'Roze wolk'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chai, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

Chai Niet meer actief

Hallo dames,
    Ik ben al een paar keer tegen het hele roze wolk gedoe aangelopen
    op ZP.
    En ik vraag me echt af wat een roze wolk nou precies inhoud voor jullie. Dus wanneer zit je nou precies op de 'roze wolk' als je zwanger bent en wanneer niet?
    Het zou ook leuk zijn om te lezen wie wel/niet vind dat ze op die 'roze wolk' zit en waarom.

Ik vind het maar een moeilijk iets.:)

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik vind het ook lastig hoor... het is zo'n abstract begrip :)

Ik zit er soms op, maar lazer er soms ook hard vanaf.

Ik zit erop zolang alles goed gaat en soepel verloopt. Dus als mijn lijf een beetje mee wil werken, alle controles goed zijn, mijn zoontje een beetje mee wil werken ;)

Maar als het niet wil, mijn lijf doet zeer, er zijn onverwachte wendingen rondom de zwangerschap (bijv. vermoeden zw. suiker, stuitligging, etc.) of mijn zoontje is overdag erg dwars en kost veel energie... dan is die roze wolk ver te zoeken hoor! Dan nemen vermoeidheid en zorgen de overhand.
    De laatste weken heb ik zovaak pijn in mijn lijf en ben ik zo vaak moe, dat ik er weinig meer op gezeten heb :)

Maar ja... ook dat neemt natuurlijk niet weg dat je blij bent met je zwangerschap en de baby die eraan komt! Dat staat natuurlijk altijd voorop, maar ja... een zwangerschap komt ook niet zonder zorgen/klachten....

dus het is dubbel :D dat is wel de conclusie...
    *volgens mij spreek ik lichtelijk wartaal, maar goed....hihi*

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik zit niet op een roze wolk maar ook zeker niet op een donderwolk:)
    Voel me eigenlijk niet heel anders als wanneer ik niet zwanger ben. Dus snap die roze wolk ook niet zo...

Voel me wel speciaal natuurlijk met een babytje in mn buik, maar roze wolk? Geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen:)

4. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd gedacht dat als ik zwanger zou zijn ik op een gigantische roze wolk zou zitten..

Dit betekend voor mij:

- Altijd vrolijk
    - Niet met beide benen op de grond
    - Helemaal hyper de pieper..

Maar nu het zo ver is ben ik echt heel nuchter.
    Ja er groeit een wonder in mij waarmee ik heel blij ben en waarvan ik kriebels in mijn buik krijg.. Maar het bovenste nee zo is het niet :D

Niks mis mee hoor..
    Soms als ik in m'n eentje in bed lig bedenk ik me opeens "wacht even ik wordt er mama!" en dan zweef ik even. Om vervolgens weer saggo te worden om wat voor reden dan ook :p

Hormonen denk ik...
    Liefs, LB

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hier ook niet altijd een roze wolk hoor.
    Inderdaad wel wanneer ik lekker in mn vel zit, maar zodra er weer wat is, dan stuiter ik er net zo hard weer vanaf, het zullen inderdaad die hormonen wel zijn ;)

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Dacht altijd dat zwanger zijn betekende op een roze wolk:
    - Blij / gelukkig / stralend / energie / mooi / bijzonder / echt 9 maanden vol gelukkigheid.

Niemand had mij verteld dat je die gevoelens ook niet kon hebben dus dat je je ook heel onzeker kon voelen, twijfels of je het wel kan, dat je zo'n last kon krijgen van hormonen.
    Echt het gevoel van Is dit het nou???

Mij hebben ze moeten dwingen om na de 20 weken echo spullen te gaan kopen en er enthousiast over te zijn want hoe blij ik ook was/ben dat ik zwanger ben ik voelde me gewoon zo ongelukkig en onzeker.
    Heb zelfs een tijdje thuis gezeten omdat ik met mezelf in de knoop zat, snapte er geen hout van.

Nu zit ik wel op een wolk, geniet ik van alle schopjes en het gedraai in mn buik van onze uk maar het heeft erg lang geduurd voordat ik die gevoelens had.

7. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Siepie, ik denk dat het voornamelijk komt door hormonen.
    Zelf heb ik het iets minder dan jij, ik wil juist wel shoppen voor de kleine :D Maar ik voel me ook vaak minder gelukkig en onzeker.

