Hallo, Ik vraag me af of ik nu een goed schema heb voor mijn zoontje. Zijn schema ziet er sinds kort als volgt uit: 7 uur Fles 200 ml 10.00 uur fruithap met liga (oefenen met tuitbeker voor extra vocht) 14.00 uur fles 200 ml 17.00 uur warm eten 18.00 uur fles 200 ml Sinds kort wou hij de fles van 11.00 uur niet meer opdrinken, dus heb ik hem eruit gehaald, maar nu vraag ik me af of hij wel genoeg vocht binnenkrijgt? Drinken uit de tuitbeker wil nog niet echt, en brood lukt ook nog niet goed. Fruit en warm eten doet hij wel goed. Wat denken jullie, hebben jullie misschien tips?
hoi mijn dochter is nu bijna 6,5 maand en ik heb het volgende schema 08.00 200 ml melk rond 11.00 fruithapje half 6 maanden potje. 12.30 200 ml melk tussendoor eventueel liga of rijstewafel met een beetje thee. 17.00 warme hap half 6 maanden potje plus een half danoontje ongeveer. 20.00 200 ml melk dus ongeveer het zelfde als jou, ik weet niet of je ook een toetje na het warme eten geeft, dit zou je ook nog kunnen geven, is ook vocht. groetjes nikki
bedankt voor je reactie nikkie Inderdaad jou schema komt overeen met die van mij. Ik zou inderdaad nog een toetje kunnen geven. Zijn dat gewone danoontjes? Of speciaal voor baby's? Hoeveel thee drinkt jou dochter er nog bij? Ik geef nu wel eens diksap, maar hij begrijpt nog niet dat hij uit de tuitbeker drinken kan. Ik zou ook eens thee kunnen proberen. Ben nu weer wat gerustgesteld. Was toch wel wat bang dat ie niet genoeg vocht zou binnenkrijgen.
hier hebt je bij de plusmarkt danoontje vanaf 4 maand dat is met opvolgmelk en op het cb zeiden ze mij dat ze ook halfvolle yoghurt mocht hebben. thee krijgt ze ook niet heel veel van binnen, ik denk al met al 30 tot 50 cc maar dan uit een beker, ze wil geen sap of iets uit een fles of tuitbeker drinken.ze hebben mij gezegt dat ze minimaal 500 cc binnenmoeten krijgen op een dag.
Ziet er uit als voldoende vocht hoor. Misschien kun je beter de liga uit het fruit weglaten, dan heeft ie ook minder vocht nodig. Na 6 maanden mag een schaaltje (half)volle yoghurt of kwark ook als tussendoortje. Moet je wel van het totaal aan zuivel op een dag aftrekken, op deze leeftijd is 500cc zuivel al voldoende en je kind krijgt nu nog 600cc op een dag. Die flessen mogen nu wel kleiner hoor (gat vaak vanzelf, van opvolgmelk laten ze meer staan omdat ze er een voller gevoel van krijgen vanwege de zetmeeltoevoeging).
500 ml haalt hij makkelijk. Met 3 flessen zit ie inderdaad op 600 + het vocht nog in het fruit. Dan krijgt hij inderdaad genoeg vocht. Ik zal toch nog danoontje kopen en proberen. Beter iets te veel dan te weinig. Hij is ook niet te dik, hij loopt mooi met de groeicurve mee. Vanmiddag nog thee geprobeerd, dit vond hij wel lekker.Hij heeft een paar slokjes gedronken. Bedankt voor jullie tips en geruststelling
Je hoeft niet perse speciale danoontje te kopen hoor. Gewone kwark of yoghurt zonder smaakje is even goed of zelfs beter.