Geldt die 300cc zuivel niet voor als ze al 1 jaar zijn geweest??? Dat dacht ik namelijk... Goeie tip van dat extra vocht! Ik doe soms al wel thee door de melk voor het extra vocht... beetje het zelfde idee. En geven jullie nog iets in plaats van de melk voor de nacht? Ik vind het wel een prettig idee om nog wat vocht te geven voor de nacht, bijvoorbeeld thee zodat ie met een warm vol buikje de nacht in gaat. Of geven jullie bij de maaltijd voor t laatst iets? En wat dan? Water?
Mss even het topic doorlezen? Daar zie je dat de 1 water bij de warme maaltijd geeft en de ander (lees; typende) gaf nog een half uurtje voor het naar bed gaan wat te drinken. Mijn kids gaven niet zoveel om thee, dus ik gaf wat water of heel sterk verdunde diksap..
Persoonlijk vind ik 300cc zuivel (dus opvolgmelk inclusief verdere zuivel) wel erg weinig voor een beebje van 7 maanden. 300cc wordt inderdaad pas vanaf een jaar aanbevolen...Tenzij je het er echt niet meer inkrijgt, zou ik met 7 maanden zeker nog niet onder de 500cc opvolgmelk gaan zitten. Maargoed, nogmaals, da's persoonlijk hè
Dit was het advies wat ik kreeg van het CB! Dus ja... neem aan dat dat klopt. Heb net nog even terug gekeken had namelijk een schema gekregen destijds en staat er idd op. Maar goed zal misschien per CB weer verschillen al vind ik dat niet goed eigenlijk. Ik vroeg van de week ook of thee ook kon maar ze adviseerde dan toch gewoon liever wat water te geven. En ze drinkt zoals ik eerder schreef hier bij het avondeten water uit een beker.
Precies, het is zo gek dat er op elk cb andere richtlijnen aangehouden worden..Zoiets zou landelijk moeten zijn! Gewoon een landelijk standaard schema wat je bij je groeiboekje krijgt. Dat hier bij elk indiviueel kindje wat aangepast wordt kan nog, maar nu heb je gewoon compleet verschillende adviezen en dat is raar..