wanneer geen late voeding meer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kleinetieke, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Wij komen ook niet altijd uit om bijv. zeven uur 's avonds. Soms is hij om half zes, zes uur al doodop doordat hij overdag slecht heeft geslapen. Dan lukt het echt niet om te wachten tot zeven uur met het geven van de fles. Dus om dan vanaf half zes, zes uur tot de volgende ochtend vind ik wel heeel lang...ik vind zelfs van zeven uur 's avonds tot de volgende ochtend al erg lang voor een baby, dat ze dat trekken!

2. randi

randi Niet meer actief

ik heb bij onze twin het zo gedaan; zolang er ééntje de fles vroeg s'avonds kreeg de ander ook één want ik maakte ze wakker omdat ik ze beide op hetzelfde tijdstip wou voeden. had er geen zin in om eentje bv om 3u een fles te geven om dan mischien om 4.30 de andere der ééntje te moeten geven. en toen ze 3 maand waren sliepen ze vanzelf beiden door. nu kan het goed zijn dat één van de twee al vroeger doorgeslapen zou hebben maarja op mijn manier zal ik dit nooit weten natuurlijk maar het is al vermoeiend genoeg om 2 tergelijk te verzorgen dus wou toch wel een beetje nachtrust hebben ook en op deze manier moest ik maar 1x uit mijn bed s'nachts

3. kleinetieke

5 sep 2008
    20
    0
    0
    Secretaresse
    Bohmte
    Zo doen wij het ook Randi !

in het begin hebben we een keer geprobeerd om de 03.00 uur voeding op verzoek te doen...hahaha...big mistake. Dan werd er eentje om half 3 wakker, voeden en weer in bed, de ander nog lekker in dromeland dus ik ook weer naar bed...lig je net lekker in je remslaap word madam2 wakker :D en dan was het alweer bijna tijd voor de volgende voeding van de ander...Geen succes dus.

zul je zien dat als ik nu bij de een de avondfles weglaat dat ze dan midden in de nacht wakker wordt en alsnog iets wil.

ik moet trouwens wel beide meiden elke avond voor deze fles wakker maken dus ze zouden hem misschien wel later kunnen (maar dat kan mama niet aan hahaha)

gewoon dus wachten totdat ze beiden hun avondflesje niet meer leeg willen drinken denk ik.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij hebben eerst een beetje geschoven met de tijden zodat we wat eerder uitkwamen. dat hebben we een maandje volgehouden en op vakantie kregen we alyssa niet meer wakker voor de laatste fles. eenmaal thuis zijn we de flessen gaan verhogen en weer gaan schuiven en nu krijgt mevrouw om 21.00 de laatste fles en slaapt ze heerlijk door tot 7.00 (als het aan haar ligt nog langer). ik heb altijd heel goed gekeken naar wat alyssa wilde en tot nu toe zat ik er niet vaak naast.

liefs doris

5. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier krijgt ie de laatste voeding rond 9 uur en slaapt dan door tot een uur of 8. Dit sinds hij een maand of 3 is. Maar er zitten wel nachten tussen dat hij wel wakker wordt. Meestal dan maar 1 keer. Hier geen flessen maar bv.

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier de laatste voeding rond 22.00 uur, dat is heir de enige fles die schoon opgaat. Geef ik haar die niet, dan wordt ze snachts weer wakker.
    En het cb gaf onlangs aan dat deze fles er met 9 a 10 mnd vanaf moet zijn, dus we hebben nog even. ;)

7. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ow dan hebben wij ook nog even! Dacht dat het zo was; met 4 maanden 5 flessen met 5 maanden 4 flessen...niet dat ik me daar veel van aan zou trekken trouwens....

8. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Ik heb Senna nooit wakker gemaakt voor een voeding.
    Ze krijgt om 7 uur een voeding en daarna gaat ze naar bed. Ik wacht dan wel af wanneer ze weer komt.
    Een tijdje kwam ze dan om half twaalf en om een uur of half vier weer.
    Nu komt ze (meestal) rond een uurtje of 2/3 en daarna wordt ze tussen 6 en 7 uur wakker.
    Zal je zien dat het, na dit geschreven te hebben, weer helemaal anders is.

9. kleinetieke

5 sep 2008
    20
    0
    0
    Secretaresse
    Bohmte
    heb ik nog een andere vraag;

een van mijn dochtertjes groeit behoorlijk hard (in de breedte :)) ze zit nu op 5 voedingen, 2 * 200 ml en 3 * 165 ml. Alle flesjes gaan helemaal op en behalve bij de 200 ml flesjes begint ze na de voeding heeeel hard te huilen. Ik denk dus dat ze dan nog honger heeft. Ze is nu 6 kilo en ze zou dus officieel iets meer mogen drinken (4*200 en 1*165) maar omdat ze dus al behoorlijk aan de zware kant is wil ik haar ook niet 'teveel' geven zodat ze misschien TE zwaar wordt (nu zit ze nog net binnen de groeicurve)

Ben ik nu helemaal belachelijk bezig en moet ik haar gewoon meer geven? Of kun je een baby teveel geven (je hoort tegenwoordig zoveel over overgewicht bij kinderen dat ik daar misschien een beetje panisch voor ben )

Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes,
    Ellen

10. randi

randi Niet meer actief

is het nu mijn gedacht of is 6kg bij 2.5m niet heel veel? niet slecht bedoeldt hé want het één kind is het ander niet maar vroeg me dit af omdat de mijne nu nog maar 7.400 wegen. waren wel prematuren ( maar de jouwe ook wel hé als twin) en ze zijn nooit niet zwaar geweest, wogen bij de geboorte ook maar 1.820 en 2090 maar toch.... in elk geval k zou i.p.v. de hoeveelheid te verhogen mischien eerst eens proberen om te fles zwaarder te maken met jbpm als je dat nog niet doet, zo zal ze meer verzadigdt zijn