En dan niet alleen over hoe het gaat met de kleine maar ook of ik manlief niet te weinig aandacht geef.. en dan ben ik alweer aan het huilen :D

Zal blij zijn als mijn hormoonhuishouding weer de oude is.. maar dat duurt nog wel ff bij mij :D

8. carmen78

carmen78 Actief lid

22 aug 2010
    122
    0
    0
    Die roze wolk bestaat niet. Dat heeft vast een man verzonnen haha. Veel vrouwen hebben eerste periode allemaal kwaaltjes, dan heb je alle echo's en onderzoeken die de pret tijdelijk kunnen verpesten en dan krijg je dat het lichamelijk zwaar wordt. Nu moet ik zeggen dat ik bij de eerste bijna nergens last van had tot 30 weken. Ik hoopte dat nu ook weer te hebben maar helaas.

De goede dagen waardoor je je zo goed kan voelen had ik ook voor mijn zwangerschappen. Het lijkt wel alsof je blij moet zijn met alles wat bij de zwangerschap komt incl. de kwalen.
    Voor mij is het verlof wel weer iets om naar uit te kijken, beetje vakantie gevoel.

Het allermooiste is je baby voelen, dit heb ik na mijn zwangerschap wel gemist en hoor van andere vrouwen dat ze dat gevoel nog wel eens mee willen maken , maar dan ook alleen dat.

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nou ik heb geen roze wolk gehad hoor! Ik heb ook altijd gedacht dat ik me heel anders zou voelen als ik zwanger zou zijn, maar niks was minder waar. Ik voelde me eigenlijk gewoon Sanne, net als anders alleen dan vaker misselijk, meer maagzuur, zere rug en veeeel meer zorgen. En wat minder nuchter verstand ook.. Nu ze er is, is er wel een soort van roze wolk want ik ben ontzettend gek op haar en zou haar nooit meer willen missen. En juist daardoor maak ik me vaak zorgen of ze wel goed groeit, gezond is enz. Als ze pijn heeft (darmkrampjes) vind ik dat afschuwelijk! Vaak huil ik dan zo met haar mee, zo verdrietig word ik ervan. Als ik eraan denk dat iemand haar ooit wat aandoet, steekt het in mijn hart :( Dus dat noem ik allemaal geen roze wolk eigenlijk... Wel toen ze gister spontaan ineens naar me lachte, dat was prachtig :)

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Sanne, zo herkenbaar!

TIjdens de zwangerschap had ik echt geen roze wolk, pff, vind het geweldig dat ik zwanger was, maar het zwanger zijn en het logge dikke lijf dat niet meewerkte..nee, dat had ik best kunnen missen ;)

Maar nu heb ik meer een roze wolk gevoel, mn mannetje doet het goed, groeit als kool, en sinds hij terug lacht smelt ik elke keer weer. Dat is het mooiste gevoel dat er is, zo'n mooie glimlach die je raakt tot in je hart.

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Het roze-wolk-gevoel is bij mij dat ik heel trots ben op mijn buikje! Als ik me wat down voel kijk ik naar beneden en ben ik zo trots als een pauw!
    Ook als ik mijn vriend trots hoor vertellen over de kleine man en de toekomst plannen!

Ik denk als de kleine er eenmaal is en ik hem mag bewonderen en elke dag zie groeien dat ik dan helemaal een roze-wolk-gevoel krijg :D Kan niet wachten...!

12. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb hier ook wel een roze wolkje hoor.
    Wel heeeeel anders dan me was voorgespiegeld door media en andere mensen, plus natuurlijk mezelf voor ik zwanger raakte.

Sommige dingen zijn wel afentoe afzien, maar om de een of andere reden maakt het me helemaal niks uit.
    Ben echt zo blij met onze kleine meid.
    Maar zo romantisch als ik het me had voorgesteld is het echt niet!! haha :D

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Een roze wolk zou voor mij zijn:
    Onbezorgd zwanger zijn, pronken met je mooie dikke buik en zeker ook de voorpret mbt het kamertje en alles eromheen.

Helaas is dit niet precies zoals ik onze zwangerschap beleef.. Na 2 miskramen is het niet onbezorgd genieten en zeker niet als je vervolgens vanaf 16 weken bank/bedrust opgelegd krijgt ivm vroegtijdige weeen.

Wel geniet ik intens van het getrappel in mijn buik en hoe geweldig het kamertje geworden is. Ook een soort roze wolk, toch? :p

Deel Deze Pagina