je een handicap hebt en maybe je man weinig verdiend of dergelijk kun je ook bijzonder bijstand aanvragen. je kan t altijd proberen toch, doordat jij lichamelijk niet in staat bent raakt je zoontje ook geisoleerd. succes meid!
Wat spannenddddddd, morgen is t al zover! Mijn kleine grote mannetje gaat morgen wennen op het kdv van half 10 tot 13u en dan donderdagmiddag en dan begint ie volgende week al hele dagen ! Ben zooooo benieuwd wat ie ervan vind en of ie t prima vind achtergelaten te worden en vooral hoe zal die t ervaren er hele dagen te blijven? Hij gaat 3x per week en ik ben van plan hem elke x rond 9u daar af te zetten en rond 5u ong weer ophalen. Is dit te lang, is dit zielig zo lang, zou ie om 5u als enige zitten daar? Ik wil namelijk niet zo een mama zijn die als 1ste bij de gesloten deur wacht in de ochtend en sluitingstijd kind ophaalt...ik werk niet dus vandaar.
@snoopy: als je hem brengt van 9 tot 5 ben je waarschijnlijk 1 van de laatste ouders om te brengen en 1 van de eerste om te halen, dus maak je niet druk. Wij brengen altijd om 7:30 en halen om 17:30. Ik hoop dat hij het leuk gaat vinden! Vast wel!! Maar het kan ook zijn dat ie even moet wennen, zeker omdat ie zoiets nog niet kent. Misschien zal ie zelfs huilen wanneer je weggaat, maar dit duurt in de meeste gevallen maar kort. Neem in elk geval altijd zichtbaar afscheid. En meestal kun je na een uurtje ook altijd even bellen om te vragen hoe het gaat. Laat je hierdoor niet afschrikken, hij gaat het echt wel leuk hebben hoor! Die eerste wendag is zeker met jou er nog bij?
Ons zoontje gaat om 07.45uur erheen en ophalen lukt pas na 17.45. Misschien is dat zielig, maar het is niet anders met onze werktijden.. Wij hadden het natuurlijk ook liever anders gezien. Het scheelt ook dat hij ons totaal niet meer ziet staan, zodra we binnen stappen.. Als je niet werkt, zou ik er voor kiezen om hem op tijd op te halen zodat hij thuis mee eet. Want ze zijn echt moe na een dagje KDV..
hij is vandaag wezen wennen van half 10 tot 1u. We kregen nog een rondleiding want dit keer was zijn papa mee.Zodra de deur open ging vloog hij weg op t speelgoed af hahaha, hij wist niet waar die mee moest spelen dus maar met alles tegelijk na 15min gingen wij weg. gezegd jij blijft hier lekker spelen, mama papa komen je straks weer halen kusje en toen was t drama wat ik niet had verwacht! Hij wilde mee en huilde en gilde...leidster pakte hem op en gingen ze bij t raam zwaaien naar ons, hij nog huilen en over zijn toeren. 1maal in de auto reden we erlangs, ik kon t niet goed zien maar t leek alsof t okay was... Bij het ophalen keek ik eerst door t raam en hij stond daar met een brandweermanhelm op, knuffel in zijn hand voor zich uit te staren.. vond t wel ff een zielig gezicht. Toen ie ons zag sprong ie een gat in de lucht. HIj had wel lekker gespeeld en geknutseld, maar wilde niet aan tafel mee eten en wilde uit zijn flesje drinken en niet uit een beker... Jaja, leidster gaf al aan langzaamaan gaat ie wel meedoen en anders stimuleren, maar flesje verboden en moet uiteindelijk toch met routine mee en mee eten etc...komt wel goed zei ze.en daar is : nee is nee heeeeeeel anders als thuis dus kwa eten/drinken/ regels/ ritme/routine etc... hopelijk komt t goed. Donderdag wennen van 1 tot half 4, ben benieuwd
Fijn dat het toch redelijk is gegaan. Op zich heeft hij de leeftijd dat een flesje om van alles uit te drinken echt uitzonderlijk is. Ook voor zijn eigen tanden. Even voor iemand anders die het vroeg: waarom doe je je kind niet op psz? Kdv is in principe bedoeld voor beide werkende ouders.