11. kleinetieke

5 sep 2008
    20
    0
    0
    Secretaresse
    Bohmte
    ze waren bij de geboorte 3030 gram en 3300 gram bij 38 weken. Ik vind zelf dus ook dat 6 kg behoorlijk veel is. moet wel zeggen dat ze ook behoorlijk lang zijn, beiden zijn 3 weken geleden gemeten en toen waren ze 57 cm.
    Ze krijgt dezelfde hoeveelheid voeding als haar zusje die een kilo minder weegt (zo zie je inderdaad dat elk kind anders is :))

en wat is jbpm?

12. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Mijn "kleintje" is ook groot voor zn leeftijd, al bijna 7 kilo.. dus ach het kan nog groter moet je maar denken...

Is Johannesbroodpitmeel (=Nutriton)

13. kleinetieke

5 sep 2008
    20
    0
    0
    Secretaresse
    Bohmte
    pfff, wat een opluchting Bruidje77 ! Ik begon me ineens een beetje raar te voelen en dacht dat het abnormaal zou zijn dat ze 6 kilo weegt. Domme mama ! :oops:

Johannesbroodpitmeel, kun je dat al zo vroeg geven dan? Ik dacht dat ze alleen maar melk mochten nu. En waar kun je dat kopen dan?

14. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    hahaha, ik vind het wel leuk dat hij lekker groot is.. heb toch altijd het idee dat ze wat meer kunnen hebben dan.. Hij zit precies op de bovenste groeicurve bij het consultatieburo.

Nutriton mogen ze volgens mij altijd, je kunt het gewoon bij de apotheek kopen.. Het is voornamelijk voor baby's die veel spugen..

Suc6!

15. randi

randi Niet meer actief

jbpm kan je nu al geven , het gaat het spugen tegen maar het maakt ook je melk dikker waardoor ze dan iets harder moet zuigen aan de speen en zo dus een voldaner gevoel krijgt en ze worden er niet dikker van ( eigenlijk fop je haar een beetje zo ). nu kindjes schelen inderdaad hoor om je een vb te geven de onze wegen nu respectievelijk 7.470 en 7.440 en mijn vriendin haar zoontje die een dag later geboren is dan de mijne op 35 weken ( de mijne zijn op 36 w geboren) weegt nu 10 kg. zolang ze maar groeien en gezond zijn het meeste babyvet lopen ze toch eraf hoor ;)

16. ml80

ml80 Actief lid

21 okt 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hallo

Ik heb even meegelezen, ik maak ons zoontje ook altijd nog wakker voor de avondfles, en dan drinkt hij hem ook op. Denk dat ik ga proberen deze niet te geven en dan kijken hoe laat hij zich meld. Hoeveel flessen en voeding geven jullie dan overdag? omdat er dan 1 wegvalt.
    Ons zoontje is 2,5 mnd

grjts

17. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hier word vanaf 4 maanden geadviseerd de 5e fles eraf te laten en dan 12 uur te slapen. Justin dronk de 5e fles niet meer leeg dus ben dat het weekend ook gaan proberen en hij slaapt na 4 dagen op 4 flessen het klokje rond.
    om 7 uur de laatste fles, met pap, en dan tot 7 uur slapen.
    vanaf volgende weekend beginnen we met fruit.

18. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hier ben ik sinds gister begonnen de laatste fles niet meer te doen omdat hij dan zo in slaap was en hem dus ook niet meer leeg dronk. Volgens het CB mag ik hem geen nutrix oid door de voeding doen want dan zit je met teveel calorieen?!
    maar zij adviseerde meer voeding te geven hij krijgt nu 180+6 maar dan krijgt hij meer last van krampjes als ik 210+7 geef... :(
    brenden is een ex-prematuur wardoor hij nog best veel last van zijn darmpjes heeft

19. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Er mag wel meer niet van het cb, het is mijn kind.

Er valt een fles af, dus maak me niet druk om eventueel een paar extra calorieen van de Nutrix... Ik gebruik ook alleen Nutrix in de laatste fles, nog niet in de 1e. Ach, hij doet het gewoon heel goed hierop, en hij word er tot nu toe ook niet dik van dus...

20. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Nou ik heb haar pas vannacht voor het eerst niet meer wakker gemaakt.. ruim 8 maanden oud hihi..
    Eerder ging niet, want ze werd de helft van de tijd zelf wel om half elf wakker, en anders om 04.00 uur wel met schreeuwende honger...

De afgelopen weken hebben we de fles van 23 uur afgebouwd, eerst naar 90cc, en toen 90cc water met twee schepjes, en later met een schepje. Een soort van 'psychisch'flesje..

Overdag kreeg ze nog om 06.30 180cc papfles, om 11.00 uur en om 15.00 uur 150cc . Alleen de laatste tijd eet ze s avonds zo veel, om 18 uur een hele warme maaltijd (200gr) en een frutapura als toetje, en om 19 uur een flesje van 180cc.. Dacht datz e daar de nacht wel op zou moeten doorkomen. Dus afgelopen nacht voor het eerst geen flesje gegeven..! Ze is wel twee keer wakker geworden, maar sliep met een aai en het speentje lekker verder, en dat doet ze anders ook wel, dus ben erg benieuwd hoe t vannacht gaat!

Deel Deze Pagina