Wanneer geboortekaartjes uitgezocht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peetje80, 31 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wat ik nog wilde zeggen.
    Bel gewoon heel veel drukkers in de buurt wat bij hun de afdrukkosten en extra kosten zijn want dit kan een verschil van 35 euro zijn

2. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    ik heb het kaartje al uitgezocht via internet, moet alleen nog een keer langs de drukker om ze te bestellen.

3. peetje80

peetje80 Actief lid

26 jun 2006
    176
    0
    0
    Ik ga (denk ik) binnenkort maar eens langs de drukker. Tis alleen een beetje vervelend dat die alleen onder kantooruren open is en ik werk nog full time. Ik zal voor die tijd wel even bellen of het ook een keer 's avonds kan.

Ik vind eigen gemaakte kaartjes ook heel mooi hoor! Maar ik ben niet zo creatief en weet nog niet precies wat ik wil... :D

Liefs Petra

4. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    wij willen iets met een foto, dus eerst maar eens kijken hoeveel de fotograaf vraagt en dan kijken of we via haar de kaartjes bestellen of we het via een drukker laten doen.
    liefs fredje

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Met 34 weken hebben we alles bevestigd bij de drukker. Nu maar wachten ...

Groetjes,
    Nikki F

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wij zijn er ook sinds v/d week mee bezig, heb de boeken van de drukker thuis liggen.
    Wij hebben getwijfeld zelf maken of laten doen. maar het nadeel van hetn zelf maken dat papa dan na de geboorte van zijn kind die kaartjes moet gaan afmaken, hij moet van mij ook genieten, hij is ook echt maar 2 dagen vrij bij/ na de bevalling en dan moet hij het ook al gaan aangeven. Met een foto wilde wij zo wie zo niet want wij vinden dan dat de verassing voor de mensen er al weer af is dan weten ze al hoe het er uit ziet.
    Onze trouw kaarten hebben wij van het jaar wel zelf gemaakt en we zien het maar zo we hebben daar flink op bespaard.

7. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Deze week hebben we een keuze gemaakt, maar we hebben al een week of drie boeken in huis, die we steeds om konden wisselen. De kaartjes kosten 1,15 per stuk

8. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    ik heb de kaartjes in zoverre klaargemaakt dat alleen de lengte en geboortgewicht erop moet en dan uitdraaien....voor de rest is alles klaar enveloppen geschreven postzegels geplakt....me moeder gaat ze er dan in vouwen en klaar is kees

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Wij hebben 3 weekjes geleden mappen opgehaald bij de drukker en een kaartje uitgezocht. Daar een proefdruk van laten maken en de bestelling gedaan. De enveloppen hebben we al binnen.
    Ik vind het ook allemaal erg duur. Wij hebben 100 kaartjes besteld. Ik heb er 85 die ik zeker verstuur en wilde er sowieso een aantal extra hebben. Totaal zijn we voor de kaartjes € 230,- kwijt (postzegels nog niet mee gerekend) dus het is behoooooooorlijk duur... De kaartjes per stuk zijn 1.17 € dus dat valt wel mee maar dan komen er nog drukkosten bij (voor en achterkant is bedrukt) en BTW.

Gr Otje

10. Heb ik vorige maand gedaan en gelijk besteld. Je heb er ook zoveel niet normaal zeg. Op een gegeven moment zie je het niet meer.
    Maar we zijn eruit.
    Voorbeeld staat in me album.

Liefs Kelly

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben m met 34 weken uitgezocht en het duurde een week dat de proef afdruk klaar was maar is wel mooi geworden

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb niet zo'n zin om allerlei boeken in huis te halen. Ben dus op internet gaan zoeken. Vond 2 leuke sites : www.poobies.com en www.kaartmix.nl. Bij die eerste kun je helemaal je eigen ontwerp maken. Leuk om te doen!

Vind ze ook niet echt duur als ik lees wat er bij een drukker betaald moet worden.

En je kunt het idd zo duur maken als je wilt. Een enkele kaart (kan je dus niet dubbelvouwen) kost bij 50 stuks ongeveer 100 euro. En eigenlijk vind ik dat prima. Want zoals Manon al zegt: ik wil ook best geld uitgeven aan m'n kleintje maar de meeste mensen gooien het kaartje toch weg en dan koop ik liever iets extras voor die kleine.

Op de site wordt trouwens aangeraden om ongeveer 8 weken van te voren te bestellen. Dan heb je tijd genoeg om evt de proefdruk te corrigeren. Maar later kan ook hoor. Binnen een dag heb je ze in huis.

13. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    we hadden dat vorige week gedaan d eknoop doorgehakt en eentje bestelt.
    nu hebben we de envelopen al binnen en het kaartje en een voorbeeld van de tekst die we opgegeven hebben.

je kunt nooit te vroeg zijn.
    ik denkdart het wel met d e7 maand wel kunt om met z'n 2en te gaan kijken welke je leuk vind om met week 35 ofzo een keuze te maken.

eerst moet je wel alle namen en adressen op papier te zetten zodat je genoeg binnen hebt zodat je geen teleurgestelde gezichten krijg.

veel plezier met het uitzoeken .

ik heb het bij www.geboortekaartjes.nl

daar staan allemaal boxen prijzige als actie boxen.

speciale kaarten als van die gekleurde kaarten
    je kunt ze ook bellen voor vragen.

14. peetje80

peetje80 Actief lid

26 jun 2006
    176
    0
    0
    Dankjewel voor de site's, ga straks met een kopje thee effe alles bij langs. Eens kijken wat er allemaal bij zit.

Liefs Petra

15. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    pfff ben heel de middag bezig geweest met eentje ontwerpen met paint shop pro. Ik ben wel trots op het eindresultaat!
    Ik heb hem nu ge-upload bij geboortepost.nl en een proefdruk aangevraagd. Ik ben toch zo benieuwd!!!

16. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Heb er zelf wel aan gedacht om een eigen ontwerp te maken. Uiteindelijk na vele mislukte pogingen ben ik rond de 30ste week naar de drukkerij gegaan voor van die inkijk boeken.

We hebben een hele mooie uitgekozen en alvast de enveloppen mee gekregen zodat we de adres stickers alvast konden plakken.
    Waarschijnlijk moet ik alleen deze week er toch een paar bij bestellen. Kom net te kort :(

Deel Deze Pagina