wanneer geen late voeding meer

Discussion in 'Flesvoeding' started by kleinetieke, Sep 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleinetieke

Sep 5, 2008
    20
    0
    0
    Secretaresse
    Bohmte
    onze meiden zijn nu twee en halve maand oud en ik vroeg me af tot wanneer je ze wakker moet maken tegen 11 uur savonds voor de 'avondfles'.
    Ze hebben nu die fles nog hard nodig merk ik want ze hebben dan nog honger.
    Hoe hebben jullie dit gedaan? Gewoon geprobeerd of zijn daar 'regels' voor?

Groetjes,
    Ellen

Edit moderator; verplaatst naar flesvoeding.

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee was 9 week toen zij zelf aangaf hem niet meer te willen. Ze dronk hem niet meer leeg en sliep daarna wel tot de volgende ochtend door. We hebben toen haar om 18.30 uur de laatste fles gegeven en om 19.00 uur op bed. Gelijk sliep ze door:)

Zolang ze hem nog leegdrinken zou ik hem blijven geven.

3. kleinetieke

Sep 5, 2008
    20
    0
    0
    Secretaresse
    Bohmte
    Yanaika drinkt hem inderdaad niet meer leeg (soms drinkt ze maar 90 van de 200 cc) Lily drinkt echter de hele fles nog gretig leeg.

Gaf je dan gewoon een grotere fles om half 7 ? Of gaf je dan de hele dag door iets meer?

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Jeetje bij Sverre heeft dat heel lang geduurd! Ik denk wel tot hij minstens 6 maanden was? (Ik weet het eigenlijk niet meer :oops: )

Hij dronk de fles elke keer gewoon nog leeg, dus dachten we dat hij hem wel nodig had. Bleek niet zo te zijn want toen we hem op een avond niet meer wakker maakten sliep hij ook gewoon door.
    Dus wij hebben die fles niet kleiner gemaakt maar gewoon in een keer weggelaten.

5. YvonneC

YvonneC Lid

Sep 7, 2008
    12
    0
    0
    Onze kleine meid krijgt nu al een maand of 2 geen late fles meer.
    Ik moest haar élke keer wakker maken én ze dronk er maar 30 uit ofzo.

Dus nu de nieuwe late fles tegen 7 uur,en dan op bed,tot de volgende morgen 7uur.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm wij zijn pas gestopt toen anne niet meer zelf wakker werd rond die tijd

en nu heel af en toe word ze dus nog wakker snachts... en dan krijgt ze ook weleens gewoon een fles nog.

beetje afhankelijk van heo de dag eruit heft gezien :)

7. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Ik heb er net deze week juist een late voeding ingegooid om haar door te laten slapen en het werkt redelijk. Daarvoor nooit gedaan. Ze zullen me wel voor gek verklaren morgen op het consultatiebureau, maar daar heb ik sch..t aan! Waarschijnlijk zeg ik het niet eens. Mijn dochter moet lekker slapen (en ik ook ;) ) en het is echt geen straf, hoor, haar zo heerlijk slapend in mijn armen hebben! Ze wordt anders om het uur wakker en overdag slaapt ze ook al niet (ja, tien minuutjes of ietsjes langer).

8. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    nou xander is ruim 7 maanden en krijgt nog steeds een late fles van 200 als ik die niet geef is meneer al om half 4 snachts wakker.
    Maar hij ligt wel altijd heel diep in coma rond die tijd dus hij komt er niet zelf om.
    Hoop zelf wel dat hij er niet al te lang nog behoefte aan heeft, hij komt smorgens al om half6 en is dat klaar wakker.
    En ik ben hier de gene die de laatste fles en de eerste doet dus begint me nu wel erg op te breken, maar ja afwachten maar he.

9. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Met 3 maanden was die laatste fles er af. Eigenlijk gaf ze het zelf aan. Het was huilen en niet drinken. Ze wilde gewoon slapen. Overdag ging ze wel zelf haar flessen ophogen. Dus geen 180cc maar 210cc wilde ze hebben. Volgens cb was het erg vroeg om al op 4 flessen te zitten, maar ja, mijn dochter bepaalde dat zelf.

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    hier ook met 6 maanden, sophie was tot 5,5 maand zelfs nog iedere avond wakker. heb haar maar 3 weken de avond wakker hoeven maken voor de laatste fles.

11. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Wij geven hem nog steeds. Durven het niet echt aan om die laatste fles over te slaan hahaha. Het is al zo'n vroege vogel en dan komt ie misschien nóg vroeger!

12. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre drinkt ook nog steeds zo tussen 22-0u ...

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hebben die fles rond de 7,5 maand eraf gehaald. En dichter op het avondeten gezet. Dus ipv warm eten, slapen, wakker maken, flesje slapen. Is het nu warm eten, spelen, flesje, slapen.

14. Jesse dronk steeds al niet de fles meer leeg...
    en we moesten hem ook echt wakker maken.. en toen ging hij steeds zo zielig huilen!

