Hallo dames, aangezien ik veel last van harde buiken, buikpijn en veel plassen had, vanmorgen mijn urine ingeleverd bij de HA. Nu belde ze net dat er geen ontstekin gevonden was, maar mijn suikers wel uitsloegen. Nu moet ik morgen tussen 8:15 en 9:15 mijn bloed laten prikken nuchter.... Toen ik thuis kwam heb ik even gegoogled ( weet ik, moet je NOOIT doen) over zw. suiker. En schrok best wel....lees ernstige verhalen over zelfs doodgeboren kindjes die te laat en te groot geboren zijn bij late ontdekkingen. Nu ben ik 31 wk zwanger, zou ik evt nog op tijd zijn voor behandelingen?????????? Maak me wel zorgen... Ik lees ook over 4x op een dag prikken, maar bij mij had ze het alleen over de ochtend prikken. Komt er dan wel een juiste uitslag uit?? Gelukkig moest ik morgen al voor een (standaard bij mijn vk) groeiecho dus kan gelijk overleggen met de vk. maaaaaar maak me dus wel zorgen
oww vreemd.. ik moest me vandaag ook op zwangerschapssuiker laten testen en ik moest daarvoor 3 dagen een soort van speciaal dieet volgen. vanmorgen om 8 uur (nuchter) was ik aanwezig en werd me bloed geprikt. ik kreeg een of ander vies suiker glucose drankje. vervolgens moest ik 2 uur lang niks doen (mocht me niet inspannen, dus ben naar huis gegaan en na 2 uur weer terug). daarna weer bloed geprikt en dan volgende week de uitslag. dat drankje krijg je om te kijken wat je lichaam met dat suiker doet...na die 2 uur mocht ik eindelijk weer eten.. hebben ze daar niks over gezegt? groetjes een gewoon bloedtest (nuchter) heb ik 2 weken geleden ook gehad en toen was mn suiker gewoon goed, maar omdatb alles voorloopt en ik me vaak ineens helemaal niet goed voel gaan ze verder kijken.
Het kan goed zijn dat je nu pas zwangerschapsdiabetes ontwikkeld hebt (als dat al zo is soms hebben zwangere vrouwen gewoon suiker in de urine) en ja dan ben je er nog op tijd bij. Als het goed is is je suiker eerder in de zwangerschap getest en als er toen verder niets mee gebeurd is neem ik aan dat je suiker toen goed was. Morgen krijg je een groei echo ik neem aan dat je er dan ook achter komt of je kindje nu een 'normale' grootte heeft. Dat ze nu alleen nuchter prikken is wel normaal, als daar een afwijkende waarde uitkomt zullen ze idd nog wel vaker gaan prikken. Zwangerschapsdiabetes kan voor complicaties zorgen, maar je wordt nu gecontroleerd en mocht het nodig zijn zal je goed in de gaten gehouden worden. Als dan ook nog goed voor jezelf zorgt is de kans groot dat je zwangerschap goed verloopt. Morgen wordt je wijzer meid, probeer je niet gek te maken
hallo ik heb me laatst ook laten prikken op suiker ik moest 2 en half uur blijven en een heel zoet drankje drinken soort suiker water ofzow. bij mij bleek dus dat ik zwangerschaps suiker had 2 testen waren gestoord ofzoiets. nu moet ik elke keer me suiker in de gaten houden en weet me bloed goed onder druk te houden met eten.. maar het is zo raar ik heb dus geen groot kindje mijn kindje is juist veel te klein dus je hoeft niet perse een groot kindje te krijgen.. als me suiker elke keer boven de 7 is moet ik insuline spuiten maar dat hoeft gelukkig nog niet ... maar als ik jou was zou ik dus egt niet mer googlen daar word je helemaal crazy van.. ik denk dat je dus gewoon om een gtt moet gaanvragen dan weet je het c-ker want van 1 x prikken op nuchtere maag word je ook niet wijzer van...