Ik vind kdv ook een vreemde keuze?? Hartstikke leuk voor jullie en ik gun het jullie van harte hoor!! Maarr ergens vind ik het vreemd dat dit dan vergoed wordt? Ik ben ook (officieel nog) alleenstaand, maar mijn zoontje gaat naar een gastouder omdat dat goedkoper is.. Ik heb hem van het kdv af moeten halen, hij ging 2 ochtenden, maar dat was voor mij niet te betalen :S PSZ wordt wel vergoed dus binnenkort gaat mijn zoontje naar psz, maar eigenlijk had ik hem liever op het kdv gehouden waar hij al zat... En ik werk nog wel :S Maar dit betekent absoluut niet dat ik het je niet gun hoor!!! Wist alleen echt niet dat je hier nog iets van bijstand voor kon krijgen.
Flesje moet ie idd afleren, thuis vind ik t geen prob gaat vanzelf wel een keer aan de kant maarja daar moet t dus wel. Keuze voor kdv was omdat psz halve dagen is en op zelfde prijs uitkwam hier als hele dag naar kdv. En ik ben lichamelijk niet in orde en geestelijk ook achteruit gegaan en dit aangekaart bij gemeente en kreeg t gewoon toegekend, verder geen info over t waarom wel, hoe t kan etc. Ik ben blij dat ik bijstand ervoor krijg, dat me zoontje niet opgroeit tussen 4 muren en kind kan zijn en ik beter kan revalideren en naar fysio etc en me rust pakken. Broodje eet hij ook niet in de middag dus dat ook aanleren. Ik vind kdv geen vreemde keuze omdat dit hele dagen zijn en dat voor mij lichamelijk fijner is en ja deel zelf betalen ( geloof 150 euro per maand) en dat zet ik vd kinderbijslag aan de kant en zijn papa helpt mee of familie als ik t geld niet heb. T gaat erom dat mijn zoontje gered is van zijn isolatie en daar ging t mij om en dat ik wat meer tijd voor mezelf kon nemen om mijn lichaam te rusten en trainen en revalideren etc. Donderdag weer wennen ben benieuwd
Wat fijn voor je! Hopelijk heeft hij snel zijn draai gevonden! Maar als ik t goed begrijp heb je er ook nog 1 van 6 maanden??? Hopelijk slaapt die nog veel op een dag, anders heb je alsnog je handen vol (ok iets minder vol...)
Ohhh goed om te horen dat het toch best goed is gegaan met je zoontje! Tuurlijk is het in het begin even wennen, na zolang voornamelijk binnen met jou en zijn broertje naar een grote ruimte met nieuwe leidsters en allemaal nieuwe kindjes. Hij voelt zich vast snel helemaal thuis!
Ik heb idd nog een kleine van bijna 7mnd, ja 1 kind is toch ff anders als 2...maar idd als ze beide naar opvang gingen had ik wat meer lichamelijk rust maar dit scheelt ook al Hij heeft echt nog moeite met afscheid en bij t ophalen altijd huilen van opluchting. Het gaat me aan mijn hart en vind t zo zielig, maar het schijnt normaal te zijn en met de tijd te wennen en over te gaan.... we zullen t afwachten en zien. Dinsdag begint ie voor t echt hihihi en dan breng ik m 9u en haal hem 3u weer op, wil het langzaam opbouwen. Ben benieuwd hoelang t duurt voor ie zijn draai vind. Zinaa t is idd anders als thuis en andere regels en wat meer regelmaat en ritme hee. Hij heeft beide wendagen niet mee gegeten en ook niet gedronken, dat baart me wel zorgen want thuis heeft ie dan vette trek en dorst! Maarja wie weet geeft ie t ooit op...