onze dochter is nu 4 en vind het ook reuze interessant.. maar ze is heeel bang voor prikjes enz dus denk dat het hier nog wel even gaat duren.. denk jaar of 7 ofzo voor mij hoeft het ook nog niet echt nu.
vanaf ongeveer 6 jaar als ze het zelf echt wil en dan dus ook al een paar maanden erom vraagt. eerder vind ik niet nodig..
Wij hebben het net voor haar eerste verjaardag laten schieten. Ze moest wel even huilen (net zo als bij een inentingsprikje) en was snel weer over. Ze heeft er geen last van gehad. Ik denk dat als ik het later had gedaan, echt had gewacht tot ze het zelf wilde en snapte. Ik denk dat bij kindjes van 2-3 het juist weer te spannend is.
Onze dochter was al maanden aan het vragen, alles uitgelegd en uiteindelijk heeft ze voor haar 4e verjaardag oorbellen gekregen, niet gehuild en ze was super trots!
Onze dochter was 22 maanden. Hing de hele tijd mijn oorbellen aan haar oorschelpjes met als gevolg dat ik continu oorbellen kwijt was. Wij naar de juwelier en gaatjes (in beide oortjes tegelijk) laten schieten. Ik zat met opgewonden hoofd naar haar te kijken, bang dat we er niet goed aan deden. De vrouwen telde af, *klik* ze vertrok geen spier!!!!! Ze hielden een spiegel voor haar gezichtje en Robyn zei: Mooi! En madam liep naar de speelhoek en ging verder met spelen of er niks aan de hand was. Hahaha! Vond het dus een prima leeftijd voor gaatjes. Ik zie nu wel hoe het straks gaat met onze tweede dochter. Dat zie ik dan wel weer. Onze zoons krijgen geen oorbellen. Ik hou daar niet van bij jongens.