Hoi! Ik moet me morgen ook melden bij het bloedprikken voor zwangerschapssuiker. De verloskundige vindt m'n buik vrij groot en m'n baarmoeder te hoog voor de zwangerschapsduur. Ik moet me ook morgen nuchter melden en na 2 uur nog een keer na het ontbijt m'n bloed laten prikken. Omdat m'n buik zo fors is, heb ik woensdag ook een echo. Laten we van het beste uitgaan en ons niet gekmaken, oke Groetjes Claire
Ik heb 27 juli de GTT, gyn wil dat voor de zekerheid doen ivm m'n overgewicht.. 29 juli heb ik een groeiecho en afspraak bij de gyn, dus dan krijg ik direct de uitslag. Tja, ik voel me prima, en ga me er nu ook nog niet druk over maken. Maar verheug me er niet op dat ik de 27ste 2 uur lang op het priklab kan gaan zitten.. Wordt hier namelijk nuchter bloed getapt, dan zo'n glucose-oplossing, dan elke 30 minuten een vingerprik. En je mag ook nog es niemand meenemen om je gezelschap te houden..
Hier morgen voor de 2e keer bloed laten prikken op zwangerschapssuiker. Maar hier moet ik morgen nuchter en dan 2 uur na de lunch weer een keer prikken, en dan echt 2 of 3 buisjes tappen per keer! Kleine had een paar weken terug een te grote buik, dus volgende week ook weer een echo.
ow ik mocht niet eten ofzo, of tussendoor een vingerprik. ik moest daar gewoon om 8 uur zijn (niks eten en drinken) dan bloed prikken in arm en daarna 2 uur niks doen (ook niks eten, mocht wel water drinken) en toen om 10 uur weer bloed prikken uit arm... met 25 weken liep die kleine 1,5 week voor, en met 27 weken liep ie 2 weken voor (zn buik en hoofd) en mn baarmoeder 6 weken... ik ben soms in een keer onwijs duizelig. ben echt benieuwd naar de uitslag & de echo maandag! groetjes
Nou meiden, Zie dus dat er veel meer mee stoeien, met dat suiker. Ik heb eergister meteen vk gebeld en moest inderdaad een dagcurve laten prikken. Gister meteen gedaan. 8:00 aanwezig nuchter en prikken. 11:00 prikken ( 1uur na ontbijt) en 15:00 prikken ( 1uur na lunch). Om 16:15 had ik toevallig een groeieho staan ( mijn vk doet dat standaard) en had nog wel goede hoop aangezien met 26 wk alles op groei lag. Nu ligt de baby dus 3 wk vóór op groei!!! Ik ben ruim 31 wk en de beeb ligt op ruim 34 weken!! OOEPS!!!! En veel vruchtwater.... Ik schrok me kapot....... NU moet ik mijn bloedsuikerwaardes afwachten en de vk zei dat ze hoopte dat het suiker was, want dan kunnen ze wat doen.... Nu hoop ik het dus ook maar....... Maar meot eerlijk zeggen: maak me wel zorgen.... Hebben andere meiden al de uitslag??? en wie weet wat je dan wel en niet mag eten...( op internet staan z'veel tegenstrijdige dingen...)
Ik zou me niet teveel zorgen maken, mijn oma heeft 4 kinderen gekregen met zwangerschapssuiker en mijn moeder ook 2 gezonde kinderen. Maar het zit wel in de familie dus ik ben vanochtend ook weggeweest om te prikken voor controle. Ik hoor het morgen wel, maar ik maak me er niet druk om, het is hier in de familie normaal je komt alleen wel veel meer aan waarschijnlijk, maar daar houd ik al rekening mee
wanneer krijg jij de uitslag ervan? ik krijg hem maandag. dan moet ik zoiezo weer voor een groeiecho komen bij de gyneacoloog, dus krijg dan gelijk de uitslag begrijp me niet verkeerd, ik wil echt geen suiker hebben, maar ik voel me soms zo beroerd ineens...ik wil gewoon weten wat het is. op zo'n moment gaat het ineens helemaal niet goed en wil ik de verloskundige het liefst bellen. en kiindje loopt ook voor. dit zou een verklaring zijn...is het het niet, wat is het dan? me bloeddruk en alles is ook goed. ben benieuwd wat er bij jou uitkomt! ik hoor het wel groetjes
Hey SIlly, Ik krijg vrijdag de uitslag van de bloedtest. Maandag heb ik afspraak bij de VK. Dus hoe en wat en wat we gaan doen weet ik denk ik ook pas maandag pas... Ik wil ook geen suiker hebben ( heb ook al glutenvrij dieet ivm coeliakie)....Máááár als het wel suiker is, is er wel wat aan te doen....én is het een verklaring voor alle klachten. Precies wat jij zegt!!! dan weet je hoe het komt... We wachten rustig af, probeer in ieder geval rustig aan te doen met de suiker alvast..Baat het niet, schaadt het niet.... Maak je je er erg druk om SIlly??? Over het aankomen, ben nu ong 10 kg aangekomen in 31 weken. Valt best wel mee. tot 22 wk was het 2 kg. Daarna 1kg per week... Is niet heel schikbarend toch??? Maar als het suiker is, wordt je dan ingeleid ofzo? Bedoel, kindje loopt gewoon 3 weken voor?!?!?!!?
