Wanneer geen middagslaapje meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kirby, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ons meisje is nu bijna 15 maand en heeft al een paar dagen niet zoveel zin meer in haar middagslaapje, maar volgens mij is dit toch wel erg vroeg om 's middags al geen dutje meer te doen?

    Wat denken jullie? Of wat zijn jullie ervaringen met jullie kindjes?
     
  2. kimmetje55

    kimmetje55 Actief lid

    7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    die van mij is nog niet zo oud maar wat ik hoor uit de omgeving is het wel vroeg om nu al te stoppen met t middagdutje..
    hoop voor je dat t een periode is en dat ze strax weer lekker slaapt tussen de middag!
    succes
     
  3. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Van wat ik gehoord heb sliep ik met anderhalf al niet meer overdag; en mijn nichtje van nu 3.5 jaar sliep ook met anderhalf niet meer overdag.

    Het is heel persoonsgebonden lijkt me; wellicht gaat ze 's nachts weer beter slapen als ze overdag wakker blijft? (Ik zeg maar wat hoor.. Sverre slaapt (weer) 2 keer.)
     
  4. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Mijn meisjes hebben altijd lang 's middags geslapen, tessa, 3 jaar en 4 maand ligt nu as we speak boven te maffen, en ook kim heeft het tot 4 jaar wel volgehouden . Maar ieder kind is weer anders. De dochter van mijn schonnzus slaapt ook sinds ze 1,5 is niet meer, en daarvoor wilde ze ook niet. Maar zij is aan het eind van de dag wel kei moe en jengelig. Maar ja, je kunt ze niet dwingen. Misschien een rustuurtje bij de tv inlassen"? of samen even naar bed met een leuk verhaal!
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.136
    4.364
    113
    Kylian had rond die leeftijd ook een dipje wat betreft zijn middagslaapje.
    Toch heb ik hem er wel steeds ingelegd en dacht bij mezelf dan heeft hij in ieder geval een half uurtje liggen maffen.
    Na 2 maanden was het dipje over en sliep hij weer 2 uurtjes tussen de middag.

    Groetjes Anita
     
  6. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zou precies hetzelfde hebben gedaan dan blijven ze in dat slaapritme zitten..
     
  7. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra slaapt al vanaf dat ze 14 maanden is maar 1x per dag. Meestal van 11 tot half 1.
     
  8. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ja Ana-Lucia zit nu denk ik al anderhalve tot twee maand op 1 slaapje, meestal van rond 13u tot 14u30-15u maar dat wil ze nu dus niet meer. Ze valt gewoon niet in slaap, wil spelen! Ze is nu ook heel erg bezig met oefenen om te lopen, misschien is ze daar veel mee bezig? Of komt het door het 15 maanden sprongetje dat in aantocht is? Iig heeft op bed leggen geen zin, ze speelt eerst en begint dan na een tijdje te huilen omdat ze liever beneden wil zijn.

    Als ze wakker blijft, dan is ze om 17u toch wel kapot, maar als ze dan ff bij mij mag drinken is ze er weer helemaal door en dan is ze weer adhd tot rond 20u30, dus niet echt jengelig, behalve dan ff rond 17u.
     
  9. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hahaha, dat herken ik wel Kirby. Ik denk nog steeds rond 19:00 uur: 'laten we Sverre wat warme melk geven, wordt hij lekker suffig van'. Niet dus! Na die fles stuitert hij ook doodleuk nog een uur door. ;)

    Ik zou maar op Ana-Lucia afgaan, wie weet geeft ze vanzelf weer aan dat ze wél weer wil slapen. Dat lopen is ook intensief, Sverre sliep ook een tijd minder goed toen hij het net kon. En dat 15 maanden sprongetje is ook berucht.

    Sterkte!
     
  10. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    hih Tijn slaapt nog 2 keer! Die is ook 15 maanden!
    Ik wil juist naar 1 laapje, maar lukt echt niet!

    Wat ik op mijn werk zie (kdv) zo rond de 3 jaar willen z eniet meer slapen smiddags. Tot die tijd slaapt eigenlijk alle sbij mij nog! Maar kdv is wel stukke drukker, misschien dat dat ook mee teld?

    kus miek
     
  11. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik kijk het wel ff aan... laat haar gewoon zelf aangeven wanneer ze wil slapen, is het niet, goed dan, kan er niks aan veranderen, is het een keer of zelfs twee keer, dan is het voor mij ook goed.
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.002
    7.107
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva zit vaak nog maar op 1 slaapje, ze heeft het verder veel te druk met staan en lopen in de box en langs de tafel en bank enzo. Dus dat kan er zeker mee te maken hebben. Lopen is toch veel leuker dan slapen? ;) (Eva staat trouwens ook in haar bed met slaapzak en al, dat is wat minder...). Eva heeft overdag nooit zoveel geslapen (gelukkig slaapt ze nu wel vaak 1,5 uur, dat is echt lekker!), maar slaapt 's nachts echt altijd super. Ik denk dat ze ook al redelijk snel zonder slaapje zal gaan doen. Als ik haar nu overdag wakker zou houden, zou ze het ook wel redden. Toen ze 5 maanden was heeft ze ook wel eens wat dagen gehad dat ze helemaal niet heeft geslapen (maar ze zag er op het einde van de dag ook niet echt fit meer uit ;)).
     
  13. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    vaak hebben kinderen van die leeftijd even geen zin meer in een middagslaapje, maar 9 van de 10 keer gebeurt het dat ze als ze weer iets ouder zijn vooral als ze naar de peuterspeelzaal gaan e.d. toch weer ineens 's middags uit zichzelf hun bed induiken. (tenminste dat is mijn ervaring) of gewoon lekker op de bank in slaap vallen. ;)
     
  14. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Volgens mij is dat bij ieder kindje verschillend. Mijn zus haar kindje slaapt overdag helemaal niet en hij is nog geen 9 mnd oud. 's Nachts daarentegen slaapt ie erg goed.
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.002
    7.107
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh wat lijkt me dat heerlijk als Eva lekker op de bank in slaap valt! Kan me er echt op verheugen, hopelijk gaat ze het ook doen, nu kan ze thuis alleen in haar bed slapen.
     
  16. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    @Snoopy1979

    oudste van me is bijna 8 en valt zelfs nu nog af en toe heerlijk op de bank in slaap als ze uit school is. Heerlijk hoor. Die heeft dat altijd al gedaan, als ze zat was ging ze zich uitkleden en lekker in bed tv kijken, of ze kleedde zich uit en ging lekker op de bank liggen om daar in slaap te vallen, en doet dat nu ondanks dat ze 8 is nog steeds.
     

Deel Deze Pagina