Zie ik spoken? Of heeft mn zoontje wat?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by ccwomen, Sep 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Mn zoontje is al een week of 4 niet lekker...
    Telkens hangerig, dan weer ineens hoge koorts, eet heel slecht!!! (heb ook een toppic geopend over zn eetgedrag), drinkt heeeeeel veel en heeft echt hele volle plasluiers!
    Geeft de laatste tijd vaak aan ouw buikje en zit dan aan zn buik of zijkant ruggetje...
    Dus het zit me niet lekker!!
    Hij moet morgen bloed prikken om toch dingen uit te sluiten!!
    Wat denken jullie? Klinkt toch niet heel gezond toch?? Of zie ik spoken?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    4 weken is wel een lange tijd..
    En als je moederinstinct zegt dat er iets niet klopt, dan zou ik het zeker laten nakijken.

Kijk, veel drinken kan zorgen dat hij geen honger meer heeft. En veel drinken komt ook op de nieren aan, wat weer die buikpijn kan verklaren. Maar waarom hij dan zoveel zou drinken? En bovenstaande zou kunnen, maar bij kinderen kan het zoveel zijn. Of gewoon helemaal niks. En buikpijn kunnen ze ook aangeven bij oorontsteking, dus dat zegt opzich ook nog niks..

Ik denk dat bloed&urine nakijken geen kwaad kan, als het zo lang duurt. En met die koortsbuien..

3. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    klinkt idd niet heel gezond maar hoeft ook niet meteen iets heel ergs te zijn. goed dat zijn bloed word onderzocht. daar kunnen ze miss al wat in vinnden, maar zo niet vraag dan wel door.
    hier heeft ons manneke zoiets eens gehad die had toen ijzer te kort waardoor hij elk virusje meepakte. pijn is idd erg moeilijk bij die kleintjes maar aande andere kant als ie idd steeds dezelfde plek aanwijst zou ik dit goed aangeven bij de arts miss kunnen ze echo maken oid.

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ik ga ook niet direct van t ergste uit, maar t zit toch in mn hoofd dat er iets neit lekker zit..., maar wat??!!
    Hij heeft een paar maanden geleden buisjes gekregen zn neusamandelen zijn verwijderd, sindsdien is ie bijna nooit meer ziek geweest tot een paar weken geleden, maandag ben ik al naar de ha geweest en 1 buisje is er aan t uitgroeien zei die, maar zag er verder rustig uit, maar wie weet heeft hij wel oorpijn?!
    Ja zegt vaak ouw buikkie en zit dan ook aan zn buik of ruggetje of zn zij..
    Ja idd waar komt dat vele drinken dan vandaag vraag ik me af...?!
    Drinkt ook vaak in 1 keer zn beker thee leeg en hier zit wel vaak meer dan 250 cc in, dus heeft dan ook echt dorst...
    Vandaag viel het mee met drinken en heeft gelukkig ook een paar happen gegeten van zijn warm eten en een paar stukjes komkommer dus dat viel weer mee!
    MAar goed heeft al dagen bijna niks gegeten!!!
    BEn heel benieuwd wat er uit gaat komen en of er wat uit gaat komen...
    Ja die koorts vind ik ook raar!
    Zaterdag ochtend komt hij uit bed en er is niks aan de hand binnen een uur had hij ineens 39,2 koorts en heeft gewoon 1,5 uur op de bank gelegen nou dat is echt niks voor hem want dat doet ie nooit!!!

5. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    2,575
    0
    0
    Mijn zoontje is ook 4 weken aan het kwakkelen geweest. Steeds koorts of verhoging, slecht eten, veel drinken. Uiteindelijk kreeg hij ook diarree. Ik dacht aan een virus, maar uiteindelijk klapte vorige week zijn oortjes, oorontsteking! Alleen sloeg de ontsteking door naar buiten en begon zijn hele oor op te zwellen. Direct de HAP gebeld en een AB kuur gekregen.

Inmiddels is de kuur afgelopen, maar heeft hij door de diarree een schimmelinfectie opgelopen. We zijn nu miconazol met hormonen aan het smeren en het helpt niks... Nog steeds aan de diarree, maar geen koorts meer en hij eet weer stukken beter.

