Hoi, Mijn zoontje is bijna 9 maanden en afgelopen week ziek geweest (verkouden en koorts). Uiteraard heeft hij tijdens dat ziek-zijn minder goed gegeten. Nu hij weer nagenoeg beter is, blijft het eten/drinken een 'strijd'. Hij is de hele dag vrolijk, maar als er gegeten/gedronken moet worden, wordt hij enorm chagerijnig en draait zijn hoofd weg. Het maakt niet uit wat ik aanbied en hoe (pap, melk in fles/rietjesbeker, warm eten, brood, fruit). Door hem af te leiden, krijg ik er nog wel wát in, maar niet de hoeveelheden die hij eerst at. Zo gauw ik het eten/drinken wegzet, is hij weer de vrolijkheid zelve... Ik zal even zijn schema neerzetten: 6.30 uur: opvolgmelk (210/7). Dit drinkt hij nu nog wel op, omdat hij dan nog half in slaap is. 8.45 uur: fruit. Gaat nu dus zeer moeizaam. 11.30 uur: 1 boterham en opvolgmelk (180/6). Eet nu met moeite een halve boterham en drinkt een paar slokjes melk. 14.30 uur: koekje en roosvicee. Koekje lukt aardig, drinken minder. 17.30 uur: warm eten. Eet nu maar een half bordje (ongeveer 100 gram) 19.00 uur: bord pap (180/6 en granen). Wil hij nu eigenlijk helemaal niets van. Heb je nog tips of ideeen waar het aan kan liggen (sprongetje)? Alvast bedankt voor je antwoord!
Hallo! Ja, dit is een beruchte leeftijd, waarin ze met eten even de boel in de war schoppen. Het is goed hoe je het aanpakt, blijven aanbieden, maar geen strijd van maken. Zijn eetlust is iets teruggelopen maar komt wel weer. Vaak met 2 weekjes is het weer anders. Je zou nog kunnen proberen om het fruitmoment met het koekjesmoment te ruilen. Hieraan kan je ook meteen zien of hij de smaken aan het ontdekken is (en dus een voorkeur heeft) of dat het aan het eetmoment ligt (minder honger). Het komt wel weer. Succes! groeten Femke
Dus het komt rond deze leeftijd vaker voor? Wel een geruststelling voor mij Ik zal je tip eens uitproberen en verder zo maar weer aanmodderen. Hopelijk gaat het inderdaad vanzelf over en duurt het niet al te lang! Dankjewel voor je reactie!