wanneer geen ochtendfles meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bianca88, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik heb de ochtendfles met een maand of 7 vervangen door een bordje pap (met opvolgmelk) en dat gaat prima. Is net zo snel als geven van een fles. Flesdrinken is voor de tandjes en de ontwikkeling gewoon niet zo goed.

Tussen de middag krijgt mijn zoon thee of water en 's avonds krijgt nog 1 fles 180 + 6. Als de voeding op is (nu nog 2,5 pak staan), dan ga ik over op gewone melk.

2. sjak

sjak Niet meer actief

In principe is volle melk beter voor een baby, maar met mijn 'dikkie dik' ben ik half volle melk gaan geven. Ook omdat we dat altijd in huis hebben.

3. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ze was al groot bij de geboorte 3950 & 52cm, maar haar schema loopt geleidelijk op voor haar doen zeiden ze op cb. Maar zou ik de opvolgmelk smorgens kunnen vervangen voor halfvolle melk?

4. sjak

sjak Niet meer actief

Ik ben begonnen met half volle melk geven bij haar boterhammetje tussen de middag, klein flesje wel warm. Toen ze daar goed op reageerde ben ik 's ochtends en 's avonds ook gaan vervangen.
    Ze krijgt nu trouwens nog steeds warme melk, koude melk is niet goed en dan loopt ze naar de magnetron!

5. tuc

tuc Niet meer actief

Hier met 7 maanden s ochtends een boterham met toen nog 200 cc opvolgmelk uit de fles, werd rond de 9 maanden 90cc en een maand later uit de rietjesbeker. Nu halfvolle melk uit de rietjesbeker (wel een beetje warm anders blieft mijn prinsje het niet.)

Dat een 1 jarige het nog fijn vind en mama vind ik eigenlijk een kul reden. Voor die leeftijd is melk gewoon geen ontbijt en pap uit een fles vind ik ook geen ontbijt. Ik had het ook heel fijn gevonden als mijn kinderen eeuwig baby's waren gebleven, maar ja zo gaat dat.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja, het is maar weer hoe je het interpreteert. In België is het heel normaal dat kinderen tot een jaar of 2 een fles 's ochtends en 's avonds krijgen. Ik vind dat er in NL behoorlijk vroeg wordt overgeschakeld, maar dat is ieders keuze, toch?

7. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hier krijgt ze gewoon tijdens dr eetmomentjes dus ontbijt lunch en dan voor t slapen gaan nog wat melk.. Bij d'r avondeten drinkt ze water of een sterk aangelengd siroopje.. Ik vind zelf water bij het brood ranzig dus hoeft zij het van mij ook niet :p

8. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Tja, maar elke 1 jarige is niet hetzelfde. Mijn meisje eet in de ochtend geen brood of anders vast voedsel. Dus dan liever een pap fles.. En ja het is fijn, ook voor mij, en ook als broertje van vijf weken net de fles moet..:)

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.157
    8.887
    113
    D. is 22 maanden en die drinkt nog steeds iedere ochtend (opvolg)melk. Soms uit de tuitbeker, heel soms uit de rietjesbeker, maar ook nog regelmatig uit de fles. Vooral als ze niet lekker is vraagt ze daar zelf ook om. Mijn mening: ze stopt er vanzelf wel mee als ze daar aan toe is.

10. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Bedankt voor jullie reacties, ik ga het weekend beginnen met proberen haar halve melk te laten proeven. Ben benieuwd haha. En dan die vervangen voor de opvolgmelk in de ochtend. In de avond blijf ik voorlopig nog 180/6 geven.

Fijne feestdagen allemaal.

Deel Deze Pagina