wanneer geen late voeding meer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kleinetieke, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi meiden, wij hadden gisteren een heeel vermoeiende dag achter de rug dus ik was gisteravond helemaal stuk. Mn man zit in Belgie dus die kon de avondfles niet doen. Ik heb hem om zes uur zn laatste fles gegeven en ben zelf rond acht uur naar bed gegaan en hij heeft tot vanochtend half acht geslapen! Hiep hiep hoi! Ik sliep zelf wel wat onrustig want had steeds het idee 'dadelijk zal hij wel komen' maar om half zes sputterde hij even, om half zeven nog even en pas om half acht meldde hij zich dus :D

2. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    dat is lekker zeg! eigenlijk puur toeval dat het zo is gegaan dus maar wel mooi!

3. faartje81

faartje81 Nieuw lid

24 sep 2008
    1
    0
    0
    bediende
    deurne
    ja mijn inara is nu 2 maanden en 2weken oud.om 17.00 krijgt ze haar voorlaatste fles.maar rond 18.30 wilt ze terug slapen maar dan slaapt ze tot 19.30 en dan dan huilt ze eventjes en slaapt ze weer terug.maar als ik haar wil wakker maken voor haar laatste flesje om 21.00 dan drinkt ze maar 50ml van den 180ml en dan wilt ze niet verder drinken omdat ze telkens in slaap valt dan is ze eigelijk te moe en wilt ze verder slapen.moet ik dan beter anders om 20.00 haar laatste fles geven?want zij is wel iemand die s'nacht wel doorslaapt tot 8.00.kan er iemand mij juiste antwoord te vinden?alvast bedankt. :D

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    6 kg bij 2,5 maand is echt niet zo veel hoor. Mijn zoontje is nu 6.5 kg en ziet er echt niet mollig of dik uit. Helemaal prima gewicht. Hij drinkt nu 4 x 180 en 1 x 210.
    Nog wel dus een late voeding, maar dat heeft ie nog echt nodig. Hij drinkt hem nl. tot de laatste druppen op.

5. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja inderdaad! Gaan het vanavond denk ik weer proberen, misschien dat het een toevalstreffer was omdat ie gisteren zo moe was...Maar weer kijken of het vannacht weer zo perfect gaat! Duim duim duim ;) Ik zit alleen wel een beetje met het feit dat ie nu een hele fles overslaat en deze dus 'mist'. Ik bied hem vandaag maar 5 flesjes aan en kijken of hij het accepteert. Dat hij nog maar 4 flessen krijgt, vind ik wel een beetje weinig. Ik kan die fles wel over de andere 4 flessen verdelen maar dan gaat hij zoveel teruggeven, dat hebben we al eens geprobeerd. Dus zit wel weer aan meer voeden overdag vast. Maarja, je moet wat he :)

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ik heb Milan gister voor het eerst op 4 voedingen gezet, omdat we hem steeds wakker moeten maken, we geven hem dan zijn 1e fles om 6.30 en de laatste om 21.00. ik lees hier dat sommige de laatste fles al om 19.00 geven? dan zit er toch maar kort tussen de flessen overdag? drinken ze die dan goed op?

liefs rebbel

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    HIer krijgt ze gewoon om de 4 uur een fles, behalve de laatste dan die is al na 3 uur bij ons. Maar dat komt omdat ze dan niet wil slapen en dus na 2,5 - 3 uur wel erg moe wordt en dan maar de laatste fles krijgt.
    8.00 uur
    12.00 uur
    16.00 uur
    19.00 uur

Er zou wel langer tussen kunnen want 8 van de 10 keer moet ik haar wakker maken maar ik vind dit ritme wel fijn en zij slaapt er goed op dus waarom veranderen.

Wij zijn gestopt bij 2,5 maanden met de 23.00 uur fles omdat het zoveel moeite koste om haar wakker te krijgen en ze dan maar iets van 80 cc opdronk. Wel zijn we de flessen gaan verhogen van 165 + 5 naar 180 + 6 zodat ze toch genoeg binnen zou krijgen.

Is nutrix het zelfde als nutriton of johannesbroodpitmeel?
    Het CB gaf hier bij 4 maanden aan of de flessen te verhogen 4 x 210 + 7 of met fruit of groente te starten dan met nutrix (ik dacht dat pap de eerste stap zou zijn namelijk). Maar ik zie hier dat jullie al veel eerder jbpm of nutriton aan de flessen toevoegen en dat het ook kan helpen tegen spugen.

8. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Brenden krijgt overdag om de 4 uur de fles...
    om 8:00 de eerste dan 12:00 dan 16:00 en da n19:30 de laatste...
    tussendoor krijgt hij nog half fruithapje en half potje...

9. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0

Brenden krijgt 3 keer 210 +7 en de laatste 180 + 6.
    Overdag krijgt hij nutriton erdoor tegen zijn maagzuur en tegen spugen.
    's avonds en 's morgens doe ik er alleen nutrix erdoor...dat is meer zodat het beter vult! doe overigens maar 2 kleine schepjes hoor.
    het cb is niet zo voor de pap (nutrix) omdat daar meer calorieen in zitten volgens hen!
    ik doe het wel op advies van de kinderarts... die zeggen dat dat wel mee valt en het idd de eerste stap is richting vaste voeding

10. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    oke thanks meiden! :)

11. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier sinds vanavond de laaste fles om 19u... wel spannend..hij krijgt dus nu 3 flessen (waarvan 1 met pap) en na de groente een bak yoghurt...
    ik ben benieuwd...

12. sara26

sara26 Actief lid

22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    wij zitten nu sinds 2 dagen op 4 voedingen van 210+7:

07.00
    11.00
    15.00
    19.00 met nutrix

Gaat heel goed, hij slaapt zonder te morren het klokje rond.

even een vraagje aan de mensen die bijvoeden;

Ik heb een dochter van 6 en die heb ik vanaf 4 maanden gewoon fruit gegeven. Mijnman had toen wel hooikoorts maar hebben we eigenlijk geen rekening mee gehouden en dat ging goed. 4 jaar na haar geboorte kwamen we erachter dat mijn man allergisch is voor nectarines (mijn dochter overigens niet), in hoe verre denken jullie dat ik daar rekening mee moet houden met mijn zoontje die nu 4 maanden is?

xxx

13. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Vanaf wanneer mag je die nutrix aan de fles toevoegen? Ivy is nu van 5 naar 4 voedingen, ook om dat ze voor de laatste bijna niet wakker te krijgen was en slecht dronk, maar ben een beetje bang dat ze niet genoeg binnen krijgt. We hebben de flessen overdag wel verhoogd. Ze krijgt nu 4 keer 190 water met 6 scheppen en gemiddeld krijgt ze op een dag daarvan zo'n 700 cc binnen. Meer wil ze gewoon niet, maar dat is wel minder dan de geadviseerde 150 cc per kg gewicht. Kan dat kwaad en heeft het misschien zin om dan aan 1 fles zo'n schepje nutrix toe te voegen?

14. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Nutrix mag volgens mij vanaf 4 maanden

15. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    oke tnx. Dan wachten we daar nog maar ff mee. Ga gewoon wel een keertje extra wegen voor de zekerheid.

16. Jessy2403

Jessy2403 Lid

24 jun 2007
    67
    0
    0
    leerlingadministratrice/applicatiebeheer
    Winschoten
    Toevallig ben ik gisteren op 4 voedingen over gegaan omdat ik haar voor de laatste fles van 23.00 uur niet meer goed wakker kon krijgen en daardoor dronk ze zo laat ook niet veel meer.

Normaal waren de tijden:
    7.00
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00

en nu:
    8.00
    12.00
    16.00
    20.00 in deze fles krijgt ze twee scheppen rijstebloem extra zodat het pappig wordt.

inclusief fruithapje en dat gaat hardstikke goed! Ze heeft vannacht van 20.30 uur tot 07.45 uuur doorgeslapen.

17. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @ sann: ik mag vanaf nu nutrix bijgeven...

18. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik zit ook een beetje in dubio eigenlijk.
    Ik geef (meestal) nog steeds 5 voedingen van 180/6, maar ik vind het helemaal niet meer nodig.
    Ik heb haar altijd al wakker moeten maken voor de laatste fles en ze slaapt ook al vanaf 3 weekjes door ofzo.

laatst vroeg ik aan het cb of die laatste fles eraf mocht, zegt ze; nou, ze is zo groot dus heeft ze hem nog wel nodig hoor. En ik dacht juist; ze is zo groot dus ze heeft hem niet meer nodig! :rolleyes: Beetje vaag dus. Ze zal nu ongeveer 6700 gram wegen.

Anders ga ik gewoon naar 4 flessen, maar dan moet er wel 210/7 in denk ik? Want hoeveel moet een baby van 4 maanden minimaal binnen krijgen per dag? 1 liter ofzo? geen idee.
    Ze is helemaal geen grote drinker en heeft soms al moeite om die flessen va 180 leeg te krijgen. Ben benieuwd of ze die dan wel leeg drinkt.

Deel Deze Pagina