Kaas van het brood eten

Discussie in 'Voeding' gestart door glimworm, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

En dan wel letterlijk!

Als ik zoonlief 'smiddags een broodje geef met kaas of vleeswaren, eet hij dus zijn beleg ervan af en laat het brood staan.;)
    Als ik er iets opdoe wat blijft plakken (smeerkaas, smeerworst, jam of pasta) dan eet hij het wel redelijk op.

Zijn er hier meer mama's met deze ervaring?
    en hebben jullie er een gouden tip voor?

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Geen gouden tip, enkel herkenning. Al eet zoon wel vaak zijn brood gewoon op. Zou er verder geen probleem van maken...

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Waarom vind je dit een probleem?

4. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter eet altijd eerst de kaas op, dan de boterham. Als je het een probleem vindt zou ik smeerkaas proberen ;)

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ja, eerst kaas, en dan boterham ?hihi boeiuh. Van binnen komen ze mekaar weer tegen...

6. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Herkenbaar! Hier helpt het om het brood met kaas in kleine, hapklare stukjes te snijden. En mijn zoontje weet inmiddels dat hij niets nieuws te eten krijgt als er nog (droog) brood op z'n bord ligt, dus dan eet hij het droge brood alsnog wel op.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    En eet ze dan het brood niet kaal of met boter op? Ik zou denken: eerst de kaas prima maar dan erna het droge brood.

Lukt dit niet dan misschien een tijdje geen aandacht aan besteden. Ze krijgt vanzelf wel honger dan toch?

8. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Hmm die van mij eet zelfs chocopasta van zijn brood en dan houdt hij de afgelikte boterham omhoog: "hier mama, ik hoef de rest niet meer."

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zie eigenlijk geen reden om mijn kinderen iets te leren op zo'n "harde" manier. Mijn kinderen hoeven geen honger te lijden... En hoeven ook geen droog brood te eten als ze dat niet willen... Werkt ook alleen maar averechts overigens.

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ja doet dochter ook sinds een paar dagen. Ze snoept de worst eraf en daarna klapt ze in haar handjes: klaaaarrr :D
    Het zal wel een fase zijn, net als de toetjesweigerfase, broodopdegrondgooifase, schilderenmetspaghettifase... Ik doe nu in elk geval 1 boterham met plakkerig beleg, de andere met los beleg daar moet ze maar zien wat ze er mee doet, de ene keer gaat ie op en de andere keer half of dan een keer niet, in elk geval besteed ik er geen aandacht aan.

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zie niet in waarom dit hard zou zijn. Je kind krijgt geen droog brood maar maakt dit er zelf van en willen ze de droge boterham niet, dan toch niet? Eten ze later weer wat.... Ik bedoel heus niet niks meer te eten geven de rst van de dag.

Wat zou jij doen dan? Boterhammen met kaas aan blijven bieden tot ze 4 plakken kaas op hebben en verder niks.,

12. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haha geweldig! Maar ik ben wel heel benieuwd hoe je hier dan mee om gaat....

13. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ik doe dan stukjes snijden en samen aanprikken en dan aanmoedigen het zellluf in z'n mond te doen

14. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    haha hier precies hetzelfde hoor ik doe bijvoorbeeld de kaas er een beetje in prakken zodat ze het niet zo makkelijk eraf krijgt dat is de enige tip die ik heb

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ons meisje eet eerst de vleeswaren op en dan geen brood meer dus ze krijgt eerst de boterham met halvarine en de plak vleeswaren eet ze uit het vuistje. Kaas mag ze niet ivm koemelkallergie.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier is voor nu het broodje dubbel doen de oplossing, maar dat werkte eerder niet (dan ging het ook gewoon open, kaas eruit, klaar). Nu vind ze het erg interessant omdat wij vaak ook zo ons brood eten dus blijft alles er eigenlijk wel tussen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, want soms gaat hagel voor hagel alles eraf, of de kaas in ene :p

17. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Nee hoor, ik geef haar dan gewoon een boterham met iets anders.

Ik ga niet zeggen: "omdat jij je kaas van je brood eet, en de rest van je brood niet, krijg je geen andere boterham meer, ook al heb je nog honger." Daarvan leren ze echt niet om opeens hun brood mét kaas te eten. Het is gewoon een fase. Gaat wel weer over. Vooral geen strijd van maken. Dan maak je het alleen een groter probleem.

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Ik ging er ook vanuit dat je kindje dan ook alleen de kaas wil en de boterham niet en verder op dat moment ook niks anders. Vandaar dus mn gedachtengang: dan eet je toch even niet en later weer wat als je trek hebt. Inderdaad dus ook geen strijd van maken.....

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Van mij mag ze best de kaas er eerst af eten, maar ze krijgt dan echt geen andere boterham hoor... En daarna eet ze gewoon de boterham met boter op. Eet ze dit niet, ook prima, maar op dat moment krijgt ze niks anders. Er zijn genoeg eetmomenten op een dag om je kindje echt niet uit te laten hongeren.
    Vind dit helemaal geen harde manier, maar zal een verschil van inzicht zijn.

20. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier eet ze ook de kaas eraf helaas. Soms denk je geluk te hebben en gaat er een stukje brood MET kaas in haar mond, maar dan haalt ze alsnog het stukje brood uit haar mond en houdt ze de kaas achter :(

Ik kreeg hier de tip om een tosti van de boterham te maken. Gesmolten kaas is er moeilijker af te plukken! Ga ik snel eens proberen, want op dit moment geef ik haar dus geen los beleg op brood en dat is toch wel jammer!

Deel Deze Pagina