Onze kleine krijgt in de ochtend nog een fles pap maar ik vraag me af wanneer je begint met het geven van een boterham sochtends. Onze kleine heeft nu het volgende ritme: 08:30 200 cc pap 10:30 1 potje fruit 13:00 1 tot 2 boterhammen met beleg en water 16:00 200 cc melk (bij de boterham wil hij die niet dus vandaar dat we die later geven) 18:00 avondeten + toetje Is het verstandig om sochtends een boterham te gaan geven met melk en toch bij het eten wat proberen te geven? Uiteindelijk zal hij toch sochtends een boterham gaan eten lijkt me.
Hier vanaf een jaar. De papfles eerst nog aangemaakt met koemelk, maar dan kwamen we ruim boven het advies van 300cc zuivel uit. Kleinere papfles was niet voldoende. Dus sinds vorige week (12,5mnd) een boterham en een flesje koemelk van 120cc. maar wij hadden ook nog die avondfles erbij. Die missen jullie? Dan is een fles van 180-200cc koemelk niet zo'n probleem. Genoeg kinderen die tot na hun 2e verjaardag nog een papfles krijgen.
Wij geven nog opvolgmelk omdat onze Niek 2,5 maand te vroeg is geboren. Dus opvolgmelk blijven we nog even geen. In ieder geval 3 maanden en dan kijken we wel. Avondflesje doen we inderdaad niet, die wilde hij heel lang niet. Nu nog heel af en toe, als hij aangeeft dat ie dorst heeft. Ik weet niet of ik er verstandig aan doe om hem nu sochtends een boterham te geven ipv die fles.
Ach, je kunt ook afwisselen. Net wat uitkomt, bijv in het weekend lekker oefenen met brood, en dan op werkdagen snel pap? Dan merk je vanzelf wel wat beter werkt. Ik denk dat je met opvolgmelk ook met die 300cc zuivel zit lijkt me?
Ik geef mijn dochter sinds een paar weken een boterham 's ochtends. Ging meteen goed. Ze krijgt na een boterham nog wel 100 ml opvolgmelk. Hetzelfde om 1200 uur. Na het avondeten nog 100 ml melk of toetje en om 1930 200 ml. 400-500 op een dag. Dat is volgens mij wel genoeg zuivel.
Mijn oudste zoon heeft tot 2 jaar een papfles in de ochtend gehad. Niet omdat hij geen boterham wilde want hij is gek op brood maar gewoon omdat wij dat makkelijk vonden en hij niet zo'n zuivel liefhebber is. Hij werd dan 's ochtends wakker. Ik maakte zijn fles en terwijl hij die dronk verschoonde ik zijn luier, waste hem en kleedde hem aan. Waren we in 10 minuten klaar en als hij daarna nog een boterham moest eten duurde het zo een half uur. Puur uit eigenbelang dus !
Hier ontbijt met bordje pap en ook dat is gedeeltelijk eigenbelang. Zoonlief houdt minder van brood en het gaat sneller. Ach mijn man eet nog steeds graag pap in de winter dus ik heb ook geen bezwaar..
Hier wilde ze zelf vanaf 1 jaar of zo ook wel eens een boterham 's morgens... Ik wisselde het nog af met pap! Ip maakt het niet uit hoor, of je nou pap geeft of een boterham... Hier krijgt ze nog ooit pap als ze dat graag wil! Staat niet echt een leeftijd voor..
Mijn oudste van net 3 krijgt nog steeds n papfles s ochtend en s avonds. Vind ze lekker, en doet ze beter dan alleen brood. Wel krijgt ze s ochtend na dr pap nog n broodje, fruit of muslie met yoghurt.
Net wat je fijn vind, ik eet zelf geen brood als ontbijt, moet dr niet aan denken! Ik eet dus ook "nog" pap cornflakes muesli of kwark. Dochter van 2 heeft graag haar papflesje en dan of fruit of een boterham. Je mag Niek gerust brood geven maar dan nog wel 300cc melk/zuivel incl toetje totaal op de dag erbij.
Hier nooit pap gegeven. Hugo krijgt nog BV en met bijna 7 maanden begonnen met brood. Dat ging zo goed dat we sinds 2 weken ook 's morgens een broodje geven. Als hij die niet krijgt, is het huilen...
Waarom allemaal zo laat brood? Ik wilde eigenlijk meteen brood gaan geven vanaf 6 mnd.... Wat is t nut van pap in t begin dan?
Bij de middagfles ben ik met 6mnd en een week begonnen met brood. Alleen voor het ontbijt pas later. Het is in het begin gewoon makkelijk met een papfles. Voordat ze vlot een hele boterham eten waar ze een ochtend op door kunnen vereist wel iets oefening. En een fles en knoeien met brood kost wat tijd. Dus nu met een jaar pas 's ochtends. Tenzij we echt ruim tijd hadden 's ochtends. (Hier 5 keer per week om 8 uur de deur uit om grote broer op school te krijgen) Pap is ook om te wennen aan de gluten in de granen. Hier was dat brood bij de middagfles ook het enige dat hij bliefte aan bijvoeding tot de 7 maand. Dus hij had die boterham ook echt nodig om naar de 4 flessen te kunnen.
Hier wilde ze 's morgens in het begin nog geen boterham...en het is een stuk sneller als ik 's morgens moest gaan werken! Anders kon ik gerust om 5u op staan als ik om 7u weg moest... Maar ook op een vrije dag als ze dan tussen 6-7u wakker werd, dronk ze een fles pap en sliep weer verder tot 9.30-10u! Ga dan niet om 6u beneden zitten met een boterham....
Oh ja, én pap is zoutloos.... En verder hetzelfde als een boterham met beker melk qua voedingswaarde!
Wij zijn brood 's middags gaan geven vanaf 6 maanden en bij dochter met bijna 7 maanden. Pap in de ochtend zolang als ze dat wilden. Dochter was nog geen 2 toen ze dat echt niet meer wilde en ook een boterham wilde zoals haar grote broer. Zoon wilde met 2,5 jaar soms wel pap en soms niet. Nu altijd een boterham en dochter wil ook wel iets van ontbijtgranen voor kinderen.