Wat vroeg allemaal. Mijn zoontje is ruim 3,5 en die gaat nog regelmatig 's middags naar bed. Niet altijd hoor, maar in elk geval nadat hij naar de psz is geweest of als we op een andere manier een drukke ochtend hebben gehad. Ik vind het ook wel lekker hoor, nog even een uurtje voor mezelf 's middags. Hij slaapt dan meestal 1-2 uur. Hij zegt trouwens altijd dat hij niet naar bed wil, maar hij slaapt altijd binnen 10 minuten, dus ik denk dat hij het toch wel nodig heeft. Ik zou je zoontje dus gewoon lekker op bed blijven leggen, hij gaat vanzelf wel weer slapen. Een goede gewoonte toch?
Wat een verschil in leeftijd zeg, ik kan me niet voorstellen dat mijn dochter niet meer zou slapen tussen de middag. Buiten dat ze het zelf echt nog niet zou redden (ze is ruim 2.5) vind ik het ook nog heerlijk dat slaapje! Ze slaapt 's middags 2-3 uur en 's nachts 12 ongeveer.
Ik zou ook wel willen dat Eva nog slaapt, maar ze wil echt absoluut niet naar boven. Dan houdt het toch echt op . Hier gebeurde dit van de een op andere dag, van 2 a 3 uur slapen naar helemaal niet meer, dus geniet er nog maar van als ze nog wel slapen, het kan morgen anders zijn . Eva slaapt wel zo'n 2 keer per week uit tot 11 uur, dat is ook wel lekker.
bij ons is het na de vakantie allemaal verstoord! Hij wil nu bijna niet meer in de middag slapen. Als het gebeurt dan is het een uurtje. En hij wil niet meer 's avonds naar bed, zegt hij steeds later! Dus is het nu 21.00uur vaak en dan nog draait hij een uur in bed! Slaapt dan tot 9 in de ochtend. Probleem is ook al slaapt hij niet in de middag wil hij 's avods ook niet op tijd naar bed. Ik weet niet hoe ik het terug moet draaien, die regelmaat en op tijd naar bed?! Hij wordt 3jaar in sept.
Ik zou 'm gewoon op bed leggen rond 8 uur; elke dag 't zelfde doen en dan gaat hij maar niet slapen; als hij niet huilt maar wel in bed ligt rust hij toch wel uit (en jij ook) een kind van bijna 3 wil je echt niet tot 21 uur beneden hebben toch? Je hebt zelf ook je eigen tijd nodig... Als mijn zoontje niet wil slapen is 't jammer voor hem, hij ligt niet later dan 20 uur op bed (meestal)
Dat ga ik nu maar weer eens proberen!Punt is dat hij wil dat ik erbij blijf anders is het huilen geblazen! En inderdaad wij hebben ook effe rust nodig! Zoals ik al zei het is verstoord.Voor de vakantie lag hij netjes om 20.00uur in bed zonder enige protest!Want dat hebben we hem aangeleerd.
Pff dat is wel heel erg luxe! Wij zijn blij als hij tot 8 u slaapt en 's avonds ligt hij er om 20 u in...
Hier na zn 2de verjaardag ook niet meer slapen...maar hij moest wel even uitrusten, met een boekje of iets, toch even liggen....nu slaapt ie gewoon weer 1,5 uur smiddags.
Wij zitten er nu precies tussenin. In de vakantie vaak geen slaapjes meer maar nu heeft hij het echt wel nodig hoor. Hij slaapt 2-3 uur.
Amy slaapt ook al maanden niet meer in de middag. En helaas snachts ook maar 10-11 uur. Heel soms wel maar dan is ze heel erg vroeg wakker in de ochtend en dan lukt het me om haar in bed te krijgen. Vind het wel jammer aan de ene kant, was altijd wel lekker als ze ff sliep. Maar als ze wel slep in de middag kreeg ik haar savonds niet op tijd in bed en ging ze dan erg laat en ja dan is de keuze makelijk.
Hier eentje die nog steeds 2 slaapjes doet op een dag... Wat een verschil heb je dan he? Hij slaapt 'gewoon' van 19.00 uur tot 07.00 uur. Denk dat ik gewoon een enorme slaapkop heb (maar waarom hij dan 's ochtends niet eens wat langer slaapt ipv overdag 2 keer te slapen zodat mama er ook nog wat aan heeft )...
HIer ook nog een kind die in de middag slaapt. Dit heeft hij ook echt nodig, omdat Quinn altijd al een moeilijke slaper is geweest. Na zijn buisjes en neusamadelen verwijderen is het al vooruit gegaan. HIj slaapt nu in een andere kamer, en gaat nu gelukkig ook wel beter. hij heeft nog geen week door geslapen, en is vaak om 6 uur al wakker. soms eerder soms later. Quinn gaat rond half 8 naar bed, en om 6 uur wakker, in de middag van 13 tot 15 uur soms korter soms langer. Quinn red het echt nog niet om geen middagslaapje meer te hebbem, denk dat zijn wallen dan echt aan zijn knieen gaan hangen
ik lees weer dingen als, ik vind dat een kind van 4 te oud is en ik wil dat mijn kind tussen de middag nog naar bed gaat met 2 en half. maar kinderen zijn eigen persoontjes wat voor de een geldt hoeft niet goed te zijn voor de ander. ik vind het zo'n kolder dat een kindje van 4 niet meer zou mogen slapen tussen de middag.of dat het verkeerd is dat een kind van 2 niet meer wil slapen. ik zie het net als met lopen kruipen en praten. de een is vlug de ander wat later. de een heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan de ander. zou wat zijn als iemand ging bepalen dat elke volwassene maar 8 uur per nacht mag óf moet slapen. dan krijg je ook met veel mensen problemen. de een heeft meer slaap nodig de ander minder. en als een kindje van 4 af en toe een middag thuis blijft om bij te slapen daar krijgen ze echt niks van hoor. meestal gaat dit vanzelf wel weer over en kunnen ze gewoon hele dagen naar school als ze 5 zijn. mijn dochter sliep tot ze ruim 4 was nog s'middags. 1 a 2 keer in de week bleef ze de middag thuis toen ze naar school ging tot ze 4 en half was. toen was het over.( zij sliep de klok rond s'nachts ) mijn zoon was zijn dutjes na anderhalf jaar al zat een enkele keer viel hij dan nog in de bank in slaap om vervolgens s'avonds niet meer te willen gaan slapen.(hij sliep gemiddeld 4 tot 5 uur per nacht, zoals meer kinderen met adhd) mijn jongste slaapt nog 1 keer ergens tussen ergens 11 en 3 uur s'middags, meestal anderhalf tot 2 uur. ik kijk wanneer hij vermoeid is en leg hem dan in bed. soms breekt hij de hele boel af en dan komt ie er maar uit hoor en gaat s'avonds op tijd naar bed.(hij slaapt 12 uur per nacht)