Hoi allemaal, Ik ben benieuwd naar jullie mening. Ons schema is momenteel: 7.30u 180/6 11.15u 180/6 15.00u 180/6 18.30u 180/6 Groente en fruit zijn we net mee begonnen maar dit gaat er nog niet echt van harte in dus tel ik even niet mee. Net bij consultatiebureau geweest en die gaven aan dat dochter zo te weinig krijgt en adviseerde mij de flessen iets op te hogen ( 210/7) zijn dit niet heel erg grote flessen? Dochter is een flink spugertje en reflux dus vraag me af of ze dit wel kan hebben? De lijn van gewicht was afgebogen dus van daar de reden dat ze meer zou moeten hebben. Ik heb ook gedacht om naar 5 flessen om de 3 uur te gaan maar dan ben ik bang dat het hele ritme een zooitje word....hebben jullie ideeën? Ik hoor het graag alvast bedankt
Ik zou eerder naar 5 flessen gaan dan dat ik de flessen nog eens zou ophogen, zeker bij een verleden met reflux. Hoeveel weegt ze nu?
Ze weegt nu 6,9 kilo bij 65 cm, genoeg reserve lijkt me toch? Zit eraan te denken om de fles van 18.30 op te hogen en de rest zo te laten, of zou dat geen zoden aan de dijk zetten? Vergeten te zeggen dat ze ook 1,5 schepje rijstebloem door die laatste fles krijgt
Ik zou in elk geval niet ophogen. Vreemd advies van cb bij reflux. En zou sowieso de volgende weging even afwachten. Dafne is ook weleens afgebogen, terwijl keer daarop weer was gestegen. Zonder dat ik daarvoor wat veranderd heb. Ze gaat vanzelf wat meer bijvoeding eten. Ik zou zelf niks veranderen, als het goed werkt. Kan altijd nog als ze verder afbuigt.
hier zowat dezelfde leeftijd hij krijgt tussen 7 en 8 210 11:00/12:00 180 15:00 180 18.30 180 ons mannetje is erg flink, gaat richting +2 lijn en lengte 0 lijn, tenminste laatste meting cb, maand geleden (7520 kg en 62,3) we mochten de eerste en laatste fles ophogen naar 210, anders forte proberen. laatste fles hebben we wel al eens 210 gegeven, maar merkte daar weinig verschil mee, dus laten dat nog bij 180. sinds paar dagen wel 2e en laatste fles met 1 schepje forte, omdat hij steeds eerder kwam, het gewoon rekken was om savonds weer wat schappelijk uit te komen, en hongerig is ook niet nodig. ook even geprobeerd om 5 flesjes te geven van 150, maar zit zo erg op elkaar, met nog slapen en groente hapje, dus vond dit niet haalbaar. daarom weer terug naar dit schema en dan nu dus met forte.. lijkt goed te werken maar over jou stuk: heb je niet het idee dat ze honger heeft? als ze tevreden is zou ik het ook even aankijken, je kunt keer proberen of ze 210 opdrinkt en hoe het daarna gaat..
Als ze tevreden is zou ik volgens mij helemaal niets veranderen. Maar hier ook nooit meer gegeven dan 180+6, wel eens uitgeprobeerd voor het langer doorslapen, maar dat maakte geen verschil. Zeker bij reflux zou ik voorzichtig zijn met ophogen.
Tsja bij mij deden ze ook wat lastig omdat hij af boog, de keer erna kreeg ik te horen dat hij wel wat aan de zware kant was maar omdat het een baby is dat niet zoveel uit maakt, en ook ik heb niks veranderd. Als je kindje tevreden is zou ik het lekker zo laten
Waroom zijn het te grote flessen? Gezien leeftijd is bijvoeding nog niet aan orde dat het moet of iets doet. En 4x 210 is juist goed ze weegt schat ik 6500? Mijn dochter 4 mnd 63cm-6500kg krijgt 4x210/7 08.30-12.00-15.30-18.30 En doet het prima bijvoeding zal ze pas met 6 mnd krijgen Gewoon aanbieden en kijken. Tot kort geleden kreeg hier ze ook 4x 180/6 maar ze bleef soms nog extra honger hebben dus ik ging ophogen en gaat beter. Ze heeft 0groellijn en groeit goed dus hier is het meer wat ze wil en ritme ging vanzelf hoe ze dar wilde want met 180cc was in avond lastig ze kon nog opblijven tot 20.30 en dan moest ze 5e fles in. Dus even proberen en ging beter.
Yup klopt, ze heeft reflux dus wil liever niet naar grotere flessen. Zolang ze tevreden blijft hou ik het gewoon bij het huidige schema, mocht ze toch ontevreden worden ga ik verder puzzelen Vannacht ook gewoon weer heerlijk klokje rond geslapen en vrolijk meisje overdag dus ga gewoon cb advies maar weer eens negeren ( voor de zoveelste keer) Bedankt voor de reacties, heb er erg veel aan!
Zolang ze tevreden is gewoon dit schema aanhouden, onze dochter dronk 3x 150 en 1x 180 en kleine beetjes groente/fruit.
Wat gek dat ze dat zeggen. Ik ben vorige week bij het cb geweest. Hij is nu 4,5 maand. 7:00 180/6 11:00 180/6 15:00 180/6 19:00 180/6 Hik drinkt niet altijd zn fles leeg en was bang dat hij te weinig kreeg. Nou zeiden ze op het cb dat het niet erg is, als hij maar min 600cc binnen krijgen. Daar komt hij gelukkig makkelijk aan. Hij is nu 62 cm en 6180 gram. Ik ben deze week begonnen met groente. Maar dat is mee oefenen dan echt bijvoeding. Als je kleine tevreden is en goede plasluiers heeft zou ik het gewoon zo laten.