Ieder kind is anders, en iedereen heeft zijn eigen eigenaardigheden. Zo wil mijn 3 mnd oude dochter in stilte drinken. En dat betekent dat we niet mogen praten, andere geluiden maken of radio/tv/computer aan mogen hebben. Zodra ik iets zeg, al is het een lief woordje, begint ze te protesteren, eerst door te jammeren, daarna mept ze om zich heen, laat ze los en begint uiteindelijk te huilen. Gelukkig is dit makkelijk opgelost, gewoon op een rustig plekje gaan zitten. Verder is er niks aan de hand en als ze klaar is is ze weer de "gewone" vrolijke baby Herkennen jullie dit soort gekke dingetjes? Wat voor bijzonderheden hebben jullie kindjes?
Hahaha wat grappig Ik mag niet meer aan haar friemelen als ze drinkt. En dan bedoel ik lekker over haar beentjes aaien, door haar haartjes kriebelen...ze duwt resoluut mijn hand weg!
Haha wat grappig om te lezen! Mijn zoontje doet namelijk precies hetzelfde. Sinds een paar weken legt hij zelfs zijn armpje over zijn ogen heen zodat hij niets meer ziet
Mijn dochter kan nog niet draaien maar zoals gisteren wil ze nog niet slapen en huilt. Ik blijf bij haar en ze duwt zich op haar linkerzij doet haar ene hand over haar ogen en haar duim in haar mond en tukt. Zei al tegen man, je moet echt wachten tot ze op haar zij gaat liggen dan pas valt ze in slaap. Nadeel in de kinderwagen bak gaat dat draaien iets moeilijker dus dan is ze ook minder snel in slaap. Ow vergat ik bijna nog het "aller raarst" mijn dochter houd niet van warme melk! Als ik een fles maak is het gewoon van kraanwater en dat drinkt ze. Als hij maar een klein beetje warm is dan wil ze hem niet meer. En dat is net als met potjes. Fruit gaat er zo in en vind ze geweldig! Groente daarentegen het is warm dus mevrouw zit er echt van te gruwelen en te kokhalzen. Dochter eet dus op het moment alleen nog maar fruit
Mijn twee bengels idem dito. Ze waren ook snel afgeleid. Ik moest altijd in stilte in de keuken de fles geven, niemand mocht iets zeggen of lawaai maken of meneer én mevrouw stopten met drinken en begonnen óf te huilen óf te lachen en dan was het natuurlijk gedaan met flesje drinken.
Mijn jongste had dit ook heel sterk en heeft het soms nu nog wel eens met eten. Ze raakt gewoon heel snel afgeleid. Best lastig met een rumoerige peuter in huis.
Hahaha wat grappig. hier is het met eten andersom, liefjes zingen en verhaaltjes vertellen vermeerderd de eetlust :')
Mijn zoontje is inmiddels 3, maar had een nogal sterke muziekvoorkeur. Er was één cd met klassieke muziek waar hij sterk op reageerde, met aandachtig luisteren, grote ogen, trappelen beentjes en flapperhandjes. Daarentegen als we de 'verkeerde' muziek aanzetten (Supertramp bijvoorbeeld) begon hij metéén te protesteren!
Mijn jongste had dit ook toen ze kleiner was.. Ging altijd lekker met haar op ons bed liggen om haar in alle rust te laten drinken.. Wat mis ik die tijden zeg dat ze nog wou knuffelen 😅
Hier ook! Inmiddels begint hij dan heel woest op mijn tepel te bijten en te trekken en te mopperen. Ga ik door? Gaat ie brullen..
Grappig. Mijn zoontje wil bijv. niet dat ik naar hem kijk als hij aan de borst drinkt. Dan duwt hij steeds mijn hoofd opzij met zijn handje. Ieder z'n ding, zo blijkt.
Mijn jongste bedekte haar ogen met haar armen als ze ging slapen. Vrijwel vanaf het begin tot nu toe...
Jongste dochter drinkt alleen als ze zelf de fles vast heeft. Dit doet ze al vanaf een half jaar. Eerst alleen liggend op haar rug. Nu ook zittend, rollend, kruipend of liggend op buik of zij. Als we haar fles willen geven, duwt ze deze weg en drinkt echt niet. Alleen met drinken uit een beker mogen we haar helpen.
Mijn oudste zoontje trok altijd het spuugdoekje over zijn gezicht als hij aan het drinken was. Alsof hij zich af wilde sluiten van alles om hem heen.
Haha wat grappig! Mijn dochter gaat heel dramatisch huilen als ik of mijn vriend de slappe lach heb 😂 het wordt nu wel eindelijk minder. We hebben weer wat toestemming om te lachen
Bedenk me er net nog één van jongste dochter. Ze gaat huilen als ze haar papa of zus in bed ziet liggen. Als man gaat zitten is het goed, maar zo gauw hij gaat liggen, is het huilen en klampt ze zich helemaal vast aan mij.