wanneer gaat ze nou eens praten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door angel81, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het kan opeens heel snel gaan. En ik merk ook dat er echt fases zijn van praten en dan weer van de motoriek. Zo zei Eva met 7 maanden voor het eerst mama, door mij na te praten (dus niet mij roepen ofzo ;)). Maar daarna weer een hele tijd niet. En sinds een paar maanden noemt ze mij papa :(. Ze weet het dondergoed volgens mij, want als ze aan het jengelen is zegt ze wel mama. Ze kan het dus wel zeggen en we corrigeren haar, maar ik blijf papa ;).

Eva liep met 12,5 maand haar eerste stapje los en met 14 maanden echt helemaal los (nu loopt ze heel goed en rent ze ook). Daarna is ze druk in de weer gegaan met verder praten (ze kon toen zo'n 15 woorden zeggen). Sinds ongeveer een maandje praat ze alles na en zo heeft ze in 1 maand de volgende woorden geleerd: kikker, auto, appel, woefwoef, poes (poeah), bloem, tas, jas, paard, beer, bed, knuf (haar knuffel waar ze mee slaapt), bèh (schaap), boe (koe), olifant (kan ze nu niet meer zeggen, maar ze doet haar best ;)) en nog wel meer woorden waarschijnlijk, dit is waar ik nu zo op kom. En niet alles is altijd even duidelijk, maar vaak wel. En ze weigert bepaalde dingen goed te zeggen, zoals poes (poeah) en kwak kwak (voor een eendje), ze zegt dan pwah pwah (eerst was het altijd kaka). En voor sommige dieren gebruikt ze dus de geluiden die ze maken, en andere dieren noemt ze gewoon bij naam. Maar net wat het makkelijkste is denk ik ;).

Maar goed, ik wilde eigenlijk dus gewoon zeggen dat het snel kan gaan opeens ;). En nu wij merken dat ze graag woordjes wil leren, stimuleren wij het ook. Ze vindt het heel erg leuk en je moet de leergierigheid dan natuurlijk ook benutten!

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ach hier een van bijna 2 en hij zegt nog heel weinig. Mijn man was ook een late prater, en ook dat is goedgekomen. Onze zoon was weer heel snel met lopen en zijn fijne motoriek is uitstekend. Ik maak me dus echt niet druk.

3. tamaar

tamaar Actief lid

21 feb 2006
    111
    0
    0
    Ons mannetje wordt bijna 2 en brabbelt heel veel maar niets verstaanbaars...Maak me er ook niet zo druk om hoor, dat komt wel. Hij loopt ook net pas los dus hij is druk bezig geweest met zijn motoriek...

Wel hebben we ook het boekje van de Stichting MEE om hem te helpen c.q. stimuleren. En dat werkt tot nu toe heel goed!

Deel Deze Pagina