Hee meid, Niet te druk maken hoor.. tuurlijk het kan zijn dat het zo is. Maar eerst nog maar ff afwachten. Mijn suikers werden te hoog gevonden, nuchter laten prikken en die waren goed, vandaag weer geprikt, nog steeds goed. Laat je even weten hoe het was? Groetjes
ik maak me er niet zo heel druk om om een of andere reden. ik maak me eerder druk om wat er nu aan de hand is met mij, waarom ik me soms zo ellendig voel. als dit het niet is, wat is het dan? zolang de baby er geen last van heeft, vind ik het prima.. ik weet zoiezo niet wat de bedoeling is als je wel suiker heb. en over inleiden weet ik ook niet. ons kindje liep met 27 ook al weer 2 weken voor. maandag hoor ik meer, ben echt benieuwd ook of ie nou nog meer voorloopt... en met aankomen... ik ben met 27 weken gewogen (heb zelf geen weegschaal) en ik ben al 14 kilo aangekomen! terwijl ik echt niet overdreven eet ofzo.. naja het enige wat we kunnen doen is afwachten dan... zoiezo succes! en ik hoor het wel groetjess
Nou kreeg net te horen dat ik inderdaad suiker heb. Mijn waardes zijn dermate hoog dat ze niet eens een dieet willen afwachten maar meteen naar het ziekenhuis moet. Ik zit nu te wachten op een telefoontje van het ziekenhuis, dan krijg ik te horen hoe en wat en wanneer ik langs mag komen. Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat verlopen. Ben heel benieuwd. Aan de ene kant opgelucht, weet nu wat het is, en kom onder goed toezicht te staan... Aan de andere kant teleurgesteld: komt alles wel goed met de beeb... We wachten rustig af....
oke dus toch suiker! fijn dat je in ieder geval weet wat er aan de hand is maar nu inderdaad dan de vraag, hoe nu verder? nou ik ben ook wel benieuwd hoor.. had je nou alleen bloed laten prikken of ook een GTT (met dat vieze drankje) gehad? groetjes
Hier vanmorgen de GTT gehad.. Lekker 2,5 uur in 't ziekenhuis gezeten :S Eerst 1 buisje gewoon bloedprikken (voor m'n schildklier, anders moest ik maandag weer, geen zin ), vervolgens een vingerprik, toen zo'n glucose-oplossing drinken (blegh, wat was dat ranzig!), en toen elke 30 minuten weer een vingerprik.. Krijg donderdag de uitslag (10:50 bij de gyn), en ook een groei-echo (10:00). Maar jeez, wat word je daar lam van zeg, om 2 uur lang in zo'n hokkie te zitten, en niks te mogen (mocht hooguit een slokje water als ik bijna over m'n nek zou gaan, gelukkig niet gebeurd want dan zou 't nog een keer moeten). Ben nu toch wel heel benieuwd naar de uitslag, hoop dat er niks loos is (voel me namelijk prima). Tja, nog 2 daagjes wachten.. @Hola, hmm.. da's wel kut dat je suiker hebt, weet je inmiddels al wat de bedoeling is? Waarschijnlijk direct onder controle bij de gyn, en insuline spuiten ofzo? Denk dat ik maar ff onverstandig ga doen, en er ff op ga googlen.. Nog niet gedaan, maar ben nu toch wel benieuwd..