Welke tandpasta ???

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MamaMissP, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

6 feb 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Welke tandpasta gebruiken jullie ? Mijn dochtertjes zijn nu bijna 5 en 6 jaar en mogen dus de tandpasta gebruiken van 5-12 jaar.
    Alleen ze vinden die zo vies dat ze na 4 seconde tandenpoetsen alles snel uitspugen.Ik heb hier staan,Prodent Mega Mindy,Prodent Glazuur beschermer die smaakt teveel naar mint.Oral B prinsessen die is weer te zoet,bubble gum smaak.
    Ik weet niet meer wat ik moet kopen.
    Ze gebruiken nu de Prodent Teletubbie tandpasta die vinden ze wel lekker maar die is maar voor de leeftijd van 0-5 jaar.
    Wie weet er een vrij neutrale tandpasta voor de leeftijd van 5-12 jaar ?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

oh dat voorspelt nog wat... hier ook altijd tubbiepasta omdat ze de rest niet echt lekker vind.

overigens staat bij ons oral B winnie de pooh tandpasta
    en arme kind.. moet hem leegpoetsen van mama want ik had al voorspelt dat bosbessensmaak heel vies was en toch moest mevrouw hem perse hebben.
    ik geloof niet dat er tandpasta ooit zo lang mee is gegaan als deze tube... :D

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik gebruikte eerst ook altijd teletubbietandpasta. Maar die zoog ze toen zo van haar tandenborstel af want die vond de lekker. Hier nu al een hele tijd elmex. Wel heb ik nog de versie tot 5 jaar.

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik gebruik nu Elmex tot 5 jaar en als mijn dochter straks 5 is, kan ik over naar Elmex junior.

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hier nu ook nog elmex tot 5 jaar, zachte mint smaak. Kinderen vinden het prima tandpasta.

6. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    hier ook Elmex. Is de enige peuterpasta die naar tandpasta smaakt, vind dat echt best gek, dat al die kinderpasta's naar bubbelgum smaken...

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Voor de jongste Elmex tot 5 jaar, voor de meiden Elmex junior.

8. Saskia78

Mja hier geldt gewoon "poetsen! Niet sabbelen".
    En evt als we klaar zijn kan ze nog even een tongpoetsbeurt krijgen waarna natuurlijk alle tandpasta spontaan verdwenen is :)

Maar er scheelt dat ze gek is op poetsen. Geen grotere straf dan zonder poetsen naar bed :)

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Omdat ik met de oudste de mist er mee in gegaan ben ben ik met de jongste het anders gaan doen.

De oudste wilde ook alleen maar speciale kindertandpasta.

De jongste krijgt nu gewoon mijn tandpasta maar dan een druppel minder dan je normaal zou doen. en zo heb ik het op gelost want me zoon van 11 wil nu nog steeds geen normale tandpasta hij vind mint bahh.

Dochter vind het nu al jammie die mint smaak.

Al doende leert men. En nee ik doe er echt niet te veel op echt nog kleine dan een erwt.;)

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zendium nijntje ook.

Maar toch smaakt de elmex peuter weer anders ( kwam bij oma vandaan)

Maar wij zijn ook langzaam aan het overgaan op grote kindjes tandpasta. Mega mindy is hier ook een ramp.

En de prinsessen is de prullebak al in gegaan.

Dus er is ook een elmex opvolger? Dan gaan we die maar halen als de rest op is.

11. Saskia78

@pnirmal: paradontax al eens geprobeerd voor je oudste?
    Ikzelf vind het heel vies maar het smaakt absoluut niet naar munt.
    Toevallig had ik vroeger een huisgenoot die net als jouw zoon geen gewone tandpasta lust.

12. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Daarom ben ik begonnen met elmex en doe dat nog steeds.
    Al die zoete smaakjes, bah bah bah! Tanden poetsen doe je met een fris smaakje vind ik. En dochterlief vindt dat gelukkig ook prima ;)

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Maar toch is de overschakeling van mint smaak naar mint smaak een probleem hier.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    hihihi en mijn zoon stond deze week te springen van blijdschap omdat zijn nieuwe tandpasta (prodent 5-12 jaar) eindelijk wel naar pepermunt smaakte.

Mijn dochter vind pepermunt vies (ook de snoepjes ) en moet er dus niets van hebben. VAn de tandpasta niet maar ook sinassprilletjes (die om 1 of andere reden niet meer naar sinasappel maar naar pepermunt smaakt) krijg ik niet naar binnen bij haar.

Deel Deze Pagina