zoontje zijn oor loopt hoe of wat schoonhouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Nou mijn zoontje bleek toch flink ziek te zijn hij had wat ze zondag constateerden een longontsteking en een oorontsteking aan 1 kant, tevens een bacterie op zin oogjes waardoor die helemaal dicht zaten en er allemaal viezigheid uitkwam, gisteren naar onze eigen huisarts om te kijken of de medicatie al wat deed anders moest hij opgenomen worden gelukkig slaat de antibiotica aan en knapt hij nu op en ook de zalf voor zijn oogjes doet goed werk daar zie je bijna niets meer van alleen nog flink verkouden, Nu is zijn oortje vandaag doorgebroken ik begreep dat dit kon gebeuren en er komt inderdaad allemaal vieze troep uit lopen echt een loopoor zeg hoe kan ik dit schoonhouden enz.

ow ja en weet iemand dit mijn zoontje is nu sinds zaterdag niet meer in bad of douche geweest dit in verband met de koorts mocht het niet maar hoe lang mag hij niet in bad of douche doe hem nu wel 2 keer per dag lekker wassen en ook zijn haartjes hij heeft zo'n bos maar het is echt met een washandje zeg maar nu .

Hij heeft inmiddels sinds gisterengeen koorts meer, hoest nog wel klinkt al minder vastzittend, en het snot loopt oook nog zijn neus uit is blank snot inmiddels. verder nu natuurlijk een loopoortej heeft iemand een idee, hij mag zoiezo tot een vrijdg niet mee naar buiten

2. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

mijn dochtertje heeft al een paar weken een loopoor, de antibiotica heeft niet geholpen,nu krijgt ze van de kno-arts druppels,maar ik maak alleen de hele tijd de oorschelp schoon, je mag er niet met een wattip in,de rotzooi moet er uitkunnen, ze mag wel gewoon naar buiten,want ze heeft verder geen koorts.
    buiten doe ik sowiezo een mutsje op die goed over de oren vallen.

beterschap met je mannetje!

groetjes

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ja hij moest gisteren mee naar de huisarts en heb hem een muts opgedaan met van die kleppen over de oren, maar hij mag niet naar buiten met de longontsteking, hopelijk van het weekend weer wel dat hij in ieder geval goed is opgeknapt.

een wattip gebruik ik eigenlijk nooit bij hem doe meestal met een licht vochtige doek punt van hydrofielluier lciht nat maken en dan door zijn oorschelp heen halen het vuil wat eruit komt zeg maar wegnemen maar niet erin.

Maar nu zit natuurlijk alles onder de troep kan dat dan ook op deze manier. en hoe zit dat met douchen ik weet niet zo goed hoe lang ik aan moet houden dat hij niet mag douchen zolang hij koorts had snap ik hij is nu aan de betere hand ik dacht zelf misschien als het morgen weer zo goed gaat morgen in de middag ofzo

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij is douchen geen probleem hoor,toen mijn dochter buisjes kreeg mocht ze ook douchen alleen niet in bad, nu douche ik haar ook met het loopoor,
    succes!

5. misa

misa Niet meer actief

Wat vervelend dat hij zo ziek is/was.
    Een loopoor kun je het beste een beetje met een doekje/tissue deppen waar je bij kunt. Vooral niet afplakken of met een wattenstaafje gaan werken.
    Beterschap!!

Deel Deze Pagina