ik heb het ij de oudste bij 6,5 maand laten doen en de jongste bij 6 maanden. de oudste heeft er nooit aangezeten en de jongste zat er continu aan te trekken. gelukkig geen ontstekingen gehad. ze heeft labrets gehad en die kreeg ze er zelfs uit! dus dat ze nog zo jong is wil niet zeggen dat ze er niet aan zit.. ik heb heel wat tijd doorgebracht op zoek naar het vlindertje/oorbelletje en het knopje van een labret. nu met ruim 1 jaar zit ze er eindelijk niet meer zoveel aan.
Ik zou de keuze bij je kindje laten als ze wat ouder is. Wie weet wil ze helemaal geen oorbellen? Ik was zelf een jaar of 6 en ik begreep precies wat er ging gebeuren. Ik had een klasgenootje die oorbellen wel mooi vond maar geen gaatjes wilde. Zij droeg op de basisschool plakoorbellen van de Bart Smit. Je weet gewoon niet of ze het überhaupt wil en als ze het wil of ze de pijn er voor over heeft. Het is wel een piercing. Weliswaar algemeen geaccepteerd, maar toch. Lijkt mij een gevalletje eigen keuze.
nee wat jij aangeeft zou voor mij geen reden zijn om het nu al te doen. Maar ook met 4 jaar niet trouwens. Vanaf een jaar of 10/12 wil ik erover na denken. Daarbij vind ik dit zo'n blijvend iets wat jij gewoon nooit als ouder voor een kind mag bepalen.
ik ga het pas doen, als ze er zelf om vraagt. Wie weet wilt ze helemaal geen oorbellen. Ik heb ze pas genomen toen ik 12 jaar was, daarvoor wilde ik ze absoluut niet
Hier wacht ik tot ze er zelf om vragen en liefst als ze 6 zijn geweest, maar dat zie ik tegen die tijd wel. Als baby zou ik het absoluut niet doen.
Hier mag ze pas oorbellen met een jaar of 8, als ze het zelf graag wil. Ik denk dat ze er zo jong ook al wel aan kunnen zitten en als ze wat ouder is kan je meer uitleggen. Ook weet je niet of ze later wel oorbellen wil. Persoonlijk zou ik wachten tot ze wat ouder is.
Dochter is bijna 7 maanden en ze krijgt wel gaatjes . Ik ben me alleen wel aan het oriënteren op piercen, in plaats van schieten. Omdat dit toch beter zou zijn voor het omliggende weefsel.
De redenen die je opnoemt om het eventueel nu al te doen lijken mij niet opwegen tegen het feit dat je een piercing bij een baby vreselijk vindt. Hoe groot is de kans nou dat ze straks maar 1 oorbel wil? Die 2e komt er dan echt nog wel bij. En je kunt haar straks beter uitleggen dat ze eraf moet blijven dan nu.
Hier heb ik gaatjes laten schieten toen ze een paar dagen oud waren. Ik wist toch dat ze ze gingen krijgen en wilde dit zo vroeg mogenlijk doen, in de cultuur van mijn man gebeurt het ook gelijk na de geboorte. Nooit ontstoen of eraan gezeten. Ze weten natuurlijk ook niet beter dan dat ze er zijn. Heb wel.echt hele kleine echt gouden knopjes laten schieten en deze hebben ze beide nogsteeds in. De reden die jij noemt waarom je het nu zou laten doen vind ik eigenlijk geen reden. Je geeft aan je vind het niet mooi bij baby's. Als ze straks zo oud is dat ze zelf erom vraagt kun je best uitleggen dat het even een beetje pijn doet. Wil ze na 1 gaatje niet meer verder haal je de oorbel.eruit en laat je het gaatje dichtgroeien.
Ik vind oorbellen bij baby's ook niet kunnen. De argumenten die je noemt slaan ook nergens op. Dochtertje hier was 4, vroeg er al maanden om. Heb toen gewoon iemand gezocht waarbij ze 2 gaatjes tegelijk maakten. Probleem opgelost.
Ik lees geen goede argumenten bij je om het nu al te doen eerlijk gezegd. Gewoon bij je 'oude plan' blijven 😁
Ik zou het ook niet doen bij baby. Ik had ze zelf wel toen ik 1 jaar was. Maar doen als ze er zelf om vraagt. En idd gewoon twee te gelijk laten schieten. Miss voor zwemdiploma oid lijkt me wel wat als ze dat wil.
Ik vind oorbellen geen must bij een meisje. Mijn 7 jarige dochter heeft ze niet en ze mag ze van mij als ze zelf aangeeft ze te willen. Zo niet, ook prima
Ik vind dat het kind oud genoeg moet zijn om ZELF de beslissing te nemen of zij oorbellen wil of niet.