wanneer gaat misselijkheid weg?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rollebolle, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rollebolle

rollebolle Actief lid

10 dec 2009
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Ìk ben nu 12 weekjes ver en voel me echt miserabel..
    Ik ben mezelf helemaal niet meer en vind het tot nu toe echt niet zo leuk om zwanger te zijn (ben natuurlijk superblij datik het ben maar van genieten is nog geen sprake..)
    alles wat ik eet, blijft op mijn maag liggen en toch blijf ik hele tijd honger gevoel hebben!
    grrr.
    help!

2. Trees

Trees Niet meer actief

Bij mij duurde het tot 16 weken en daarna was het over. Heel af en toe moet ik nog weleens overgeven, maar dat is sporadisch. Succes ermee en bij veel vrouwen zakt het na de 12 weken of na de 16 weken af.

3. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hoi Rollebolle,
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat ontzettend naar dat je je zo rot voelt meis! Helaas hier hetzelfde probleem gehad... Ik kon ook weinig binnenhouden en heb me flink ellendig gevoeld. Bij de meesten wordt het na de hormoonpiek bij 16 weken volgens mij minder, maar helaas heeft het bij mij nog een aantal weken langer geduurd. Ik probeerde mezelf wel gelukkig te prijzen dat ik geen Hyperemesis Gravidarum had, maar dat was soms wel eens lastig hoor! Probeer kleine beetjes te eten, verspreid over de hele dag, vermijd scherp gekruid eten en eet eerst een (droog) broodje, cracker of beschuitje voordat je uit bed opstaat! Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel opknapt!
    Groetjes Christy

4. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik had er last van tot mijn 11de week, af en toe gelukkig.
    Inmiddels nergens meer last van.

Denk dat het bij iedereen verschillend is want mijn collega had het haar hele zwangerschap....

Meestal is het na de 13de week wel minder :)

5. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Hier 24uur per dag misselijk en spugen (ook 's nachts :$) tot 16 weken daarna echt over .. soms nog wel licht misselijk maar verder eigenlijk niks meer.. succes het is pittig maar het gaat gelukkig voorbij

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier alle keren tot beeb op buik lag erg misselijk geweest.
    nu in 16e week en spuug er nog lustig op los

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Bij was het vanaf week 6 echt heftig, t/m week 16. Eigenlijk totdat ik de tip kreeg om 's ochtends niet te beginnen met zuivel! Dat heeft bij mij echt geweldig goed geholpen.

Ik ben nog steeds wel medicijnen aan het nemen, want ik merk wel dat het misselijke gevoel zonder medicijnen erg snel terugkomt. Dus voorlopig ga ik er nog maar even voor...Sterkte!

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik begon ook met spugen rond 6,5e week. In week 9 en 10 kon ik alleen nog maar plat liggen, echt alles kwam er uit. Nu wordt het langzaamaan iets minder, maar ik vind het ook wel pittig. Zeker als je dan hoort dan andere meiden nergens last van hebben...Ik zou zo graag willen genieten van het zwanger zijn! Heb je iets van medicijnen tegen de misselijkheid? Want bij mij helpt dat wel!

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ook bij mij duurde het tot en met de 16 weken en nu af en toe nog een vlaag, maar echt veel veel minder. Veel slapen en weinig stress helpt ook bij het niet misselijk zijn...

10. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tot 23 weken echt verschrikkelijk overgeven en opeens was ik er gelukkig vanaf !

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wil niet al te negatief zijn, maar ik ben misselijk geweest tot 32 weken... toen beviel ik. Heb zelfs nog overgegeven tijdens de keizersnede... Dag erna was het over en kon ik weer gewoon eten :) (en van mijn kindjes genieten)

12. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Nou ik begrijp je volledig! Ik ben superblij en helemaal gelukkig dat ik eindelijk zwanger ben, maar echt genieten... nee helaas nog niet.Ik geniet van de echo en het fantaseren hoe het zal zijn over een maand of 7. Ik geniet niet van het misselijk zijn, de steken en krampen, de vermoeidheid etc. Gelukkig hoor ik allemaal verhalen dat dit niet zo heel lang duurt!

Nog even en dan gaan we genieten :D!!! Jij waarschijnlijk iets eerder dan ik hihi

Liefs,

Sam

13. maartjecyprus

5 mei 2010
    96
    0
    0
    photographer
    cyprus
    goedemorgen...
    Misselijk ben ik geweest met af en toe overgeven tot week 12. deze week voel ik me iig stukken beter.. wel nog moe en opgeblazen darmen.. zit echt te springen tot die weer eens tot normale proporties komen..
    sterkte ermee.

14. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het tot zeker week 17 ook gehad en dacht dat ik het ook de hele zwangerschap zou houden. Daarna werd het gelukkig minder en nu voel ik me redelijk goed met af en toe een keertje overgeven. Hier kan ik wel mee leven. Ik hoop dat het snel wegtrekt. Probeer verder vaak kleine beetjes te eten en voor mij hielpen napoleonzuurtjes ook wel.

15. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik ben het regelmatig nog steeds.

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier tot en met de 37ste week. Op een gegeven moment werd het wel minder. Geloof dat ik op het laatst zo'n 2 a 3 keer per week moest overgeven. In het begin zo'n 2 a 3 keer per dag.

Deel Deze Pagina