Dat we eigenlijk besloten hebben om de fles om 22.30 niet meer te geven... en wat bleek... hij bleef zelfs doorslapen!

dit was zo rond 6 maanden dacht ik!

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Volgens mij hier tot 3,5 maand! Hij werd elke keer weer wakker voor die laatste voeding en ineens niet meer... Heb het ook aan hem overgelaten, hij heeft zelf aangegeven wanneer het niet meer nodig was!

16. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Volgens mij is de richtlijn van het cb rond 5 a 6 maanden. Maar ik zou zoals anderen ook schrijven kijken naar je eigen kinderen, als ze het niet meer leegdrinken en eigenlijk een beetje boos gaan worden als je ze wakker maakt voor de fles, dan is het een mooi moment om te stoppen.
    Mijn jongste van 6 maanden krijgt sinds een week geen avondfles meer.

17. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    Rond 3 maanden wou hij hem niet meer, was te moe dus overdag de flessen iets voller en laatste fles om 19.00

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oei, dan doen wij het wel erg 'slecht' ;) . Ik heb tot 4 weken borstvoeding op verzoek + nutrilon als bijvoeding gegeven. Ook toen ik ging kolven. (al vrij snel) . Na die tijd is ze overgegaan op nutrilon/kruidvat comfort en nu dus (bijna) alleen op de kruidvat voeding. Maar haar laatste flesje krijgt ze vaak rond half 9 , en heel soms wat vroeger als ze erg huilerig is, dan krijgt ze haar fles, nog even liggen en dan in bad en dan ligt ze er rond half 9 in, met haar laatste fles om 7 uur half 8 .. dan slaapt ze door tot half 7 ! In het begin vond ik dat eng, zo lang slapen. Ook omdat ze overdag haar maximum aan voeding niet haalde. Met haar 4500 gram , kwam ze hooguit aan 550cc per dag, terwijl ze dus eigenlijk 650 mocht!
    Omdat ik toch twijfelde heb ik haar na anderhalve week flesvoeding laten wegen, maar ze was in die 10 dagen weer 200 gram aangekomen en ook in lengte keurig gegroeid. Dus blijkbaar doet ze het er gewoon erg goed op.
    Dit gaf bij mij de bevestiging van: oke, ik mag luisteren naar haar en blijven voeden op verzoek. Ook al let ik wel een beetje op de tijden hoor, vooral de 'tussentijden' .
    Een late fles krijgt ze alleen bij uitzondering, een kleintje van 60 cc ofzo, als we s avonds weggeweest zijn, waardoor ze dus s avonds als we thuiskomen erg wakker is. Meestal drinkt ze dan 40 ofzo rond 12.00 / 01.00 uur snachts en dan slaapt ze ook gelijk langer door weer. 1x tot 8 uur en 1x zelfs na die fles van 01.00 uur tot 9.30 smorgens!

En dat terwijl ze dus nog erg jong is.
    Ik heb dus geen ervaring met het weglaten van een laatste fles, maar ik wil hiermee wel zeggen: Luister naar je kindje! En kijk hoe die het doet. Ga eventueel een keertje extra wegen/meten bij het cb als je twijfeld na een weekje ofzo als het lijkt te lukken, zodat je bevestiging hebt dat het inderdaad goed gaat, of juist misschien niet.

Overigens drinkt ze sinds de laatste dagen eindelijk wat meer. Vandaag ook voor het eerst een flesje van 200cc op (ze weegt inmiddels bijna 4900 gram) en dat resulteerde hier in een uur langer uitstel voor haar volgende fles :) (normaal begint ze smiddags na 2/3 uur te 'piepen' voor haar volgende fles en nu dus netjes na 4 uur -ik kijk er dus wel naar ;) . Nu zat ze gisteren gelukkig ook al aan de 620 totaal en dat zal ze vandaag ook wel halen.
    Ik schrijf dus wel regelmatig haar tijden en hoeveelheden drinken op, om het wel een beetje in de gaten te houden, dus Fae bepaalt een beetje, maar ik hou het wel goed in de gaten allemaal ;)

(sorry, heel overbodig verhaal lijkt het nu wel, maar oke, ik laat het maar staan ;) je zal er wel uit halen wat je zinvol vind ;) )
    ik ga nu de fles klaarmaken hier ;)

19. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Dan kreeg ze overdag 4 flessen van 210+7.

20. Jyll

Jyll Actief lid

Oct 6, 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    voor de mama's die met drie á vier maanden de avondfles weglaten.....

kregen jullie kids dan 4 flessen over de gehele dag?
    en wat was de hoeveelheid ervan?
    ons meisje is nu bijna drie maanden en ik heb het idee dat ze de avondfles nog wel nodig heeft!
    we moeten haar er wel altijd voor wakker maken, maar zodra de fles in beeld is, drinkt ze hem ook lekker op!

ik dacht dat zodra je begint met bijvoeden je de avondfles gaat weglaten, maar zo te lezen is dat niet het geval....
    zal het dan ook in de gaten blijven houden, misschien geeft ze over een tijdje wel aan hem niet meer nodig te hebben!

Share This Page