Vraagje voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brabantsmeisje, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Onze vent is bijna 4 maanden en sinds een aantal dagen ben ik onzeker qua voeding.
    Hij dronk voorheen 5 flessen 2x 200cc en 3x 170 /190 dat verschilde nogal.
    Nu sinds 3 dagen krijg ik er overdag met heel veel moeite 150cc in een de laatste 2 avond flessen gaan er wel weer met gemak in.

Nu dacht mijn moeder dat hij misschien klaar was om over te gaan naar 4 flessen. Dus er 5 uur tussen te laten. Maar klopt dat wel? Je zou toch juist denken dat hij dan juist meer zou willen drinken tijdens een fles? Tenminste als ik 4x 200cc doe zit ik op 800cc pd. Finn weegt nu 6240 dus dan komt ie toch behoorlijk wat voeding pd te kort?

Voorbeeld. Gisteren kreeg hij zijn laatste fles om 23.15 vanmorgen melde hij zich om 07.45 en kreeg om 8.10 zijn flesje. Ik maakte voor de eerste keer 200+7 en 1 schep nutriton. Maar heb er met moeite 170cc ingekregen.
    Als ik er nu me aan 4 flessen houd (stel dat hij die wel leeg drinkt) krijgt hij toch veel te weinig voeding binnen? Of zit ik er gewoon helemaal naast??

2. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik denk indd ook dat je kindje aangeeft dat hij klaar is met 5 flessen. Geef je ook al fruithapje? Zou je evt dat kunnen proberen ipv van de fles. In fruit zit ook vocht. Mijn dochter ging met 3 maanden ook over op 4 flessen.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je kunt ook gewoon kleinere flessen geven gedurende de dag... Waarschijnlijk gaat hij over een tijd gewoon weer meer drinken!
    Kindjes kunnen heel goed zelf bepalen hoeveel ze willen drinken, en als hij hier tevreden mee is: prima toch!
    Zeker als hij door slaapt.

En 800cc per dag is nog steeds prima hoor!
    Zeker als hij genoeg plas- en poepluiers houdt en alert blijft.
    Op deze manier hou je ook nog ruimte over om weer op te bouwen tot die 30 scheppen de komende twee maanden.

Fruithap adviseren aan een kind van nog geen 4 maanden vind ik persoonlijk niet zo handig. Zeker als hij nog niet aan de max qua flesvoeding zit zou ik hier echt nog even mee wachten...

Kijk naar je kindje en niet naar wat er in de fles zit/op de verpakking staat/ het cb zegt!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het gaat om de totale hoeveelheid en in hoeveel flessen dat gegeven wordt maakt niet uit. Bij de oudste tot ruim 7 maanden 5 flessen omdat ze niet meer dan 165 ml per fles op kon. En dan kreeg ze nog een klein flesje voor de nacht.
    Nu bij de 2e weliswaar 4,5 maand (gecorrigeerd is te vroeg geboren) zitten we ook nog op 5 flessen en ik denk nog wel een tijdje. Wij kijken meer naar het totaal.
    Een fles van 200cc is groot laat staan 235

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Je kunt ook evt 1 fles 210/7 aanbieden om wat meer aan de geboden hoeveelheid te komen. Wij zaten destijds op 4 x 210/7

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Kan wel hoor, 4x 200 mL bij zo'n 6 kg. Als je kindje er niet genoeg aan heeft geeft hij dat wel aan!
    Hier ging bij 4 maanden ook de late fles eraf, en toen 4x 180/6. Die dronk ze ook helemaal leeg, terwijl ze bij 5 flessen minder dronk per fles. Dus kan allebei, ze weten vaak heel goed aan te geven hoeveel ze willen. Als hij er op den duur niet genoeg aan heeft zou je de flessen nog uit kunnen breiden naar 210/7 (maar dat vind ik persoonlijk te veel/grote plons), dus dan kun je altijd nog terug naar 5 flesjes (of inmiddels starten met groente/fruit).

7. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Okay dus als ik het goed begrijp hoef je nu niet meer 150cc per kilo te rekenen? Want daarom maakte ik me zorgen. Hij is al een opgenomen geweest omdat hij veel afgevallen was en daar ben ik zoo vreselijk bang voor.

bijvoeding wacht ik nog even mee, daar issie nog niet helemaal klaar voor.

8. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde!
    Alleen heb ik niet het idee dat ze iets te kort komt. Ze oogt gewoon tevreden en helder. 4 keer redt ze hier niet, dus drinkt ze nu 5 keer. Soms de hele fles en soms laat ze een hele plons staan om vervolgens de volgende fles weer leeg te lurken.
    Je zou voor de geruststelling een keer extra kunnen wegen na een week of 2.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Met BV weet je ook niet wat ze precies drinken... Dat kan de ene dag misschien 500cc zijn en de volgende dag ruim 1 liter!
    Het is dat je weet wat er in de flessen zit en gaat, wat er op de verpakking staat en wat je er graag in wil hebben.. maar zo werkt het helaas niet!
    Mij lijkt 800cc per dag in ieder geval een prima hoeveelheid en er komt écht wel weer een tijd dat hij meer wil drinken.
    Of als hij zicht toch weer in een keer meldt voor een voeding dan kun je gewoon een extra flesje geven, want je zit nog niet aan de max!

Voor je eigen geruststelling (of juist niet, kan ook onrust geven!) kun je natuurlijk een keer gaan wegen als het zo blijft...

Deel Deze Pagina