Hier een meisje van 4 jaar die bijna nog elke middag slaapt. Ik laat haar nu vaak op omdat ze na de vakantie ook naar school gaat maar als ik wil gaat ze gewoon slapen zo'n 2 uurtjes. Als ze geslapen heeft gaat ze gewoon om 8 uur naar bed en slaapt dan ook weer tot een uur of 7 half 8. Gr Demie
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of dat niet gewenning is als kinderen van 3,5 tot 4 jaar nog slapen. Als ze straks naar school gaan krijgen ze naar mijn idee misschien problemen. Mijn zoontje van dik 2,5 slaapt sinds 2,5 niet meer overdag en slaapt 's nachts gemiddeld 12 uurtjes. Hij had het de eerste 2 weken moeilijk maar nu niet meer. Ik vind het prima zo.
Eigenlijk zou iedereen er ook even bij moeten vermelden hoe laat hun kinderen naar bed gaan en hoeveel ze 's nachts slapen. Dat geeft vaak toch even een ander beeld... Mijn zoontje slaapt 2 uur 's middags en gaat om 19:00 naar bed en wordt rond 7:00 wakker (we halen hem tussen 7:30 en 8:00 uit bed). Hij heeft sinds dat hij 6,5 week is misschien 20 nachten niet doorgeslapen! Een heel goeie slaper dus. @Suzanne.. gelukkig zijn kinderen pas echt leerplichtig met 5 jaar en is het dus niet zo'n probleem. Een enkel kind heeft die slaap ook met 4 jaar nog echt nodig (ondanks goeie nachten e.d.) Mijn neefje was zo'n portret. Na een half jaartje op school had hij zijn slaapje niet meer nodig (op een enkele drukke week na)
Eva is dus ruim 2,5 jaar, slaapt sinds een maandje niet meer 's middag (sliep voorheen 2 a 3 uur) en slaapt 's nachts van ongeveer 19:30 tot 8-9 uur en zo'n 2-3 keer per week een uitschieter tot 11 uur. Ze heeft haar middagslaap eigenlijk nog wel nodig, maar wil écht niet meer . Ze is altijd een goede slaper geweest. Toen ze tussen de middag nog wel sliep, lag ze van ongeveer 20 tot 8 in bed, maar 's avonds was ze vaak dan nog wel ongeveer een uurtje aan het zingen en springen in bed.
Dat staat er bij mij toch precies zo? Ik zeg alleen dat ik geen standaard leeftijd zie voor het afschaffen van een middagslaapje.. bij de een is het 2 bij de ander 4, waarom is 2 dan bij voorbaat te vroeg?
Ik denk er hetzelfde over als Suzanne... een kindje van 4 hoort (mijns inziens) niet meer smiddags te slapen, maar gewoon met leeftijdsgenootjes naar school te gaan (op een zekere uitzondering na zoals Cygnet al aangaf) Hier een mannetje wat altijd erg weinig slaap nodig heeft gehad en nu nog... vandaag heeft hij een uurtje geslapen en na 2 uur (!!!) kletsen en zingen in bed is hij om 21:45 in slaap gevallen
Hier is dat ook zo, als ze een middagslaapje doet dan slaapt ze 's avonds niet voor 22:00. Dus liever gaan middagslaapje hier Ze heeft ook altijd al weinig geslapen.
Mijn zoontje van 3.5 slaapt nog steeds s'middags... Hij kan het wel eens overslaan maar dan is hij meestal niet te genieten na een uur of 5. Denk dat het binnenkort wel eraf gaat (zal wel moeten als hij naar school gaat).
Kan me bijna niet meer herinneren dat ze 's middags nog naar bed ging. Soms valt ze op de bank in slaap en dan is het 's avonds feest, want voor 22.00 uur slaapt ze dan echt niet. Normaal ligt ze tussen 19.00/19.30 op bed en slaapt dan tot een uur of 8.00.
