hoi meiden. mijn meisje slaapt overdag nauwelijks.. meestal is het een kwartiertje tot een half uur, de rest ligt ze wakker, wat te jammeren en na 1,5 tot 2 uur na de fles alweer huilen omdat ze honger heeft. nou wil ik morgen gaan proberen of ze op dr buik wel in slaap valt. ze heeft vanmiddag op mijn borst (zij op dr buik) wel 2 uur geslapen, maar is dit nog te vroeg om haar op dr buik te laten slapen ofniet?
Tja moeilijk , persoonlijk zou ik het nog niet doen pas als ze echt op haar armen kan leunen en hoofdje in die pose goed op kan tillen . Onder toezicht bijv. In dé box lijkt me minder eng
Ik heb ook het idee dat mijn zoon soms op zijn buik dieper slaapt dan op zijn rug. Ik laat hem soms als hij wat mopperig is van de moeheid in zijn box of in de kinderwagen op zijn buik slapen. Dat is dan beneden zodat ik hem in de gaten kan houden, want ik vind het toch een beetje eng :S
Ow ja als wat ik ook wilde zeggen . .ik denk dat ze echt gewoon lekker bij Mammie lag mijn Zoontje ligt nog elke dag even lekker bij me
Ik denk dat je haar goed op der buik kan laten slapen... als je het gewoon een beetje in de gaten houd. Zo is het bij ons dat ons mannetje een voorkeurshouding heeft. En ze hebben tegen ons gezegd dat als het over 3 maanden nog zo is met zijn hoofdje dat hij een helpje opkrijgt... En zover laat ik het niet komen, wij leggen hem nu dus ook gewoon op zijn zij in bedje.. maar houden het wel gewoon in de gaten. Als je meisje zo beter slaapt zou ik het gewoon proberen Succes!
ons dochtertje die nu 6 maanden oud is slaapt vanaf dat ze 3 weken oud is al op haar buik,zo slaapt ze langer en dieper.Wel hebben we toen een nanny care matje gekocht om haar 's nachts in de gaten te kunnen houden.
Mijn dochtertje sliep ook alleen maar op haar buik. Ik heb toen een Angelcare aangeschaft via mp, gewoon voor m'n eigen rust. Het is toch verschrikkelijk als je kleintje alleen maar huilt en het wel lekker slaapt zodra je het op het buikje legt. Bij Nova kwam het trouwens door verborgen reflux. Later kreeg ze medicijnen en ben ik gaan inbakeren en toen sliep ze wel op haar rug, maar zodra ze zelf kon draaien sliep ze alweer op haar buik.
Mijn zoontje valt vaak ook bij mij lekker in slaap (zelfde houding als jij beschrijft). Sinds vorige week weet ik dat hij dan wel lekker doorslaapt als ik hem op zijn buik wegleg, dus dat doe ik dan in de box. Mama blij, kindje blij Hij wordt er in ieder geval een stuk gezelliger van, en zolang ik hem in de gaten kan houden, vind ik het best. 's Nachts slaapt hij overigens prima op zijn rug of zij; dan nooit problemen - alleen overdag. Gek is dat....
Ik zou het gewoon doen! Lekker laten slapen die kleine als ze op haar buikje wel slaapt! Hier heeft Malou al vanaf dat ze 2-3 dagen oud was op haar buik geslapen en doet dit nog altijd! Ze gaf zelf aan dat ze zo lekkerder lag en dus lekker kon slapen, waarom zal ik haar dan op dr rug leggen omdat dat de regeltjes zijn.
Je zou het misschien eerst in de box kunnen proberen, dan heb je meer toezicht. Hier ook een buikslapertje. Maar pas vanaf het moment dat hij zelf kon omrollen (4 maanden). Vanaf toen vond ik het ook niet eng omdat hij krachtig genoeg was om het hoofd opzij te draaien. In jullie geval vind ik dat iets enger... Misschien een aerosleepmatrasje aanschaffen? Die hebben wij ook en ik vind het een geruststellende gedachte. het is een dekmatrasje (wat je trouwens ook gewoon in de wasmachine kan doen: ideaal voor ongelukjes) met een honingraat structuur waar kindjes doorheen kunnen ademhalen.
Hallo Soraya, Mijn zoontje sliep rond die leeftijd ook steeds maar korte slaapjes overdag, waardoor hij erg onrustig was en veel aan het huilen. Ik ging aan mezelf twijfelen of hij wel genoeg voeding binnenkreeg, maar dat kon het bij hem echt niet zijn. Bij ons heeft de Puckababy toen heel erg geholpen, daarbij liet ik hem als hij te snel wakker werd ( na 1 slaap cyclus ) op bed liggen en liep een paar x heen en weer om hem te troosten (in bed) waardoor hij alsnog weer in slaap viel. Ook zijn wij de 3 R's gaan toepassen. Uiteindelijk is het toen veel beter gegaan, en sliep hij langer stukken achter elkaar op bed. Het is nu een heel ander kind wat eigenlijk alleen nog maar huilt als er echt iets is en als hij wakker is heel vrolijk. Weet niet of je er iets mee kunt, het is misschien niet helemaal antwoord op je vraag maar het korte slaapjes verhaal was voor mij erg herkenbaar. Met het op de buik slapen heb ik geen ervaring.
maddox slaapt hier vanaf dat hij een week of 2 is op zijn buik omdat hij dan veeel lekkerder sliep en ook veel langer. nu is hij bijna 4 maanden en slaapt nog altijd op zijn buik. ik ging wel regelmatig kijken of hij nog goed lag maar nu doe ik dat bijna niet meer omdat hij nu zelf stevig op zn armen kan leunen en zn hoofdje goed omhoog kan houden.
Hier nog een buikslapertje. Sinds een maand of 4 eigenlijk iedere nacht, daarvoor deed ik het enkel overdag.
Hier ook een buikslaper, vanaf het begin. Eerst alleen overdag en 's nachts sliep ze ingebakerd. Maar na een aantal weken vertrouwde ik haar genoeg, en sliep ze 's nachts ook op haar buik. En nu ligt ze nog steeds bijna altijd op haar buik, ook al kan ze alle kanten opdraaien. De eerste maanden lag ze trouwens wel op een aerosleep dekmatras (luchtdoorlatend..). Op het cb waren ze er trouwens niet echt heel erg tegen. Het mag niet geadviseerd worden, maar onze cb-arts zei als ze zo wel sliep dat ze het dan zelf ook zou doen..
mijn dochtertje heeft ook vanaf week 2 op dr buik geslapen (ze kon wel al vanaf het begin goed haar hoofdje optillen).. dus ik denk dat het met 1 maand geen probleem is als je je kindje zo laat slapen, .. je moet het gewoon eens uitproberen.
Hier ook een buikslaper.. Noah slaapt sinds drie weken op zn buik snachts. Overdat daarvoor al omdat ik snel merkte dat dat zn voorkeur had en toen hij snachts (lag eerst zijligging) ook niet ging slapen omdat ik m op zn rug legde ben ik eerst een nacht naast m gebleven en heb m in de box voor de nacht gelegd en toen ik zag dat hij in zn slaap gewoon zn hoofd draaide enzo ben ik het gewoon gaan doen en dan wel elke keer ff kijken.. Hij is nu anderhalf en nog steeds slaapt hij het liefst op zn buikje, soms vinden we m op zn zij of op zn rug maar dat is zeldzaam.. heeft ie van zn moeder hahahahaah!!!!