Sorry meiden heb nog een vraag. Vanaf wanneer zijn jullie gestopt met Nutriton aan de fles toe te voegen ? Een slokje water blijft er vaak wel in maar in haar fles heeft ze het nog nodig. Ben benieuwd wanneer jullie kindjes het niet meer nodig hadden.
Ik lees even mee Die van mij zit ook nog steeds aan de nutriton maar wil toch eens gaan proberen zonder...ik wacht alleen nog heel ff omdat we net de overstap gaan maken naar opvolgmelk. Eerst eens kijken hoe hij daarop reageert met nutriton en dan eens zonder proberen. Ik denk ook eigenlijk dat je het gewoon eens zonder/minder moet proberen en kijken wat er gebeurt, niet elk kind spuugt even erg en zal dezelfde leeftijd hebben waarop er gestopt kan worden met nutriton maar ik ben benieuwd naar de reakties. Ik merk trouwens wel dat ook de papfles (rijstebloem) niet zonder nutriton kan, ondanks dat het dikker is komt ook dat gewoon terug
Wij mochten nu al langzaamaan afbouwen. 2 schepjes op 170 gaat goed maar 1 schepje is weer kloten dus helaas nog op 2. Is al een heel verschil van 5 naar 2. Ik vind het zo vervelend dat hij zulke spuitluiers blijft houden met die nutriton
Ik heb al geprobeerd te minderen. Maar zodra ik een schepje minder doe begint ze weer te spugen. Ze krijgt nu 4 schepjes in haar fles van 180 cc. Beertje die spuitluiers herken ik wel hoor. Julia heeft het ook de eerste maanden gehad. Nu is het omgedraaid en heeft ze vrij harde ontlasting.
Bij sommige kinderen kan het wel tot een jaar of langer duren. Je kunt nutriton ook aan ander drinken en eten toevoegen tegen het spugen.
Roellie, ik heb van Smoekie volgens mij een keer gelezen dat Nutrix in de maag gewoon vloeibaar wordt. Je zou dus alsnog nutriton moeten toevoegen. Ik heb overigens niet de illusie dat we er ooit mee kunnen stoppen. Misschien over een tijd wat minder. Ik hoop alleen maar dat ze vast voedsel straks wel binnen zal houden!
Wij zijn sinds vandaag weer verlaagd van 2 schepjes op 180 CC naar 1,5. Lijkt goed te gaan . Dus misschien zijn we aan dit eind van het pak wel toe aan stoppen...
Volgens het CB gaat het vaak beter als kindjes rechtop gaan leven in plaats van liggend en kruipend. Ik geef nog steeds dezelfde hoeveelheid. Ik merk ook gelijk als mijn man bijv. de tel kwijt was tijdens het maken van het flesje, want dan vliegt alles er weer uit. We doen het ook door water en diksap. Thee lust ze daarom niet, dat wordt met nutriton echt een soort smerig, warm behangplaksel. Als ik het zonder geef, vliegt het er direct uit. Fruithap en groente geef ik zonder nutriton, maar dat houdt ze goed binnen.
Dat was ik Onder invloed van speeksel wordt Nutrix weer vloeibaar. Je kunt dit ook heel goed zien als je het van een bordje geeft en er is een restje over. De pap die bij de lepel, waar speeksel aan zit, ligt is vloeibaarder dan de rest.
Hier gaat groente zonder nutriton goed. Al spuugd ze bij een potje vaker het eten weer uit dan bij vers. Een potje is ook veel vloeibaarder dan dat ik het eten prak voor haar.
Hier ook een Nutriton-gebruiker. Ik blijf het voorlopig nog even geven, ben al blij dat we de Zantac hebben kunnen afbouwen en dat we daar nu zonder kunnen.
Dat heeft toch te maken met een bepaalde enzym in het speeksel? Maar niet iedereen heeft dat volgens mij, bij mijn oudste wordt idd alles waterdun (ook vla enzo), mijn middelste heeft dat juist niet... Maar goed, hier ook nog steeds nutriton ga voorlopig ook niet afbouwen want ook fruit en groente komt hier gewoon terug zonder jbpm
Wij zijn met nutriton opgehouden met de overgang naar nr2 melk. Gewoon geprobeerd. C begon te spugen toen we nr1 forte zijn gaan gebruiken. De nr2 melk was weer standaard en het spugen is toen ook weer (bijna) opgehouden. Het heeft nog wel een paar weekjes geduurd voordat het helemaal goed ging bij de pure melkflessen..