Opvolgmelk nr2...doorgaan met Omneo of standaard?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamishka, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn jongens zijn bijna 6 maanden oud en krijgen sinds dat ze 1 maand oud zijn omneo ivm veel spugen en hevige krampen, omneo hielp tegen de krampen maar het eten van een van mijn jongens komt nog steeds omhoog na het eten dus we leggen hem nooit plat neer na het eten

Binennkort moeten we overstappen op opvolgmelk nummertje 2 maar ik twijfel heel erg...doorgaan met Omneo nummer 2 of overstappen op de standaard variant? Op zich gaat het goed met de omneo maar het blijft speciale voeding, moeten de darmpjes niet wennen aan "normale" melk of hoeft dit niet? Heb ook begrepen dat de standaard variant meer verzadigd klopt dit?

Waarom zijn jullie doorgegaan met de omneo 2 of juist overgestapt naar de standaard....ging dit makkelijk of had je baby er last van?

2. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen slaapt geloof ik al ;)

3. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Toen de oudste 6 maanden was zijn we geleidelijk overgestapt van Omneo naar standaard. We zijn begonnen met eerst alleen Omneo en hebben steeds een schepje vervangen door standaard. Als dat goed ging, nog een schepje vervangen, tot hij uiteindelijk volledig standaard kreeg. Volgens mij zat hij binnen 2 weken op standaardvoeding en helemaal zonder problemen.

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik ben toen ze 6 maanden was ook over gestapt van Omneo naar standaard.. En stiekem doet ze het op de standaard nu veel beter dan op de Omneo..

6. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zo een 1,5 maand geleden ook geprobeerd geleidelijk over te stappen maar dat resulteerde in een krijsende baby later op de avond....ik ben toen direct gestopt, weet eigenlijk
    Ook niet of dit wel door de standaard voeding kwam...

Jullie kindjes hebben dus netgens last van gehad? Ook geen harde ontlasting ofzo?

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Volgens mij ben ik toendertijd van omneo 1 naar omneo 2 gegaan en nooit naar standaard met onze zoon. Maar hij had erge last van zn buik en harde ontlasting en heeft zelfs een tijdlang lactulose gehad omdat hij niet meer kon poepen en daar verschrikkelijk last van had.

Elk kindje is anders en de een heeft wel last en de ander niet. Aan de ene kant: als het nu goed faat met omneo 1 waarom het risico nemen dat het mis gaat als je overgaat op standaard? En qau verzadiging: je begint straks ook met bijvoeden en langzaam aan neemt vaste voeding de overhand. Xx

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier ook zo gedaan.

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Omneo helpt trouwens niet tegen spugen, dan kun je beter Nutriton aan de fles toevoegen.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Omneo is bedoeld voor problemen die kinderen de eerste drie a vier maanden hebben. Omneo 2 bestaat alleen maar omdat ze voor de 1 geen reclame mogen maken. Maar 't is echt zonde van je geld om na 6 maanden nog met Omneo door te gaan...gewoon standaard pakken.

11. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omneo is volgens mij wat dikker dan de standaard dus dat zorgt ervoor dat het minder makkeljjk omhoog komt...nutriton had ik al eens eerser geprobeerd en was een dramaaaaa, mijn zoon heeft er hele erge krampjes van gehad dus dat doe ik nooit mee

Iemand zei waarom voeding veranderen als het nu zo goed gaat? Tjah dat is ook wat ik soms denk....stond net in de supermarkt metde standaard in mijn handen maar durfde het toch niet aan...maybe tomorrow :)

Deel Deze Pagina