Alyna slaapt 's nachts normaal ongeveer 12u (van 20.30-08.30u-09.00u) en 's middags niet meer. Soms leg ik haar 's middags in bed omdat ze bijv. al rond 7u wakker was, maar dan ligt ze evengoed te spelen in bed. En als ze dan in slaapt valt, is ze helemaal chagerijnig als ik haar wakker maak en valt ze 's avonds een uur ofzo later pas in slaap.
hmm dat vroeg ik me dus ook af... Esmee is ook nooit echt een slaper geweest, vanaf dat ze een maand of 8 was, sliep ze nog maar 1x op de dag, van 2 uurtjes tot nu. waarbij dagen dat ze helemaal niet meer slaapt op de dag..maar lees dat het heel verschillend is met leeftijd.
Ik ben 24 en doe nog steeds graag een middagdutje als het kan en het bagger weer is (en zoonlief ook slaapt) dus nooit dat het te oud is
Hier was ik dus ook benieuwd naar... Ons ventje van 25,5 maand heeft ook besloten om maar niet meer te slapen. Maar het wisselt enorm. Dan een slaapje van 4 uur! Dan weer 2 a 3 dagen niet. Nu ik op het laatst loop van onze 2e, kan ik dat momentje ook goed gebruiken. Ventje gaat dus gewoon naar bed na het middageten, maar daar ligt hij voornamelijk "onrustig" te zijn. Zolang hij niet huit oid, blijft hij daar maar mooi even liggen Morgen naar CB, ben benieuwd wat ze er van zeggen... vind het persoonlijk nog een beetje te vroeg om het slaapje er uit te gooien.
Hier ook een slaapkop, net als ik zelf vroeger. Jayson is nu bijna 3,5 en slaapt de meeste middagen nog zo'n 2 uur. Gaat 's avonds rond 8 uur naar bed tot een uur of 8 's morgens. En als hij naar school moet (psz) in de middag hou ik hem wakker en dat gaat, maar dat moet niet elke dag zijn. Mijn moeder heeft mij vd kleuterschool ook wel eens thuis gehouden om te slapen en ik sliep standaard vanuit school tot etenstijd en op de woensdagmiddag. Heb nu zoiets van laat maar lekker slapen en als hij wakker moet of wil blijven, blijft hij wakker.
Hier gelukkig ook nog zo'n 3 uurtjes op bed. Of ie ze allemaal slaapt weet ik niet, maar hij is in ieder geval stil . Ik mag m ook niet eruithalen voordat hij heeft geroepen dat ie klaar is met slapen . En IK heb het ook echt ff nodig.
Ik zou het zelf ook wel lekker vinden als hij nog sliep maar ja, helaas dus sinds de 2,5-jarige leeftijd (nu 2 maanden dus). 's Nachts slaapt hij vaak net niet de klok rond. Vannacht bijv. 11,5 uur. Dus niet echt veel op een etmaal. Van de andere kant ben je wel veel flexibeler om te gaan als je geen rekening meer hoeft te houden met een middagdut.
Ja dat is zeker waar. Mijn zoontje slaapt dus ook alleen in een (camping)bed, niet in een buggy oid. (heeft ie nooit gedaan ook) Dus een dagje dierentuin zit er nog niet in. Dus ik benadruk maar meer het positieve (dat ie dus nog wel slaapt)
Esmee is 2,5 jaar en slaapt elke middag nog zeker ruim 2 uur. 's Avonds om 19.00 uur ligt ze er weer in. Hoop dat ze dit nog even volhoudt.
Mischa (2,5) slaapt zelden nog 's middags maar gaat er regelmatig wél in omdat mama het dan beter volhoud . Als hij niet huilt mag hij een uurtje in z'n bed blijven. Als hij dan wel in slaap valt (wat er vandaag op lijkt ) maak ik 'm ook na een uurtje weer wakker omdat hij anders 's avonds nog tot 22.00 ligt te babbelen. Hij gaat (als hij 's middags niet heeft geslapen) nu tussen 19.00 en 19.30 naar bed, en als hij 's middags wel heeft geslapen tussen 20.00 en 20.30. 's Ochtends is hij tussen 7 en 9 ergens wakker. Hij slaapt de nachten de laatste weken gelukkig wel weer door.