Hoi mama's Helemaal enthousiast begon ik vanochtend met mijn zoon (nu ruim 16 mnd) aan muziek op schoot. Hij is normaal dol op muziek en dansen, probeert ook zelf te zingen. Hij is dol op andere kindjes en dingen doen buitenshuis vindt hij altijd super. Nou, kan niet missen, dacht ik zo... Dus wel.... Hij heeft ongeveer de hele les 'NIET' geroepen als de juf en de andere ouders/kindjes aan het zingen waren, heeft bijna de hele tijd voor het raam naar buiten staan kijken en begon zelfs te huilen op een gegeven moment. Hij wilde niet op schoot, niet op zijn eigen stoeltje, niet klappen, niet zingen, mama mocht ook niet meedoen, etc. etc. Hij moest ook niks van de andere kindjes hebben. Alleen het trommelen vond hij wel oké en het gooien met watjes (sneeuwvlokken), al ging dat allebei naar mijn mening niet echt 'speels', maar meer gefrustreerd ofzo Ik wil hem hierin ook niet pushen hoor! Ik laat hem verder een beetje de kat uit de boom kijken en probeer hem er soms bij te betrekken. Verder doe ik wel gewoon mee. Ik moet er ook even bij zeggen dat hij enorm in de 'nee' en 'niet'-fase zit. Is dit een kwestie van wennen? Een fase? Of zou het ook nog kunnen dat ie er gewoon echt geen bal aan vindt? Is dit herkenbaar bij jullie kindjes? Alvast bedankt!
Denk wennen. Te veel indruk in een keer. En de nee fase kan ook wijnig goed doen gewoon nog eens gaan twee drie keer vind hij het dan nog niet leuk dan heb je je antwoord