Ik heb bij Vince ook met 4 mnd de fles laten vervallen en doe standaard in de laatste fles 3 schepjes nutrix dit gaat goed. Op dit moment krijgt hij ook een half potje groente/fruit en begind nu ook een beetje tegen te stribbelen voor de 4e fles. Hij krijgt trouwens 4x 210/7 Liefs,Claudia
hallo allemaal nou lees ik dat jullie allemaal in de laatste fles nutrix doen maar beyza wil er niks van weten. Ik gebruik al een tijdje nutriton en die wil ze wel.Zijn er meer moeders die geen nutrix gebruiken. Ik heb al 2 dagen geprobeerd om haar laatste fles van 22.00 uur weg te laten maar ze wordt om 03/04.00 uur weer wakker haar laatste fles heb ik om 19.00 gegeven. Zou ik het misschien wat later moeten geven of is ze er nog niet aan toe. Hoe doen jullie het trouwens als ze 's nachts wakker worden ik heb haar vannacht 80ml gegeven met 2 scheppjes. alvast bedankt.
Dat rekensommetje gaat niet meer op als ze de 3 maand gepasseerd zijn. Volgens mijn cb hebben ze dan minder FV nodig omdat ze minder hard groeien. Ik gaf op die leeftijd 4x 200. Maar Lynn was wel kleiner en lichter. Je zal het geweoon eens kunnen proberen met 4x 200of 4 x 240 en dan kijken hoe je mannetje er op reageert.
@Ozlem,Ik geef Vince zijn laatste fles tussen 20:00 en 20:30 en dit gaat goed als ik zijn fles om 19:00 geef moet ik er snachts ook uit en nu niet meer. Liefs,Claudia
dat vroeg ik me dus ook af, als je een fles weghaald krijgen ze dus minder voeding, maar ze verbruiken dan toch wel meer energie? ik ga maandag even vragen hoe dat zit, moet toch naar het cb. ben benieuwd wat ze daar zeggen. aangezien de adviezen per cb nog wel eens verschillen denk dat het ook een hoop op eigen gevoel neer komt.
Jaime weegt nu bijna (schat ik) 7 kg. Aan die 4 x 210/7 heeft ze genoeg. Ik geef wel wat fruit en groente, maar dat is echt best weinig (half potje max). soms wil Jaime iets meer nou dan geef ik nog 60cc bij. Ik weet niet tot hoe ver die regel van 150cc/kg van toepassing is. Ik zou het gewoon eens proberen.
vind het echt vervelend dat ze over zoveel dingen verschillende adviezen geven. ik had gehoord dat als je meer dan 1 liter op een dag gaf het slecht voor de niertjes zou zijn. laatst kwam ik op 6 flessen uit (hij werd rond 1 uur wakker en had echt honger,had alles geprobeerd en dacht nou dan maar een fles, ik hoorde zijn maagje gewoon knorren toen ik m gaf) toen heb ik de volgende dag meer tijd tussen de flessen gelaten zodat hij die dag uit kwam uit 4 flessen...
Gewoon je eigen gevoel volgen! Hebben wij ook gedaan en het gaat prima. Het is zo zielig om je kleintje uit hun diepe slaap te halen. Van ons cb mogen we Robin 4 flessen geven en lekker gaan experimenten met fruit. Onze tijden zijn 7.00/11.00/15.00 en 20.00. Goed opletten op evt reacties van het fruit. Succes!
Mijn zoontje ferron is nu 5maanden (4maanden gecorrigeerd ivm vroeggeboorte) Hij mag nu bijna beginnen met een fruithapje, maar ik druf die 5e fles er nog niet eens uit te halen. Ben veel te bang dat hij dan de nacht niet meer doorhaalt. We moeten hem wel steeds voor de fles van 22:30 wakker maken, maar hij word wel weer rond 6:00uur wakker. (misschien ook wel gewenning) Ik weet ook niet vanaf welk gewicht de 5e fles evt. mag vervallen?! Hij is nl nu zo'n 6600gram. Op het Cb hebben ze er ook niets over gezegd.
Danili, gewoon een keer proberen hoor! Esmee sliep na de lfes van 23 uur altijd tot een uur of 9. Toen ze 3 maand was hebben we de fles van 23 uur weg gelaten en ze sliep nog steeds tot 9 uur. Het is gewoon een ritme en als ze overdag genoeg krijgen hebben ze geen reden om 's nachts wakker te worden....
Ik heb het nu 2x geprobeerd, en allebei de keren sliep hij door. Maar ik mis écht die laatste voeding hoor! Ff nog dat lekker knuffelen voor ik zelf naar bed ga! groetje Setje
Ik vond dat ook altijd heel gezellig. Maar het is ook lekker dat ik af en toe om half 10 in bed kan kruipen als ik om 6 uur op moet staan. Dan vind ik half 12 wel erg laat!