Trouwen en 20 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ons Kleintje, 22 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi allemaal, volgende week ga ik trouwen!
    ik ben dan 20 weken zwanger,
    Zijn hier meer mensen getrouwd tijdens het zwanger zijn?
    lijkt me wel leuk om te horen/ lezen hoe jullie erover denken en wie er nog meer getrouwd zijn tijdens hun zwangerschap en met welke reden bijvoorbeeld.
    Bij ons: jaja een beetje een moetje, vind het gewoon fijn dat we straks allemaal dezelfde achternaam hebben en ook best wel romantisch om samen met ons kindje in de buik te gaan trouwen. ook qua regelzaken hoeven we dan verder niets meer te regelen dus ook een beetje het pratische gedeelte. Ik heb er echt zoveel zin in!

2. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Wij zijn ook getrouwd toen ik al zwanger was, maar bruiloft stond al eerder gepland dus zwangerschap was niet de reden :D
    Vond het wel een speciaal idee om zo met z'n drieen te trouwen.
    Alvast een hele fijne dag gewenst, geniet ervan want hij is zo weer om.

3. beertje1978

beertje1978 Actief lid

3 okt 2008
    207
    0
    0
    ik ben ook zwanger getrouwd maar ons huwelijk was al 2 jaar daarvoor gepland
    ik was geloof ik 3 maanden zwanger
    maar het is wel heel bijzonder vond ik
    je zegt met zijn drieen ja
    ik zeg ja tegen mijn man
    en mijn zoontje ja tegen papa
    haha
    en mijn man zijn ja tegen mij en ons zoontje

gr beertje

4. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Ik ben getrouwd toen ik 34 weken zwanger was van mijn dochter. Eigenlijk hoefde het van mij zonodig allemaal niet maar manlief wilde dolgraag.
    Op maandag ochtend hebben we elkaar het ja woord gegeven. Niet gratis want dan mocht er niemand bij zijn en was het in het kantoor :)
    Dus zijn we in het gemeente huis van Enkhuizen getrouwd en die zaal is erg mooi. Daarna heeft de nicht van mijn man(is fotograag) foto`s gemaaakt. Daarna hadden we een echte Engelse high tea en daarna feest bij ons thuis.

Was best gelaagd allemaal hoewel het beslist niet de dag van mijn leven was. :)

5. nathalietje

nathalietje Actief lid

10 apr 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hey meid,

mijn vriend heeft me ten huwelijk gevraagd deze zomer op reis!
    maar enkele weken na de reis was ik blijkbaar zwanger!
    dusja ik beval normaal op 26 april en op 15 mei is de trouw gepland!
    bij ons is het dus helemaal anders, helaas wat kort op elkaar!

groetjes nathalie

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    wij zijn ook getrouwd toen ik 6 maanden zwanger was.
    we waren toch al van plan om te trouwen eigenlijk. en het leek me toch mooi om met zijn allen dezelfde achternaam te hebben.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik ben wel getrouwd maar niet toen ik zwanger was.

Ik wilde je alleen even een hele mooie dag wensen :D

8. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    wij gaan nog niet trouwen willen we nog eventjes mee wachten
    maar de kleine krijgt wel gewoon de achternaam van mijn vriend :) vind wel dat het zo hoort.
    maar mijn vriend is net een jaartje geheiden zijn ex deed moeilijk
    jah nu nog wel maar trek er me zo min mogelijk van aan

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Hier ook 1 die getrouwd is met baby in buik :D:D

wij trouwde natuurlijk omdat wij veel van mekaar houden,
    maar ook wat jij zegt dat het dan makkelijk is voor de achternaam etc,wij wouden zowiso gaan trouwen we hadden het alleen vervroegd,en we zijn nu al 5 jaar getrouwd :D:D

10. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Same here.
    Ik ga over 3 weken trouwen. Dan ben ik 23 weken.
    Naast dat we het allebei heel graag willen is het voor ons de ideale manier om alles goed op te vangen. Ook vind ik de achternaam heel belangrijk.
    We trouwen simpel(gratis) op dinsdagochtend. We zitten nl ook in de verbouwing dus het is allemaal al druk en duur genoeg. Ik heb een mooie jurk van mama.licious gekocht en we gaan nadien een hight-tea doen en s'avonds lekker italiaans eten in A'dam (pastebasta). We hebben wel heeeeele mooie witgouden ringen gekocht. Dit vonden we belangrijker. Die draag je voor je leven :)

Hele fijne dag gewenst!

11. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Ik was 14 weken zwanger en toen zijn wij getrouwd, in juni dit jaar! Een bewuste keuze, eerst zwanger proberen te raken en dan het trouwen regelen. Dat kon natuurlijk niet op een korte termijn op een vrijdag of zaterdag, maar we hebben het in 2 maanden geregeld, alles erop en eraan en het geeft zeker een heel speciaal gevoel! :D :D :D
    Een hele fijne dag gewenst en geniet ervan!

12. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik ben vorig jaar getrouwd met 28 weken. We wilden ook graag een gezin vormen en ik vind dat daar dezelfde naam bijhoort.
    We waren die dag ook 10 jaar samen dus voor ons viel alles op zijn plaats. We hebben echter pas besloten om te trouwen toen we wisten dat we zwanger waren. Daarvoor vonden we het nog niet zo nodig.

De dag zelf was mooi, maar erg zwaar. En ik vond het erg jammer dat ik op mijn bruiloft niet de energie had om heerlijk te swingen en een lekker wijntje te drinken met mijn vrienden..

Ik wens je een hele fijne dag!

Groetjes, Mayke

13. Ons Kleintje

o ik zie ineens dat ik in het topic niet eens heb neergezet dat ik heel veel van mijn aanstaande man hou en dat dat ook een reden is voor mij om te trouwen, niet alleen ons kind. symbolisch vind ik het een mooi gebaar. we hebben nu 4,5 jaar een relatie en zagen eerst het trouwen niet als meerwaarde omdat we samen een huis hadden gekocht en een samenlevingscontract. dus waren we in die zin ook al met elkaar verbonden ;)
    groetjes en bedankt voor alle reacties tot nu toe

14. Ons Kleintje

oooo dus jij gaat ook al gauw trouwen en zwanger trouwen,
    enne we lopen gelijk op qua zwangerschap(ik ben gisteren een week vooruit gezet door de vk dus nu 20 wk en 3 dagen)
    ik dacht ja rond de 20 weken voel je je nog wel redelijk fit en dat klopt gelukkig ook bij mij, hopelijk ook bij jou. heb vrijdag m`n vrijgezellenfeestje gehad, super!(wel vreemd zonder drank) ik was een positiekonijntje
    jij ook een hele fijne dag gewenst! :D

15. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Hahahha een positiekonijntje! Funny!

Ik reken niet op een vrijgezellenfeestje. Aangezien we de dag zelf ook alleen met de getuigen doorbrengen (in totaal met 7 pers.) We maken er gewoon een leuke dag van.
    Ik barst ook van de energie (sinds een paar dagen) dus dat zal dan ook wel goed zitten.
    Een groot feest met vrienden doen we van de zomer. Als alles achter de rug is (we zijn nu ook aan t verbouwen)

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wij wilden eigenlijk niet zwanger trouwen (omdat we allebei graag een traditionele trouwerij wilden met nette jurk e.d., ik vind daar persoonlijk geen buik bij horen omdat ik dan geen mooie jurk bij vind en ook de gedachte erbij niet zo super)

Ik wilde wel heel graag de naam van mijn man hebben maar hij wilde het perse goed doen dus gewacht tot onze kleine een jaar was en toen gaan trouwen, we dachten we stoppen vast met de pil om meteen erna aan een tweede te beginnen maar ik was tijdens onze trouwerij toch 6 weken zwanger al (gaat bij ons een beetje te snel dat zwanger worden)

En was speciaal idee dat we toch compleet waren (omdat we hierna geen kids meer willen)

Op mijn vrijgezellenfeestje zijn we lekker naar de thermen geweest en uit eten erna, ik ben zoiezo anti alcohol en heb ook onze trouwerij hiervoor overdag en zonder alcohol geviert..

Mijn nichtje is zwanger getrouwd mochten we komen maar niet blijven voor de bbq (die was alleen voor vrienden) ja duhhh dan kom ik dus helemaal niet hoor, je trouwt goed of je trouwt gewoon even niet zo half half zie ik niet zo zitten en ga ik geen kado voor kopen e.d.
    Als er nog geen drankje of hapje vanaf kan bedoel ik hiermee das op een goedkope manier geld innen ik vind wel dat je goed voor je gasten moet zorgen dan..

Ja qua dingen regelen met 15 minuten tijd en 10,80 (extar geboorteakte) heb je als ouders zijnde dezelfde rechten en plichten dus DAAR hoef je zoiezo niet voor te trouwen natuurlijk dat doe je alleen omdat je van elkaar houd en dan is het nooit tijdgebonden lijkt me..

17. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hey meid,

heel veel plezier volgende week, geniet ervan ;)

liefs xx

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben gekozen voor een geregistreerd partnerschap omdat ik graag nog eens een keer wil trouwen met alles erop en eraan. Nou ja, alles, in ieder geval met een mooie jurk en pak en een feest. En aangezien we helaas geen geldboom in de achtertuin hebben moesten we keuzes maken, en hebben we veel minder hoeven te beknibbelen op de baby uitzet. Nu hebben we alledrie dezelfde achternaam, en doordat Kyra ook erkend is hebben we allebei dezelfde ouderlijke rechten.

Deel Deze Pagina