Ik ben erg benieuwd wat er uit de bloeduitslagen komt bij je mannetje

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ochhh jeetje wat zielig en een hoop gedoe voor je mannetje! Jammer dat we t niet over kunnen nemen hè!!
    Ja ben ook heel benieuwd of er iets uit gaat komen! Hoop het natuurlijk van niet , maar goed kan maar duidelijk zijn!
    Oorontsteking kan m'n zoontje in princiepe geen last van hebben omdat ie buisjes heeft en t vuil kan weglopen! Maar goed je weet t nooit! Gelukkig gaat m'n pa mee morgen want vind t veel te zielig voor m'n mannetje!
    Nou sterkte met je mannetje en hoop dat t snel over is!!
    Enig idee hoe lang het duurt voor je de uitslag hebt van een bloedonderzoek??!! Hoop snel want dan ben ik van die onzekerheid af!!!

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    ccwomen, veel drinken en plassen icm buikpijn vind ik wel iets om mee naar de dokter te gaan hoor. Griezelig. Alhoewel veel drinken ook door koorts kan komen bedenk ik me nu.

Verder: mijn dochter heeft ook een tijd gekwakkeld en bleek een ijzertekort te hebben. Zij had soms ook spontaan verhoging. Is allemaal goedgekomen, nooit een oorzaak voor gevonden.

Maar de rest van je symptomen herken ik dus niet.... ik zou echt gaan.

Succes!

Edit: zie dat je al geweest bent. Sorry. Hopelijk ben je snel gerustgesteld en valt het mee!

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    misschien nog een tip,
    als ie toch heel veel drinkt maar heel weinig eet, maak dan lekkere smoothies van vers fruit.
    Sinaasappel, kiwi, aarbeien, wat yoghurt. Krijgt ie toch voldoende vitamines binnen, of geblenderde (?) soep in een beker. Kippenbouillon met groenten (courgette, spinazie, wortel oid) laten koken en in de blender of staafmixer fijn maken.
    Werk hier altijd erg goed.

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Bedankt voor de tip!!
    Ga ook sinaasappels persen en dat geven en hopen dat ie dat ook drinkt!
    Vsanmorgen is bloed geprikt en mag morgen al bellen omdat ze dan msschien de uitslag al hebben....dus ff spannend nog!
    Word eigenlijk alleen geprikt op ontstekingen... Dat is dan wel weer jammer dat ze niet gelijk een ''geheel'' onderzoek doen!

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe gaat het poepen?

11. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ja gaat op zich wel goed, wel heeft hij daar de laatste tijd wat meer moeite mee lijkt wel...
    Vandaag had hij weer een hele volle luier(ook wat dun) zei mn moeder!

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje heeft dezelfde klachten gehad. Die was toen erg verstopt en dunne ontlasting liep er wel langs. Dus dachten we dat hij goed poepte! Was te zien op een rontgenfoto. Hij klaagde toen ook over 'buikje zeer' en wees vooral links waar de dikke darm zat.
    Hij heeft toen laxeermiddelen gekregen.
    Veel drinken is altijd goed! Eet hij ook veel vezels; volkorenbrood en fruit?

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Oke!!! Nou poepte altijd wel normaal maar zie dat hij de laatste tijd meer moeite moet doen...
    Heeft verder eigenlijk niet vaak dunne ontlasting ofzo...
    Nee eet geen brood wel bambix meergranen pap! Dus dat zijn ook granen!
    Ben benieuwd wat morgen de uitslag is!!

14. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ben ook benieuwd wat de oorzaak is van het niet lekker zijn.
    Jammer dat ze niet gelijk meer dingen geprikt hebben!!! zeker met zn kleintje!

15. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Kwam uit dat t waarschijnlijk een virus infectie is , de rest was goed gelukkig! Straks moet ik nog ff langs om z'n suiker te laten testen dus ben benieuwd!!

16. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Goed van je dat je naar de dokter bent geweest. En gelukkig alleen amar een virus. Hopenlij is hij weer snel helemaal opgeknapt

17. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Zijn suiker was 6,6 dus ook goed zeiden ze... Alleen ging ze ervan uit dat hij gewoon gegeten heeft, maar had alleen een papfles op vanmorgen vroeg en een pakje drinken en dat was alles en ben om half 4 wezen prikken, en nuchter moet ie onder de 6 zijn, nou hij was bijna nuchter! Maar goed... Als hij na t weekend nog steeds zo is dan stuurt hij ons door naar de kinderarts en gaan ze hem verder onderzoeken..!
    Maar goed zou dan niet weten waar ze hem nog meer op moeten onderzoeken?!!

18. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Nou hopenlijk is een verwijzing naar de kinderarts niet nodig!

Share This Page