Ik heb het gevoel alsof ik veel te vaak naar de huisarts ga/ moet. Hoe zit dat bij jullie? Ik voel me bijna bezwaard als ik erover denk om maar weer heen te gaan. Finn is nu een half jaar oud en ik ben, denk ik, alles bij elkaar al zo'n 10x met hem bij de huisarts geweest. (niet voor niets, bleek telkens achteraf gelukkig...) Ik weet dat baby's vaak ziek/ verkouden zijn....maar zo vaak? Is dit normaal?
Nou bij ons zelfde probleem... Bij ons mss erger. Hij gaat bij ons 3 keer in de week naar de kinderopvang en daar pikt hij heel wat ziektes op. Hij gaat dinsdag,woensdag en donderdag. Vooral in het begin (herfst/winter) was het zo dat hij dinsdag gezond naar de kdv ging en dan vrijdag begon te snotteren en zaterdag of zondag moesten we dan telkens naar de huisartsenpost. Maar ja wat je zegt iedere keer toch achteraf blij dat we waren geweest, omdat we bruikbare tips meekregen of medicijnen of (minder leuk naar het zkh) moesten. Dus vooral als je kindje naar de kinderopvang gaat is het normaal. Ik heb vooral gemerkt met herfst en winter het ergste periode is. Naar de zomer toe wordt het steeds minder. Zo hebben we buikgriep gehad (die noron of rota virus), gewone griep maar ook liesbreuk en een been breuk.....
je geeft zelf al aan dat het steeds niet voor niks is geweest, je volgt je moeder instinct en dat is heel goed. beter 10 keer teveel naar de huisarts dan 1 keer te weinig zeg ik altijd. Misschien vragen of ze hem eens willen onderzoeken omdat hij zo verkouden is iedere keer? ik ga niet gauw naar de dokter, alleen als ik echt denk dat er iets niet goed zit.maar dylano heeft ook niet vaak iets en is bijna nooit ziek dus dat scheelt dan ook wel
Renate hier ook een meiske die voor de zoveelste keer verkouden is. Ik geloof dat we iedere maand wel een verkoudheid hebben gehad. Nu al weer, terwijl we er net af waren Mijn HA zegt dat het normaal is, 6 tot 12 verkoudheden is niet raar. Ik maak me er ook wel eens zorgen over. Ik heb de vraag ook aan de KA voorgelegd en die zegt hetzelfde. Zeker als je je kindje in het najaar is geboren, hebben ze veel last van verkoudheden. Maar als jij het gevoel hebt naar de HA te moeten, gewoon gaan....het moederinstinct is er niet voor niets.
Goed te lezen dat di verkoudheden er bij horen. Emme is in november geboren en nu al weer voor de 3e keer verkouden.
Hoi Renate, Ja herken het meteen. Op het moment is Damiën wat minder ziek maar vanaf zijn twee maand tot enkel weken geleden moest ik iedere week soms wel vaker naar de huisarts of ziekenhuis. De kleine was steeds zo ziek (rs-virus en rota-virus). Gelukkig heb ik een vrouwlijke huisarts die hem liever vaker zag dan minder. Maar het geeft mij toch steeds weer het gevoel van ja kom ik weer aan. Maar ja het gaat om een kleintje en dan loop ik liever geen risico dat ik te laat ga. Groetjes Karin
Ik ben nog nooit met mn dochter van anderhalf bij de huisarts geweest... ze is tuurlijk wel eens verkouden en ze is nu 2x ziek geweest maar niks wat ik niet zelf afkon. Als je denkt dat het nodig is gewoon gaan... het verschilt denk ik per kind
Ik ben nu met Lucas 2x geweest. De 1e keer omdat hij zo verkoude was en begon te roggelen. Zelf zat ik toen ook met griep thuis, dus hem voor de zekerheid ook maar laten na kijken toen ik toch moest. En net een week geleden bij de HA-post omdat hij spuitluiers had. En daar wacht ik dan niet mee tot eind van het weekend, omdat ze zo heel snel uitdrogen. Bleek een flink buikvirus te zijn. Verder ook niet. Weet nu hij ook op het KDV zit dat hij nu met de wintermaanden alleen maar verkouden is. Zolang hij dan niet ziek is en lekker in zijn hum, laat ik het zo. Af en toe een neusspray en wat luuf en dan gaan we gewoon lekker door.
Finn heeft al 2X acute middenoorsontsteking gehad, 2 ontstoken ogen, rs-virus en daarnaast een aantal flinke verkoudheden, 3X koorts en evenzoveel X diaree. Soms wordt ik er moedeloos van....
ja dat snap ik......maar laat je niet belemmeren hoor om naar de huisarts te gaan. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig! En misschien kom je er de komende tien jaar maar 1 keer....
Ja, dat weet ik ook wel. Maar iedereen, ook de huisarts zeget dat het zo normaal is voor een baby. Ik was benieuwd of dat klopte...
Het is normaal tot op zekere hoogte, een aantal verkoudheden per jaar is niets mis mee, een keertje buikgriep ook niet. Op het moment kunnen we het af met een 10 rittenkaart Lotte is vanaf 3 maand tot 14 maand oud doorlopend verkouden geweest met veel oorontstekingen. Pas sinds ze buisjes heeft en haar neusamandel is geknipt gaat het beter! Altijd op je moeder gevoel af gaan..